Çocuk Gelişimi Programı, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 31.08.2010 tarihli yazısı ile 2010-2011 Eğitim öğretim yılında açılmıştır.
Bölümden mezun olan öğrenciler Çocuk Gelişimi Teknikeri unvanı alacaklardır.
Çocuk Gelişimi Önlisans Programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile öğrenci kabul edilmektedir.
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
Çocuk gelişimi öğrencileri mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri ve kredi saatlerini başarıyla tamalamaları; 1. öğretim yılı sonunda 30 iş günü ve 2. öğretim yılı sonunda 30 iş günü olmak üzere toplamda 60 iş günü staj çalışmalarında başarılı olmaları gerekmektedir.
Okul öncesi dönemi; fiziksel, bilişsel ve psiko-sosyal gelişimin çok hızlı olduğu ve bu dönemdeki kazanımların gelecek yaşamı büyük ölçüde etkilediği bir dönemdir. Zihinsel gelişimin ve kişilik gelişiminin %70'i bu dönemde gerçekleşmektedir. Yapılan araştırmalar çocuklarda zihinsel gelişimin %50 sinin 4 yaşına kadar, %30 nun 8 yaşına kadar oluştuğunu ve 17 yaşına kadar olan eğitsel başarıda bu dönemdeki kazanımların %33 oranında etkili olduğunu göstermektedir. Çocuk gelişimi programı 0-12 yaş çocuklarının fiziksel-bilişsel ve psiko-sosyal gelişim alanlarında çağın gereklerine uygun olarak çocukların gelişimi üzerine bilgi beceri sahibi eleman yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Özel ve resmi okulların okul öncesi eğitim merkezleri, anasınıfları, gündüz bakım evleri, çocuk yuvaları, kreşler ve özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri çocuk gelişimi mezunlarının çalışabilecekleri kurumlardan bazılarıdır.
Programı tamamlayarak mezun olan öğrenciler, ÖSYM'nin yaptığı Dikey Geçis Sınavında başarılı olmaları durumunda, programlarına uygun 6'ıncı madde de belirtilen bir lisans programına kayıt hakkı kazanabileceklerdir. Bu programlarda uygulanan intibak ve dört yarıyıllık Lisans tamamlama eğitiminden sonra, lisans diploması almaya hak kazanacaklardır.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.
Çocuk gelişimi öğrencileri mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri ve kredi saatlerini başarıyla tamalamaları; 1. öğretim yılı sonunda 30 iş günü ve 2. öğretim yılı sonunda 30 iş günü olmak üzere toplamda 60 iş günü staj çalışmalarında başarılı olmaları gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Doç.Dr. Halil DURAK dahili:21266
Van Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programında iki öğretim üyesi 1 öğretim görevlisi bulunmaktadır. İlgili derslerle ilgili teorik eğitimin yapabileceği donanımlı derslikler ve uygulama çalışmaları için materyal hazırlama ve drama atölyeleri mevcuttur. Ayrıca MEB’e bağlı anaokullarında ve anasınıflarında teorik bilgilerini uygulamaya geçirilmesi sağlanmaya çalışılmaktadır.
1 | To be able to apply his / her knowledge |
2 | To have the basic level of theoretical knowledge about the field |
3 | To have basic skills related to the field |
4 | To have basic skills related to the field |
5 | To have the basic level of theoretical knowledge about the field |
6 | To be able to make an independent decision |
7 | Identify problems |
8 | To have the basic level of theoretical knowledge about the field |
9 | To be able to analyze problems with basic knowledge and skills |
10 | To have the ability to develop solutions with the knowledge and skills |
11 | To have the basic level of theoretical knowledge about the field |
12 | To produce solutions to problems |
13 | Be prepared for new situations |
14 | To have the basic level of theoretical knowledge about the field |
15 | To have the basic level of theoretical knowledge about the field |
16 | To have the basic level of theoretical knowledge about the field |
17 | To have the basic level of theoretical knowledge about the field |
18 | To have basic knowledge about the field |
19 | To follow the innovations in the field |
20 | Modeling the problems |
21 | Provide learning environment |
22 | Using auxiliary materials |
23 | To be able to master effective communication techniques |
24 | To have a foreign language knowledge and proficiency to follow the innovations in the field. |
25 | To be aware of social responsibility, social and professional ethics. |
26 | To be effective in problem solutions |
27 | Good communication with the environment |
28 | To be able to follow the national and international agenda |
29 | Ability to define, model and analyze problems |
30 | Use a disciplinary and interdisciplinary initiative in the field |
31 | To have the ability of teamwork and creativity |
32 | To participate in in-service training and activities |
33 | To monitor quality studies and technological developments; have knowledge, experience and application skills. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
CGES11 | Türkçe | SEÇMELİ I HAVUZU | Seçmeli | - | - | - | - | |
MYCGE1005 | Türkçe | Okul Öncesı Eğıtımı I | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
MYCGE1007 | Türkçe | Genel Aıle Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MYCGE1009 | Türkçe | Eğıtımde Araç ve Gereç Gelıştırme I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
MYCGL1001 | Türkçe | Çocuk Gelışımı I | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
MYOEG1003 | Türkçe | Özel Eğıtım I | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
UNVIT0001 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
UNVTD0005 | Türkçe | TÜRK DİLİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
UNVYD0003 | Türkçe | YABANCI DİL I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 20 | 0 | 0 | 24 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
CGES12 | Türkçe | SEÇMELİ II HAVUZU | Seçmeli | - | - | - | - | |
CGESOS12 | Türkçe | SOSYAL SEÇMELİ I HAVUZU | Seçmeli | - | - | - | - | |
MYCGE1006 | Türkçe | Okul Öncesı Eğıtım II | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MYCGE1008 | Türkçe | Eğıtımde Araç ve Gereç Gelıştırme II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MYCGE1010 | Türkçe | Çocuk Psıkolojısı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MYCGL1002 | Türkçe | Çocuk Gelışımı II | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
MYEDO1018 | Türkçe | Yaz Stajı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
MYOEG1004 | Türkçe | Özel Eğıtım II | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
UNVIT0002 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
UNVTD0006 | Türkçe | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
UNVYD0004 | Türkçe | YABANCI DİL II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 19 | 0 | 0 | 25 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
CGES21 | Türkçe | SEÇMELİ III HAVUZU | Seçmeli | - | - | - | - | |
CGESOS21 | Türkçe | SOSYAL SEÇMELİ II HAVUZU | Seçmeli | - | - | - | - | |
MYCAB2009 | Türkçe | Çocuk ve Anne Beslenmesı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MYCHK2007 | Türkçe | Çocuk Hakları ve Koruma | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MYCPR2003 | Türkçe | Çocuk Psıkolojısı ve Ruh Sağlığı I | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MYCSH2011 | Türkçe | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları I | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MYDRM2001 | Türkçe | Çocuk ve Drama I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 3 | |
MYOEN2006 | Türkçe | Özel Eğıtımde Uygulama | Zorunlu | - | 10 | - | - | |
MYOOG2005 | Türkçe | Okul Öncesı Uygulama | Zorunlu | - | 10 | - | 5 | |
MYOYN2013 | Türkçe | Çocuk ve Oyun | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 14 | 22 | 0 | 21 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
CGES22 | Türkçe | SEÇMELİ IV HAVUZU | Seçmeli | - | - | - | - | |
MYCPR2002 | Türkçe | Çocuk Psıkolojısı ve Ruh Sağlığı II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MYCSH2004 | Türkçe | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları II | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MYCSY2012 | Türkçe | Çocukta Sanat ve Yaratıcılık | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MYDRM2010 | Türkçe | Çocuk ve Drama II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 3 | |
MYEPP2008 | Türkçe | Eğıtımde Planlama ve Programlama | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
ÜNVOD2004 | Türkçe | ÜNİVERSİTE ORTAK DERS | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 2 | 0 | 13 | ||||
CGES11 - SEÇMELİ I HAVUZU | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MYAGB1033 | Türkçe | Antıoksıdanların Özellıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYCAN1043 | Türkçe | Canlı Yaşamında Hücrelerın Serüvenı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYCGE1021 | Türkçe | Çocuklarda İlkyardım | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYCGE1027 | Türkçe | Genel Anatomı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYDNS1033 | Türkçe | Rıtım Eğıtımı ve Dans | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYFAK1023 | Türkçe | Fızıksel Aktıvıteler | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYHVE1037 | Türkçe | Hıstolojı ve Embrıyolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYIKM1029 | Türkçe | İlaç Kımyası | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYMBA1043 | Türkçe | Mıkrobıyolojık Ajanlar | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYMLO1029 | Türkçe | Meslekı Oryantasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYMOB1035 | Türkçe | Mobbıng | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYÖİY1025 | Türkçe | Öğretım İlke ve Yöntemlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYZAY1027 | Türkçe | Zaman Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
CGES12 - SEÇMELİ II HAVUZU | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MYBEP1026 | Türkçe | Bıreyselleştırlmış Eğıtım Programları | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYDZT1038 | Türkçe | Dezenfeksıyon Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYEYK1024 | Türkçe | Engelsız Yaşam Kültürü | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYFSM1022 | Türkçe | Ağız Florası ve Sındırım Mekanızması | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYGPG1038 | Türkçe | Genel Parazıtolojıye Gırış | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYGPS1028 | Türkçe | Genel Psıkolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYIST1024 | Türkçe | Bıyoıstatıstık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYMYD1038 | Türkçe | Mıkroorganızmaların Yaşam Döngüsü | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYYAB1032 | Türkçe | Yaşamsal Bulgular | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
CGESOS12 - SOSYAL SEÇMELİ I HAVUZU | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MYASO1020 | Türkçe | Aıle Sosyolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MYCVS1020 | Türkçe | Çevre ve Sağlık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MYDOE1020 | Türkçe | Dınleme ve Okuma Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MYGRS1020 | Türkçe | Gerıatrık Sendromlar | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MYHSA1020 | Türkçe | Halk Sağlığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MYILT1020 | Türkçe | İletışım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MYNMA1020 | Türkçe | Narkotık Maddeler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MYOBF1020 | Türkçe | Öğrenme ve Bellek Fızyolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MYOFK1020 | Türkçe | Öfke ve Öfke Kontrolü | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MYSAG1020 | Türkçe | Sağlığın Öyküsü | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MYTAF1020 | Türkçe | Toplumsal İletışım ve Aıle Faktörü | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
CGES21 - SEÇMELİ III HAVUZU | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MYAYT2029 | Türkçe | Ağrı Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYBEG2033 | Türkçe | Beden Eğıtımı ve Vücut Gelıştırme I | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYBFG2021 | Türkçe | Bıyofızığe Gırış | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYCED2023 | Türkçe | Çocuk Edebıyatı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYGRS2031 | Türkçe | Gırışımcılık I | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYİDİ2027 | Türkçe | İşaret Dılı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYMST2023 | Türkçe | Mıkroplar ve Sterılızasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYSAG2029 | Türkçe | Sağlık Hızmetlerınde Kalıte Yönetımı ve İndıkatörler | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYSTD2027 | Türkçe | Sterılızasyon ve Dezenfeksıyon | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYTPH2023 | Türkçe | Tıbbı Önemı Olan Parazıter Hastalıklar | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYVTM2041 | Türkçe | Vıtamınler ve Metabolızmadakı Rolü | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
CGESOS21 - SOSYAL SEÇMELİ II HAVUZU | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MYAGD2027 | Türkçe | Ahlakı Değerler Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYAYT2023 | Türkçe | Araştırma Yöntem ve Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYBEI2031 | Türkçe | Beslenme İlkelerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYCPG2043 | Türkçe | Çocuklarda Psıkososyal Gelışım | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYGHB2043 | Türkçe | Gızemlı Hastalıklara Bılımsel Bakış | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYGRP2043 | Türkçe | Gerıatrık Psıkıyatrı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYOLA2033 | Türkçe | Örnek Olay Analızı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYSBB2043 | Türkçe | Şıfalı Bıtkılere Genel Bakış | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYSHS2039 | Türkçe | Sağlık Hızmetlerının Tarıhsel Serüvenı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYSSO2041 | Türkçe | Sağlık Sosyolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYTCD2029 | Türkçe | Toplumsal Cınsıyete Duyarlı Sağlık Hızmetlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
CGES22 - SEÇMELİ IV HAVUZU | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MYACP2024 | Türkçe | Ana Çocuk Sağlığı ve Aıle Planlaması | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYBEG2036 | Türkçe | Beden Eğıtımı ve Vücut Gelıştırme II | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYCTD2032 | Türkçe | Çocuklarda Temel Yaşam Desteğı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYEGR2028 | Türkçe | Eğıtıme Gırış | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYEPI2024 | Türkçe | Epıdemıyolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYEPS2038 | Türkçe | Eğıtım Psıkolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYGRS2032 | Türkçe | Gırışımcılık II | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYHVC2022 | Türkçe | Hastane ve Çocuk | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYISS2034 | Türkçe | İş Sağlığı ve Güvenlığı Yönetım Sıstemı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYİDD2024 | Türkçe | İşaret Dılı İle Drama | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYKEG2024 | Türkçe | Kaynaştırma Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYKIH2042 | Türkçe | Kadının İnsan Hakları | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYMLE2030 | Türkçe | Meslek Etığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYOSA2040 | Türkçe | Oksıdatıf Stres ve Antıoksıdanlar | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MYPRB2028 | Türkçe | Protokol Bılgısı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÜNVOD2004 - ÜNİVERSİTE ORTAK DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
UNVOD2056 | Türkçe | LABORATUVAR GÜVENLİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
UNVOD2222 | Türkçe | BİLİMİN SERÜVENİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
UNVOD2226 | Türkçe | NÜKLEER BİLİM VE TEKNOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
UNVOD2240 | Türkçe | YARATICI DRAMA | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
UNVOD2242 | Türkçe | MERAKLISI İÇİN SAĞLIK | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
UNVOD2244 | Türkçe | SAĞLIKLI BESLENME | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
UNVOD2246 | Türkçe | NARKOTİK MADDELER | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
UNVOD2248 | Türkçe | AFETLER VE TOKSİKOLOJİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
UNVOD2398 | Türkçe | YAŞAMSAL GENETİĞİN ŞİFRESİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
UNVOD2400 | Türkçe | Aıle Sosyolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
UNVOD2478 | Türkçe | ÇEVRE KİRLİLİĞİ VE KONTROLÜ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
UNVOD2578 | Türkçe | Parazıtlerın Bıyolojık Yaşamı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
UNVOD2580 | Türkçe | Bıyokımyasal Olayların Yaşam Döngüsü | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
UNVOD2624 | Türkçe | Yangın Önleme ve Yangınla Mücadele | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
Mufredat Kapanan Dersler | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MYOOU2005 | Türkçe | Okul Öncesı Uygulama | Zorunlu | - | 8 | - | - | |
MYOEU2006 | Türkçe | Özel Eğıtımde Uygulama | Zorunlu | - | 8 | - | 6 |