GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
UNVTD0006 TÜRK DİLİ II Ders 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını bilerek yazılı ve sözlü anlatımda doğru ve etkili kullanma becerilerini geliştirmek


Uzaktan Eğitim


1 Bilgilendirici ve kurgusal metinlerde konuyu, konuya bakış açısını ve ana düşünceyi anlamayı sağlamak,
2 Türkçenin anlatım olanaklarını kavramalarını sağlamak,
3 Bilgilendirici ve kurgusal metinleri anlama, yorumlama ve uygulama becerilerini geliştirmek,
4 Dilekçe, özgeçmiş, rapor, tutanak, iş mektuplarının yazışma kurallarını öğrenmelerini sağlamak,
5 Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmelerini sağlamak.


Yok


Yok


Türkçenin sözvarlığı, edebi metinlerin incelenmesi, resmî yazışma ve bilimsel araştırma yazım kuralları ve uygulamaları, sözlü anlatım türleri ve uygulamaları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi
2 Bilgilendirici ve kurgusal yazılar; metinde konu, bakış açısı, plan, ana fikir
3 Sözcük türleri, paragraf, anlatım biçimleri
4 Dilekçe yazımı, özgeçmiş hazırlama
5 Yazılı anlatım türleri: anı, gezi, günlük, mektup
6 Yazılı anlatım türleri: Makale, deneme, köşe yazısı, eleştiri
7 Rapor, tutanak
8 Ara sınav.
9 Bilimsel araştırma, özet çıkarma, not alma, kaynakça ve dipnot kuralları
10 Türkçenin sözvarlığı (yerli ve yabancı sözcükler, deyimler)
11 Türkçenin sözvarlığı (atasözleri, kalıp sözler, ikilemeler…)
12 Türkçenin söz dizimi ve semantik yönleri
13 Kurgusal anlatım türleri (roman, öykü, tiyatro)
14 Sözlü anlatım türleri

Aksan, Doğan (1999), Anlambilim, Ankara, Engin yayınevi Aksan, Doğan(1987), Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dilbilim,3 cilt , Ankara Aksan, Doğan(1996), Türkçenin Sözvarlığı, Ankara, Engin Yayınevi Aksan, Doğan (2000), Türkiye Türkçesinin Dünü, Bugünü, Yarını, Ankara, Bilgi yayınevi Atay, Falih Rıfkı (2004), Çankaya, İstanbul, Pozitif yayınları Atay, Oğuz (2012), Bir Bilim Adamının Romanı Mustafa İnan,36.b., İstanbul,İletişim Yay. Atay, Oğuz(2013), Günlük,16. b., İstanbul, İletişim Yay. Boysan, Aydın(1997), Yollarda, Dünyadan Gezi Yazıları, 2. b., Ankara, Bilgi Yayınevi Ergin, Muharrem (2014), Türk Dil Bilgisi, İstanbul, Bayrak Yay. Kongar, Emre (2008), Kızlarıma Mektuplar Yaşamdan Satırbaşları, 45.b., İstanbul, Remzi Kitabevi Korkmaz, Zeynep ve diğerleri (1995), Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara, Yüksek Öğretim Kurulu Matbaası Özdemir, Emin (2008), Sözlü Yazılı Anlatım Sanatı Kompozisyon, İstanbul, Remzi Kitabevi Tanpınar, Ahmet Hamdi (2004), Saatleri Ayarlama Enstitüsü, İstanbul, Dergah Yayınları TTürkçe Sözlük (2011), Türk Dil Kurumu Yayınları, 11. b., Ankara Yazım Kılavuzu (2009), Türk Dil Kurumu Yayınları, 26. b., Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 25 25
Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33
ÖÇ 1 1 3 2 1 2 2 3 2 1 3 3 2 1 2 1 2 3 1 3 3 2 2 3 3 1 1 1 2 3 3 3 2 1
ÖÇ 2 1 1 2 2 1 1 2 2 3 2 2 3 3 3 2 1 1 2 2 1 2 3 3 2 2 1 1 2 3 3 2 1 1
ÖÇ 3 3 1 2 2 1 1 1 3 3 3 3 1 2 3 3 2 1 3 3 3 2 1 1 1 3 3 3 2 1 1 2 2 3
ÖÇ 4 3 2 2 1 2 3 2 1 1 2 1 1 1 2 2 3 2 1 2 3 3 2 2 1 1 2 3 3 3 3 2 1 1
ÖÇ 5 3 2 2 3 3 1 1 3 3 3 3 1 2 1 1 1 2 3 3 3 3 2 1 2 2 3 3 3 3 2 2 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek