Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYOEG1004 | Özel Eğitim II | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimle ilgili genel bilgi ve becerileri edinerek, bu bilgi ve becerileri tartışabilecektir.
Öğr. Gör. Gültaç ERFİDAN
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler özel eğitim ve temelleri tartışabilirler özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilirler, değişik yetersizlik türlerini tanımlayabilirler değişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları sorunlarını tartışabilirler tarihsel gelişim sürecinde toplumun özürlüye bakışını sorgulayabilirler |
2 | Özel eğitim terimini tanımını ve kapsadığı alanı tanımlayabilirler. |
3 | Özel gereksinimli çocukların sahip oldukları özellikleri ifade edebilir. |
4 | Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugün hakkında bilgilendirme yapabilir. |
5 | Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini açıklayabilir. |
Yok
Yok
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zekâ ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünya'da ve Türkiye'de özel eğitim uygulamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimi | ||
2 | Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimi | ||
3 | Davranış Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri | ||
4 | Davranış Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri | ||
5 | Bedensel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi | ||
6 | Bedensel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi | ||
7 | İşitme ve Görme Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi | ||
8 | Ara Sınav-İşitme ve Görme Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi | ||
9 | Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi | ||
10 | Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi | ||
11 | Otizmli Olan Çocukların Eğitimi | ||
12 | Otizmli Olan Çocukların Eğitimi | ||
13 | İleri Derecede ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi Üstün Zekalı Ve yetenekli Çocukların Eğitimi | ||
14 | İleri Derecede ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi Üstün Zekalı Ve yetenekli Çocukların Eğitimi | ||
15 | İleri Derecede ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi Üstün Zekalı Ve yetenekli Çocukların Eğitimi | ||
16 | Final Sınavı |
Ataman. A. (Edt.) Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Ankara: Gündüz eğitim yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |