GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYGRS1020 Geriatrik Sendromlar Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilere geriatrik bireylerle ilgili yeterli bilgi ve beceri kazandırmak. geriatrik bireylerde en sık görülen sendromlar hakkında bilgi sahibi olmak. Geriatrik sendromları etkileyen faktörleri ve bakım uygulamalarını öğretmek amaçlanmaktadır


öğretim görevlisi Reyhan Orhun


1 1-yaşlılarda görülen değişiklikleri listeler 2-geriatrik sendromları listeler 3-geriatrik sendromlara neden olan faktörleri listeler 4-geriatrik sendromları belirti ve bulguları açısından kategorize eder

Birinci Öğretim



[Yok]


Giriş, dersin amacının açıklanması, yaşlanma ile görülen değişikliker, üriner ve fekal inkontinans, yaşlıda diyare ve konstipasyon, bası yaraları-medikal perspektif, yaşlılarda düşmeler, kırıklar ve önlenmesi, osteoporoz rehabilitasyonu, yaşlıda senkop, deliryum, malnütrüsyon ve yaşlanma anoreksisi, kırılgan yaşlı, yaşlı hastalarda polifarmasi, yaşlılık ve kanser


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş, dersin amacının açıklanması
2 Yaşlanma ile görülen değişiklikler.
3 Üriner ve fekal inkontinans
4 yaşlıda diyare ve konstipasyon
5 Bası yaraları-medikal perspektif
6 yaşlılarda düşmeler
7 kırıklar ve önlenmesi
8 ara sınav
9 osteoporoz rehabilitasyonu
10 yaşlıda senkop
11 deliryum
12 malnütrisyon ve yaşlanma anoreksisi
13 kırılgan yaşlı
14 yaşlı hastalarda polifarmasi
15 yaşlılık ve kanser

1- ARIOĞLU, S., CANKURTARAN, M., HAL?L, M. G., & YAVUZ, B. B. (2006). Geriatri ve Gerontoloji. Nobel yayınları. 2-UÇKU, Reyhan, et al. YAŞLI VE HASTA BAKIM HİZMETLERİ. Diss. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, 2012.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 58

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33
ÖÇ 1 4 4 4 5 4 4 5 5 4 4 5 4 5 5 4 4 4 5 4 4 4 5 4 5 4 4 4 5 4 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek