Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYCGE1005 | Okul Öncesi Eğitimi I | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri, okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi ile ilgili kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak.
Öğr. Gör. Gültaç ERFİDAN
1 | Öğrenciler okul öncesi eğitimini tanımlar, ilkeleri, önemi ve yararlarını tanımlar |
2 | Öğrenciler okul öncesi eğitime temel olan görüşleri karşılaştırır |
3 | Öğrenciler farklı ülkelerdeki okulöncesi eğitim sistemlerini karşılaştırır |
4 | Öğrenciler okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimlerini açıklar |
5 | Öğrenciler okul öncesi öğretmeninin özelliklerini özetler |
Yok
Yok
Erken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları | ||
2 | Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları | ||
3 | Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi | ||
4 | Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi | ||
5 | Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri. | ||
6 | Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri. | ||
7 | Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri. | ||
8 | Ara Sınav-Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri. | ||
9 | Okul öncesi eğitim programı | ||
10 | Okul öncesi eğitim programı | ||
11 | Okul öncesi eğitimde farklı yaklaşımlar | ||
12 | Okul öncesi eğitimde farklı yaklaşımlar | ||
13 | Okul öncesi eğitimde farklı yaklaşımlar | ||
14 | Okul öncesi eğitimde eğitim ortamları | ||
15 | Okul öncesi eğitimde eğitim ortamları | ||
16 | Final Sınavı |
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, Gülden Uyanık Balat,(2015), Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 |