GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYCGE1005 Okul Öncesi Eğitimi I Ders 1 1 4,00

Önlisans


Türkçe


Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri, okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi ile ilgili kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak.


Öğr. Gör. Gültaç ERFİDAN


1 Öğrenciler okul öncesi eğitimini tanımlar, ilkeleri, önemi ve yararlarını tanımlar
2 Öğrenciler okul öncesi eğitime temel olan görüşleri karşılaştırır
3 Öğrenciler farklı ülkelerdeki okulöncesi eğitim sistemlerini karşılaştırır
4 Öğrenciler okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimlerini açıklar
5 Öğrenciler okul öncesi öğretmeninin özelliklerini özetler


Yok


Yok


Erken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları
2 Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları
3 Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi
4 Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi
5 Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri.
6 Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri.
7 Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri.
8 Ara Sınav-Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri.
9 Okul öncesi eğitim programı
10 Okul öncesi eğitim programı
11 Okul öncesi eğitimde farklı yaklaşımlar
12 Okul öncesi eğitimde farklı yaklaşımlar
13 Okul öncesi eğitimde farklı yaklaşımlar
14 Okul öncesi eğitimde eğitim ortamları
15 Okul öncesi eğitimde eğitim ortamları
16 Final Sınavı

OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, Gülden Uyanık Balat,(2015), Nobel Akademik Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 70 70
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33
ÖÇ 1 5 5 3 4 5 5 3 4 3 3 3 4 3 3 4 3 3 4 3 4 3 5 4 5 3 3 5 4 3 4 4 4 3
ÖÇ 2 5 3 5 3 3 4 4 3 5 5 5 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 5 3 3 4 5 5 5 5 5 3
ÖÇ 3 3 5 3 3 3 5 3 4 3 5 3 5 5 3 4 4 4 5 5 5 4 5 3 5 4 4 3 4 5 4 3 4 4
ÖÇ 4 5 3 3 3 4 5 5 3 4 3 3 3 5 5 4 5 3 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 5 3 5 5 3 5 5 3 5 5 3 4 4 5 3 5 5 5 3 5 5 5 5 3 4 3 4 3 4 3 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek