GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYBEP1026 Bireyselleştirlmiş Eğitim Programları Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Önlisans


Türkçe


Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanması hususunda uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak.


Öğr. Gör. Gültaç ERFİDAN


1 Bireyselleştirilmiş eğitim programlarında ekip çalışmaları hakkında bilgi verebilir.
2 Özel gereksinimli olan çocukları değerlendirebilir.
3 Özel gereksinimli çocukların varolan performans düzeyini belirleyebilir.
4 Uzun ve kısa dönemli amaç yazabilir.
5


Yok


Yok


Öğretim programının öğeleri, bireyselleştirilmiş eğitim programı nedir, nerede ve kimler tarafından geliştirilir, özel eğitim alanında program geliştirmeye ve var olan programları uyarlamaya neden gerek vardır, bireyselleştirilmiş eğitim programlarının öğeleri ve geliştirilmesi, öğrencilerin değerlendirilmesi, varolan performans düzeyinin belirlenmesi, uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi ve yazılması, özel eğitim ve destek hizmetlerin belirlenmesi, tüm hizmet planları, aile hizmet planları ve geçiş planları, uzun ve kısa dönemli amaçları yıla yayma.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bireyselleştirilmiş eğitim programları.
2 Erken özel eğitim hizmetleri ve özel gereksinimli çocukların farkına varılması
3 Erken özel eğitim hizmetleri ve özel gereksinimli çocukların farkına varılması
4 Özel gereksinimli olan çocukları değerlendirme
5 Varolan performans düzeyini belirlenmesi ve yazılması
6 Uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi ve yazılması
7 Kavram ve beceri analizleri
8 Ara Sınav-Kavram ve beceri analizleri
9 Tüm hizmet planı BEP ve öğretim uyarlamaları
10 Özel eğitim ve ek hizmetler
11 Hizmet verenler arasında koordinasyon
12 Gelişimin kaydedilmesi ve öğretimin gözlenmesi
13 Programdan programa geçiş
14 Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi
15 Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

Gürsel,O. (2006) Bireyselleştirilmiş Eğitim Programların Geliştirilmesi. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 80

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33
ÖÇ 1 5 4 5 3 3 4 4 5 3 3 4 3 5 4 3 3 3 5 3 3 3 3 3 5 5 3 4 4 3 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 5 5 4 3 4 4 3 4 4 3 3 5 5 4 5 5 3 4 4 3 4 5 3 3 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 5 4 3 3 3 3 5 3 3 4 4 4 3 4 3 5 4 4 5 3 3 3 4 5 5 4 3 3 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 5 5 5 3 4 5 4 3 3 5 4 4 4 5 5 5 5 4 4 4 4 5 3 5 5 3 4 5 4 3 3
ÖÇ 5 3 4 4 4 4 3 3 4 4 4 3 5 5 4 3 5 5 3 4 5 3 3 4 5 4 5 4 4 5 3 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek