Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYBEP1026 | Bireyselleştirlmiş Eğitim Programları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanması hususunda uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak.
Öğr. Gör. Gültaç ERFİDAN
1 | Bireyselleştirilmiş eğitim programlarında ekip çalışmaları hakkında bilgi verebilir. |
2 | Özel gereksinimli olan çocukları değerlendirebilir. |
3 | Özel gereksinimli çocukların varolan performans düzeyini belirleyebilir. |
4 | Uzun ve kısa dönemli amaç yazabilir. |
5 |
Yok
Yok
Öğretim programının öğeleri, bireyselleştirilmiş eğitim programı nedir, nerede ve kimler tarafından geliştirilir, özel eğitim alanında program geliştirmeye ve var olan programları uyarlamaya neden gerek vardır, bireyselleştirilmiş eğitim programlarının öğeleri ve geliştirilmesi, öğrencilerin değerlendirilmesi, varolan performans düzeyinin belirlenmesi, uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi ve yazılması, özel eğitim ve destek hizmetlerin belirlenmesi, tüm hizmet planları, aile hizmet planları ve geçiş planları, uzun ve kısa dönemli amaçları yıla yayma.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bireyselleştirilmiş eğitim programları. | ||
2 | Erken özel eğitim hizmetleri ve özel gereksinimli çocukların farkına varılması | ||
3 | Erken özel eğitim hizmetleri ve özel gereksinimli çocukların farkına varılması | ||
4 | Özel gereksinimli olan çocukları değerlendirme | ||
5 | Varolan performans düzeyini belirlenmesi ve yazılması | ||
6 | Uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi ve yazılması | ||
7 | Kavram ve beceri analizleri | ||
8 | Ara Sınav-Kavram ve beceri analizleri | ||
9 | Tüm hizmet planı BEP ve öğretim uyarlamaları | ||
10 | Özel eğitim ve ek hizmetler | ||
11 | Hizmet verenler arasında koordinasyon | ||
12 | Gelişimin kaydedilmesi ve öğretimin gözlenmesi | ||
13 | Programdan programa geçiş | ||
14 | Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi | ||
15 | Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Gürsel,O. (2006) Bireyselleştirilmiş Eğitim Programların Geliştirilmesi. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 |