Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYDRM2010 | Çocuk ve Drama II | Ders | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Program sonunda öğrenci; Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirir. Yaratıcılık, drama, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama vb. temel kavramları kazanır. Dramayı uygularken sahip olunması gereken yeterlikler ve sorumlulukları kavrar. Bireylerin tüm gelişim özellikleri ve bu özelliklere göre drama öğretiminin nasıl olması gerektiği konusunda bilgi sahibi olur.
Öğr. Gör. Gültaç ERFİDAN
1 | 1.Öğrenciler, bir dramanın sosyal psikolojik formatı, dramanın tarihi ve eğitimdeki uygulamaları hakkında bilgi edineceklerdir. 2.Öğrenciler, drama, dramatizasyon, dramatik oyun canlandırma gibi başıca temel kavram ve terimler bilgisine sahip olacaklardır 3.Öğrenciler, drama ve tiyatro tekniklerini kullanabileceklerdir 4.Öğrenciler, hayal gücünü, yaratıcılığını ve estetik duyarlılığını geliştirebileceklerdir 5.Öğrenciler, kendilerine güven ve saygı konusunda bilgi sahibi olacaklardır |
Birinci Öğretim
[Yok]
Dramanın tarihi ve eğitimde uygulamaları, Eğitimde drama, rol oynama ve doğaçlama terimlerini ve dramanın yaratıcılık ve iletişim kavramlarıyla ilişkisi, Drama uygulamaları ve farklı derslerin öğretiminde drama etkinliklerinden nasıl yararlanılacağı incelenecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1.Bireysel Özellikler ve Bu özelliklerin tanınması/Drama Uygulamaları 2.Bireyler ve Gruplararası iletişim-etkileşim/Drama Uygulamaları -Duyu, güven çalışmaları/Drama Uygulamaları 3.Oyun, Rol Oynama, Doğaçlama kavramları/Drama Uygulamalar 4.Yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. /Drama Uygulamaları 5.Çorap kuklası oluşturma 6.Çorap kuklası gösterisi uygulama 7.Ders tekrarı ve Ara Sınav 8.Dramanın engelli çocuk açısından sağladığı yararlar. 9.Engelli çocukların kaynaştırılmasında dramanın kullanımı. 10.Engelli çocuklar için drama etkinlikleri planlama teknikleri 11.Drama Etkinliği tiyatro gösterisi hazırlama 12.Drama etkinliği tiyatro gösterisi çalışmaları 13.Drama etkinliği tiyatro gösterisi çalışmaları 14.Drama etkinliği tiyatro gösterisi çalışmaları 15. Final sınavı | Isınma oyunları Drama uygulamaları |
Milli Eğitim Bakanlığı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Drama Çalışmaları Kitabı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |