Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYOEG1003 | Özel Eğitim I | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimle ilgili genel bilgi ve becerileri edinerek, bu bilgi ve becerileri tartışabilecektir.
Öğr. Gör. Gültaç ERFİDAN
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler özel eğitim ve temelleri tartışabilirler özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilirler, değişik yetersizlik türlerini tanımlayabilirler değişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları sorunlarını tartışabilirler tarihsel gelişim sürecinde toplumun özürlüye bakışını sorgulayabilirler |
2 | Özel eğitim terimini tanımını ve kapsadığı alanı tanımlayabilirler. |
3 | Özel gereksinimli çocukların sahip oldukları özellikleri ifade edebilir. |
4 | Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugün hakkında bilgilendirme yapabilir. |
5 | Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini açıklayabilir. |
Yok
Yok
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zekâ ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünya'da ve Türkiye'de özel eğitim uygulamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Özel gereksinimli çocuklar | ||
2 | Özel gereksinimli çocuklar | ||
3 | Özel gereksinimi olan öğrencilerin yerleştirilmesi ve BEP | ||
4 | Özel gereksinimi olan öğrencilerin yerleştirilmesi ve BEP | ||
5 | Günümüz sınıflarına özel gereksinimi olan çocukların katılımını destekleme | ||
6 | Günümüz sınıflarına özel gereksinimi olan çocukların katılımını destekleme | ||
7 | Erken Çocukluk Eğitimi | ||
8 | Ara Sınav- Erken Çocukluk Eğitimi | ||
9 | Aile Katılımı ve Eğitimi | ||
10 | Aile Katılımı ve Eğitimi | ||
11 | Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi | ||
12 | Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi | ||
13 | Dil Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi | ||
14 | Dil Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi | ||
15 | Dil Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi | ||
16 | Final Sınavı |
Ataman. A. (Edt.) Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Ankara: Gündüz eğitim yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |