GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYOEG1003 Özel Eğitim I Ders 1 1 4,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimle ilgili genel bilgi ve becerileri edinerek, bu bilgi ve becerileri tartışabilecektir.


Öğr. Gör. Gültaç ERFİDAN


1 Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler özel eğitim ve temelleri tartışabilirler özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilirler, değişik yetersizlik türlerini tanımlayabilirler değişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları sorunlarını tartışabilirler tarihsel gelişim sürecinde toplumun özürlüye bakışını sorgulayabilirler
2 Özel eğitim terimini tanımını ve kapsadığı alanı tanımlayabilirler.
3 Özel gereksinimli çocukların sahip oldukları özellikleri ifade edebilir.
4 Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugün hakkında bilgilendirme yapabilir.
5 Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini açıklayabilir.


Yok


Yok


Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zekâ ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünya'da ve Türkiye'de özel eğitim uygulamaları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Özel gereksinimli çocuklar
2 Özel gereksinimli çocuklar
3 Özel gereksinimi olan öğrencilerin yerleştirilmesi ve BEP
4 Özel gereksinimi olan öğrencilerin yerleştirilmesi ve BEP
5 Günümüz sınıflarına özel gereksinimi olan çocukların katılımını destekleme
6 Günümüz sınıflarına özel gereksinimi olan çocukların katılımını destekleme
7 Erken Çocukluk Eğitimi
8 Ara Sınav- Erken Çocukluk Eğitimi
9 Aile Katılımı ve Eğitimi
10 Aile Katılımı ve Eğitimi
11 Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi
12 Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi
13 Dil Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi
14 Dil Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi
15 Dil Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi
16 Final Sınavı

Ataman. A. (Edt.) Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Ankara: Gündüz eğitim yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 40 40
Final Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33
ÖÇ 1 4 4 5 3 5 4 4 5 4 4 3 4 4 3 5 5 5 4 4 4 4 4 4 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 5 5 4 4 3 5 5 3 4 3 3 5 3 3 4 3 4 3 4 4 3 3 4 3 3 3 3 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 3 3 3 4 4 4 3 4 4 4 3 4 3 3 4 5 5 3 5 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4
ÖÇ 4 3 5 3 3 3 4 3 5 5 3 5 3 3 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 4 4
ÖÇ 5 3 5 3 3 5 4 4 4 3 3 4 3 4 3 3 3 3 3 3 4 3 3 4 4 4 3 4 4 3 4 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek