Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UNVOD2240 | YARATICI DRAMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Program sonunda öğrenci; • Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirir. • Yaratıcılık, drama, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama vb. temel kavramları kazanır. • Dramayı uygularken sahip olunması gereken yeterlikler ve sorumlulukları kavrar. • Bireylerin tüm gelişim özellikleri ve bu özelliklere göre drama öğretiminin nasıl olması gerektiği konusunda bilgi sahibi olur.
Öğr. Gör. Gültaç ERFİDAN
1 | 1.Öğrenciler, bir dramanın sosyal psikolojik formatı, dramanın tarihi ve eğitimdeki uygulamaları hakkında bilgi edineceklerdir. 2.Öğrenciler, drama, dramatizasyon, dramatik oyun canlandırma gibi başıca temel kavram ve terimler bilgisine sahip olacaklardır 3.Öğrenciler, drama ve tiyatro tekniklerini kullanabileceklerdir 4.Öğrenciler, hayal gücünü, yaratıcılığını ve estetik duyarlılığını geliştirebileceklerdir 5.Öğrenciler, kendilerine güven ve saygı konusunda bilgi sahibi olacaklardır |
Birinci Öğretim
[Yok]
Dramanın sosyolojik, psikolojik boyutları, Dramanın tarihi ve eğitimde uygulamaları, Eğitimde drama, rol oynama ve doğaçlama terimlerini ve dramanın yaratıcılık ve iletişim kavramlarıyla ilişkisi, Drama uygulamaları ve farklı derslerin öğretiminde drama etkinliklerinden nasıl yararlanılacağı incelenecektir
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1.Dramaya Giriş: Dramanın tanımı, temel kavramları, tarihçesi, drama, oyun,tiyatro ve psikodrama arasındaki farklılıklar. 2.Dramanın Yararları:Dramanın yaratıcılık, zihinsel gelişim, kişilerarası ilişkiler, sosyal beceriler, karar verme ve problem çözme becerileri, duyguların fakında olma ve kendi ifade etme becerileri üzerindeki etkileri. 3.Dramanın Aşamaları ve Teknikleri: Isınma aşaması-hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması, dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation) , rol oynama (role play) fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb 4.Dramanın Aşamaları ve Teknikleri: Isınma aşaması-hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması, dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation) , rol oynama (role play) fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb 5.Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı -Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları/Drama Uygulamaları -Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar 6.Yaratıcı dramanın özellikleri/Drama Uygulamaları 7.Ara Sınav-Ders tekrarı 8.Yaratıcı dramanın ilkeleri/Drama Uygulamaları 9.Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihçesi/Drama Uygulamaları 10.Yaratıcı drama alanındaki öncüler/Drama Uygulamaları 11.Bireysel Özellikler ve Bu özelliklerin tanınması/Drama Uygulamaları 12.Bireyler ve Gruplararası iletişim-etkileşim/Drama Uygulamaları -Duyu, güven çalışmaları/Drama Uygulamaları 13.Oyun, Rol Oynama, Doğaçlama kavramları/Drama Uygulamaları 14.Yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. /Drama Uygulamaları 15.Final sınavı | Drama uygulamaları, rol oynama, grup gösterisi. |
Eğitimde Yaratıcı Drama, Ömer Adıgüzel
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |