Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYOYN2013 | Çocuk ve Oyun | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerinin farkına varmasını sağlamak; oyunu, çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma becerisini geliştirmektir.
1 | Okul Öncesi oyunun önemini kavrayabilme |
2 | Oyunun gelişimi ve oyun kuramlarını bilme |
3 | Oyun oynatma planlama ve gözlemleme becerisi edinme |
4 | Hasta ve engelli çocuklar için uygun oyunları belirleyebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Oyunun eğitsel ve gelişimsel değerinin farkına varır. Oyunu çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma becerisini geliştirerek oyun gözlemleri yapmak oyun alanındaki gelişim için önemli hususlardır.
Oyunun tanımı, oyunun önemi, oyunun çocuğun gelişimine paralel gelişimi, oyunun çocuğun gelişimiyle geçirdiği aşamalar, oyunun toplumsal rolü, oyunu etkileyen faktörler, oyunu teşvik etme yolları, davranış bozukluklarının oyun yoluyla teşhis
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Oyunun tanımı, ilgili kavramlar | ||
2 | Oyunun Önemi | ||
3 | Oyunun Tarihçesi | ||
4 | Oyunun Çocuk Gelişimine Etkisi | ||
5 | Oyun Kuramları | ||
6 | Oyunun Aşamaları | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Oyunu Etkileyen Faktörler | ||
9 | Oyun Türleri | ||
10 | Okul Öncesi Eğitim Programında Oyun | ||
11 | Oyun Gözlemi | ||
12 | Oyun Gözlemi | ||
13 | Oyunun düzenlenmesi ve planlanması | ||
14 | Erken çocukluk döneminde oyun örnekleri | ||
15 | Erken çocukluk döneminde oyun örnekleri | ||
16 | Genel Sınav |
Okul Öncesi Eğitimde Hareket Eğitimi Ve Oyun Gelişimi. T.C Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1295 Açıköğretim Fakültesi Yayını No:715. 2003, Editör: Umran TÜFEKÇİOĞLU. Erken Çocuklukta Gelişim Ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. Morpa Kültür Yayınları,2003. Editör: Müzeyyen Sevinç. ARAL, N.; GÜRSOY, F.; KÖKSAL, A. Okulöncesi Eğitimde Oyun. Ya-pa Yayınları.2000. Frost J.L., Wortham S., Reifel S. (2001) Play and Child Development. Merill Prentice Hall.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |