GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYOYN2013 Çocuk ve Oyun Ders 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerinin farkına varmasını sağlamak; oyunu, çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma becerisini geliştirmektir.



1 Okul Öncesi oyunun önemini kavrayabilme
2 Oyunun gelişimi ve oyun kuramlarını bilme
3 Oyun oynatma planlama ve gözlemleme becerisi edinme
4 Hasta ve engelli çocuklar için uygun oyunları belirleyebilme

Birinci Öğretim


Yok


Oyunun eğitsel ve gelişimsel değerinin farkına varır. Oyunu çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma becerisini geliştirerek oyun gözlemleri yapmak oyun alanındaki gelişim için önemli hususlardır.


Oyunun tanımı, oyunun önemi, oyunun çocuğun gelişimine paralel gelişimi, oyunun çocuğun gelişimiyle geçirdiği aşamalar, oyunun toplumsal rolü, oyunu etkileyen faktörler, oyunu teşvik etme yolları, davranış bozukluklarının oyun yoluyla teşhis


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Oyunun tanımı, ilgili kavramlar
2 Oyunun Önemi
3 Oyunun Tarihçesi
4 Oyunun Çocuk Gelişimine Etkisi
5 Oyun Kuramları
6 Oyunun Aşamaları
7 Ara Sınav
8 Oyunu Etkileyen Faktörler
9 Oyun Türleri
10 Okul Öncesi Eğitim Programında Oyun
11 Oyun Gözlemi
12 Oyun Gözlemi
13 Oyunun düzenlenmesi ve planlanması
14 Erken çocukluk döneminde oyun örnekleri
15 Erken çocukluk döneminde oyun örnekleri
16 Genel Sınav

Okul Öncesi Eğitimde Hareket Eğitimi Ve Oyun Gelişimi. T.C Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1295 Açıköğretim Fakültesi Yayını No:715. 2003, Editör: Umran TÜFEKÇİOĞLU. Erken Çocuklukta Gelişim Ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. Morpa Kültür Yayınları,2003. Editör: Müzeyyen Sevinç. ARAL, N.; GÜRSOY, F.; KÖKSAL, A. Okulöncesi Eğitimde Oyun. Ya-pa Yayınları.2000. Frost J.L., Wortham S., Reifel S. (2001) Play and Child Development. Merill Prentice Hall.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 80

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 4 4 4 4 5 5 4 4 4 4 5 5 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek