Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYFAK1023 | Fiziksel Aktiviteler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı; sağlığın geliştirilmesi ve yaşam kalitesini artırmada, bazı kronik hastalıkların önlenmesi ve kontrol edilmesinde, yaşlılarda ve çocuklarda, kadınlarda ve gebelikte düzenli egzersize katılımın rolü, egzersiz öncesi değerlendirmenin önemi, spora katılımla birlikte ortaya çıkan sağlık sorunları ve önlenmesi, fiziksel aktivite düzeyini değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak ve kavramaktır.
Öğr. Gör. Kemal SARGIN
1 | Bu dersin sonunda öğrenci, Sağlığın geliştirilmesi ve yaşam kalitesinin artırılmasında düzenli egzersize katılımın etkilerini açıklayabilir. |
2 | Düzenli egzersizin osteoporoz, koroner kalp hastalıkları, diyabet, obezite, kanser gibi kronik hastalıklarının önlenmesi ve kontrol edilmesindeki rolünü kavrar ve açıklayabilir. |
3 | Kadınlar, çocuklar, yaşlılar ve gebelikte düzenli fiziksel aktivitelere katılımın etkilerini açıklayabilir. |
4 | Egzersiz programına katılım öncesi değerlendirme yöntemlerini açıklayabilir. Spora katılımla birlikte ortaya çıkan sağlık sorunlarını ve nasıl önlenebileceğini açıklayabilir. |
5 | Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirme yöntemlerini açıklayabilir. |
Yok
Yok
Sağlığın geliştirilmesi ve yaşam kalitesini artırmada, osteoporoz, koroner kalp hastalıkları, diyabet, obezite, kanser gibi kronik hastalıkların önlenmesi ve kontrol edilmesinde, yaşlılar, kadınlar, çocuklar ve gebelikte düzenli egzersize katılımın rolü, güvenli bir egzersiz reçetesi hazırlanmasında egzersiz öncesi değerlendirmenin önemi, spora katılımla birlikte ortaya çıkan sağlık sorunları ve önlenmesi, fiziksel aktivite düzeyini değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak ve kavramaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel aktivite ve egzersizin sağlık ve kaliteli yaşam üzerine etkileri | ||
2 | Fiziksel aktivite programına katılım öncesi sağlık muayeneleri, testler, egzersizin kontraendikasyonları | ||
3 | Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirme yöntemleri | ||
4 | Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirme yöntemleri -hesaplamalar | ||
5 | Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirme yöntemleri -hesaplamalar | ||
6 | Yaşlılık ve fiziksel aktivite : düzenli fiziksel aktivitenin yaşlılıkta döneminde yaşam kalitesi üzerine etkileri | ||
7 | Kardiyovasküler sistem ve fiziksel aktivite | ||
8 | Ara sınav- Osteoporoz ve fiziksel aktivite, Bel sağlığı | ||
9 | Osteoporoz ve fiziksel aktivite, Bel sağlığı | ||
10 | Kanser ve fiziksel aktivite | ||
11 | Diabet ve fiziksel aktivite | ||
12 | Hamilelikte ve kadınlarda ve fiziksel aktivite | ||
13 | Çocuklarda spora katılım | ||
14 | Esneklik ve kuvvet çalışmalarında doğru ve yanlış hareketler Spora katılımla birlikte ortaya çıkan sağlık sorunları ve önlenmesi | ||
15 | Genel Sınava hazırlık | ||
16 | Final Sınavı |
Erkan, N. (2000). Yaşam Boyu Spor. Bağırgan Kitabevi, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Uygulama/Pratik | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 77 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |