Turizm endüstrisi dünyada birçok ülke ekonomisi için olduğu gibi Türkiye ekonomisi içinde, olumlu ekonomik katkıları ve yarattığı yeni istihdam olanakları gibi özellikleri nedeniyle lokomotif sektör konumundadır. Son yıllarda dünyada turizm gelirlerinin önemli bir bölümünün gastronomi turizmi ile sağlandığı bilinmektedir. Yapılan araştırmalar göstermektedir ki, seyahat eden insanların seyahat giderlerinin üçte biri yiyecek-içecek harcamalarından oluşmaktadır. Türkiye ise sahip olduğu köklü ve zengin mutfak kültürü ile gastronomi açısından zengin bir potansiyele sahiptir. Son yıllarda hem Dünya’da hem Türkiye’de, gastronomiye karşı duyulan ilginin ve farklı lezzetleri ve mutfak kültürlerini öğrenmek için seyahat etmeye başlayan bireylerin sayısının artması ile birlikte gerek ülkemizde gerek Van şehrinde yiyecek-içecek sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli, teknik bilgi ve donanıma, yönetsel becerilere sahip, insan ilişkileri konusunda iyi eğitim almış, yenilikleri takip eden insan gücüne olan ihtiyaç da her geçen gün artmaktadır. Bu bağlamda Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde Gastronomi ve Mutfak Sanatları Anabilim Dalı Gastronomi ve Mutfak Sanatları Tezli Yüksek Programı 2022-2023 Eğitim ve Öğretim yılının Güz döneminden itibaren öğrenci kabul etmeye başlamıştır.
Programi tüm gereksinimlerini yerine getirerek basari ile tamamlayan mezunlar "Gastronomi ve Mutfak Sanatları alaninda Yüksek Lisans Diplomasi" derecesi alirlar.
Yüksek Lisans
Resmî Gazete’de yayınlanan 31063 Sayı ve 9 Mart 2020 Tarihli “Yüzüncü Yıl Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” gereği başvuru koşulları ilan edilmiştir. Bu kapsamda ilgili ilan edilen bölüm mezuniyeti şartlarının yanı sıra aşağıdaki kıstaslar aranmaktadır; a)Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, lisans diplomasına ve başvurduğu puan türünden en az 55 ALES puanına sahip olmaları gerekir. b)Başarı notu; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %20’si ve yazılı/mülakat/yetenek sınavı/portfolyo incelemesi notunun %30’u toplanarak hesaplanır. Sınavı yazılı olarak değil de mülakat ile yapacak anabilim/bilim dalları için, ilan edilen kontenjan sayısının üç katından fazla başvuru olması durumunda, istenirse, mülakata alınacak adayların tespiti için önce yazılı sınav yapılır. Sınav sonrasında; mülakat sınavına girecek aday sayısı, ALES’in %50’si, mezuniyet notunun %20’si ve yazılı sınav notunun %30’u dikkate alınarak en yüksek puandan başlayıp kontenjan sayısının üç katına düşürülür ve bu tür sınavlarda kişinin mülakat puanı, başarı notunun hesaplanmasında dikkate alınır. c) Sınavın değerlendirilmeye alınabilmesi için adayın yazılı/mülakat/yetenek sınavı/portfolyo incelemesi sonucundan en az 50 puan alması gerekir. Puanlama sonucunda başarı notu 60 ve daha yukarı olan asıl ve yedek adaylar, puan sırasına göre yüksek lisans programında ilan edilen kontenjan dâhilinde öğrenciliğe kabul edilir. Asıl adaylardan kayıt yaptıramayanların yerine yedek adaylar sırasıyla geçer. Kayıt için gerekli belgeler; 1 – Lisans Diploması, 2 – ALES Sonuç Belgesi. 3 - Nüfus Cüzdanının aslı 4 - Askerlik Durum Belgesi 5 - Özgeçmiş
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleştirilmektedir. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. İlgili yüksekokul/fakülte/enstitü yönetim kurulu tarafından ders içeriğinin onaylanması ve süresi içinde başvurulması durumunda öğrenciler, derslerden muaf tutulacaktır.
1. Anabilim dalının ya da ilişkili olan diğer anabilim dallarının lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS) ders ve 1 seminer dersi alıp başarılı (100 üzerinden en az 75 puan) olmak, 2. Konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi (60 AKTS) jüri önünde savunarak başarılı olmak.
İlk çağlardan günümüze dek seyahat hareketleri incelendiğinde insanların çeşitli motivasyonlarla seyahatlerini gerçekleştirdikleri dikkat çekmektedir. Günümüzde ise seyahat motivasyonlarının ise sayılamayacak kadar çeşitlendiği ve küresel bir olgu halini aldığı görülmektedir. Her bir seyahat motivasyonunun alternatif bir turizm çeşidinin de ortaya çıkıp gelişmesine zemin hazırladığı açıkça ifade edilebilmektedir. Bu motivasyonlardan birini ise fizyolojik bir ihtiyaç olan yemek yemek oluşturmuştur. Gelişen ve değişen dünyada yiyecek-içecek sektörünün de sayesinde bu ihtiyaç boş zamanları değerlendirmeye yönelik bir faaliyet olarak kabul görmüş ve insanların bir yeni seyahat motivasyonu yemek üzerine gelişim göstermiştir. Kişiler yalnızca yemek yemek değil buna ek olarak farklı tatları denemek, yemek yapmak, yemeğin yapıldığı özel imalat yerlerini ziyaret etmek, gastronomi etkinliklerine katılmak gibi amaçlarla da seyahat etmişler ve etmeye devam etmektedirler. Tüm bu hareketlilikler ise gastronomi turizminin alternatif bir turizm türü olarak ortaya çıkmasına neden olmuştur. Ülkemizin gastronomi turizmi potansiyelinin yüksek olması ve mutfağının tanınan bir mutfak olması, araştırmacıların gastronomi disiplinine yönelik çalışmalarını her geçen gün arttırmaktadır. Gastronomi çok disiplinli bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. İlişkili olduğu pek çok disiplinden (gıda mühendisliği, beslenme ve diyetetik, turizm işletmeciliği, yiyecek içecek işletmeciliği, tarım, ziraat, su ürünleri, balıkçılık, hayvancılık vb.) girdi almakla birlikte, kendine özgü yapısı nedeniyle giderek ayrı bir eğitim alanı olarak da dikkatleri üzerine çekmektedir. Hem sosyal hem de fen bilimleri disiplini içerisinde kendisine yer verilen gastronomi, sosyal bilimler disiplini içerisinden; turizm, sosyoloji, antropoloji, arkeoloji, ekoloji, tarih, psikoloji, coğrafya gibi farklı sosyal bilimler disiplinleri ile ilişkilidir. Fen ve sağlık bilimleri disiplinleri içerisinden ise; gıda mühendisliği, ziraat mühendisliği, beslenme ve diyetetik, kimya, fizik, tıp vb. alanlarla ilişkisi bulunmaktadır. Gastronomi ve Mutfak Sanatları Yüksek Lisans Programı’nın amacı; sürekli gelişme anlayışı, gerçekleştirdiği bilimsel ve uygulamalı araştırma yaklaşımı rehberliğinde gastronomi ile ilgili gelişmeleri inceleyecek, yeni sistemler geliştirecek, geleceğe ışık tutacak uygulamaları gerçekleştirebilecek ve bu birikimle aldığı yüksek lisans eğitimiyle Türkiye’yi temsil edecek düzeyde kaliteli ve donanımlı Gastronomlar yetiştirmek gibi temel hedefin yanı sıra; ülkemizde toplumun gastronomi ve mutfak sanatları konusunda bilgilendirilmesini sağlayacak, konferanslar, seminerler ve paneller düzenleyerek bu alandaki bilimsel birikime katkılar sağlamaktır. Gastronomi ve Mutfak Sanatları yükse lisans programı, temelde gastronomi ve turizm alanında güncel ve evrensel bilgi birikimine destek sağlayacak bir eğitim planına sahiptir. Temel amaç, alana ilişkin disiplinler arası bilginin bütün yönleriyle özümsenmesini sağlamaktır.
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü mezunları, oldukça geniş istihdam alanlarına sahiptir. Öncelikle Konaklama işletmelerinin yiyecek içecek departmanlarında, restoran, bar, vb. bağımsız yiyecek içecek işletmelerinde, Yemek fabrikalarında, Hava yolu şirketlerinde, Hastaneler ve Okullarda aşçı, şef, orta ve üst kademe mutfak yöneticisi adayı olarak çalışabilmektedir. Aynı zamanda gıda işletmelerinde araştırma ve geliştirme departmanlarında görev alabilmektedir. Tüm bunlara ek olarak yiyecek-içecek alanında yazarlık, fotoğrafçılık ve reklamcılık gibi alanlarda istihdam olacağına sahiptir. Ülkemizde mezuniyet sonrasında Lise ve dengi meslek eğitimi veren okullarda, Halk eğitim merkezlerinde usta öğretici/eğitmen olarak çalışabilme imkânı ve Üniversitelerde akademik kariyer imkanı bulunmaktadır. Mezunlarımız, gastronomi ve mutfak sanatları, turizm ve ağırlama endüstrisinde faaliyet gösteren işletmelerde üst düzey yönetici veya üniversitelerin ilgili bölümlerinde öğretim elemanı/araştırmacı olarak çalışabilmektedir.
Yüksek lisans mezunu öğrenciler alan ile ilgili tüm seviyelerde istihdam imkanına sahiptirler Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar: Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES)’nın ilgili alanından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil belgesine (YDS, TOEFL, YÖKDİL vb.) (Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen dil sınavlarının birinden) sahip olmaları ve ilgili anabilim dalı tarafından yapılan mülakattan geçerli notu almış olmaları koşuluyla Doktora programlarında öğrenim görebilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır. Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az CC ve daha yukarı olması gerekir.
120 AKTS ve Yüksek lisans tezini başarıyla tamamlamaktır. Programlar, sınavlar ve değerlendirme MADDE 35 – (1) Enstitü anabilim/anasanat dallarındaki lisansüstü öğretim planları, lisansüstü programdan mezun olunabilmesi için alınması gereken zorunlu/seçmeli dersler, tez, seminer ve benzeri çalışmalar ile kredi toplamlarıdır. Beşinci fıkrada belirtilen ders/dersler hariç tüm dersler seçmelidir. Bu öğretim planları Senato tarafından kararlaştırılan asgari muhtevaya uymak şartı ile ilgili enstitü kurulunda görüşülerek onaylanır. (3) Lisansüstü programların kredi veya YÖK tarafından ilgili programın yer aldığı diploma düzeyi ve alan için Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesine göre belirlenen kredi aralığı ve öğrencilerin çalışma saati göz önünde tutularak Senato tarafından belirlenen AKTS kredisine göre oluşturulmasında aşağıdaki hususlar dikkate alınır: a) Bir lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri, bir yarıyıl devam eden dersin haftalık teorik ders saatinin tamamı ile haftalık uygulama veya laboratuvar saatinin yarısının toplamıdır. b) 20/4/2016 tarihli ve 29690 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde yer alan krediler yedinci düzey tezli yüksek lisans için asgari 120 kredi ve tezsiz yüksek lisans için asgari 60 kredidir. Ders kredilerinin hesaplanmasında, yükseköğretim yeterlilikleri çerçevesinde her bir düzey için belirlenen ve program bazında öngörülen bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılmasına dayalı öğrenci iş yükü esas alınır. Öğrenci iş yükü, ders saatlerinin yanı sıra laboratuvar, atölye, klinik çalışması, ödev, uygulama, proje, seminer, sunum, sınava hazırlık, sınav, staj, iş yeri eğitimi gibi eğitim-öğretim etkinliklerinde harcanan bütün zamanı ifade eder. Bir AKTS ders kredisi 25-30 saat arası öğrenci iş yüküne karşılık gelir. (4) Lisansüstü programlarla ilgili devam, ders sınavları, kayıt dondurma, ders notları, derslerden başarılı sayılma koşulları, ders tekrarı ve diğer esaslar şunlardır: a) Öğrenci teorik ve uygulamalı derslere %70 oranında devam etmek zorundadır. Bu koşullara uygun biçimde derslere devam etmeyen öğrenci; devamsız sayılır, devamsız olduğu dersin yarıyıl sonu sınavlarına alınmaz ve o dersten devamsızlıktan başarısız olur. b) Öğrenci, giremediği sınavlara ilişkin belgelendirdiği mazeretlerini, anabilim/anasanat dalı başkanlığına bir hafta içerisinde iletir. Anabilim/anasanat dalı akademik kurulu, duruma ilişkin kararını enstitü yönetim kurulunun onayına sunar. c) Öğrenciler iki yarıyıl kayıt dondurma hakkına sahiptir. Kayıt dondurma, öğrencinin isteği, anabilim/anasanat dalı akademik kurulunun görüşü ve enstitü yönetim kurulunun onayıyla karara bağlanır. Kayıt donduran veya askerlik nedeniyle izinli sayılan öğrenciler, kayıt dondurma veya askerlik nedeniyle izinli sayıldıkları sürenin bitimini izleyen ilk yarıyılda kayıt yenileme işlemlerini yaptırmak zorundadır. ç) Lisansüstü programlarda ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları Üniversitenin akademik takvimine uygun olarak yapılır. d) Tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında, her yarıyılda, her ders için, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Alınan bir dersin başarı notunun değerlendirmesinde ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı notu dikkate alınır. Başarı notu; ara sınav notunun %25’i, ödev notunun %25’i ve yarıyıl sonu sınavı notunun %50’si olmak üzere, toplam en az 70 puan olması gerekir. Ödev verilmemesi durumunda başarı notu; ara sınav notunun %50’si ile yarıyıl sonu sınavı notunun %50’sinin toplanmasıyla elde edilir ve yine bu toplamın en az 70 puan olması gerekir. Yarıyıl sonu sınavı notunun en az 70 puan olması ders geçmek için ön koşuldur. Alınan dersin alanına göre sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. (5) Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir ders ile uzmanlık alan dersi lisansüstü eğitim sırasında verilmesi zorunlu olup, lisansüstü programlarda yer alan diğer derslerin tümü seçmelidir. Diğer Hükümler MADDE 36 – (6) Tezsiz yüksek lisans programları hariç, aynı anda birden fazla lisansüstü programa kayıt yaptırılamaz ve devam edilemez. Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.72 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve tezini başarıyla tamamlayan öğrencilere GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI alanında yüksek lisans diploması verilir.
Tam Zamanlı
Adres: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü, 65080, VAN/TUŞBA Web Adresi: https://www.yyu.edu.tr Tel: 04322251621 Faks: 04322251620, Doç. Dr. Çinuçen OKAT
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 3 doktor öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi ve 1 araştırma görevlisi ile yürütülmektedir.
1 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. |
2 | Temel mutfak uygulamalarını bilir |
3 | Beslenme ve temel sağlık konularını bilir. |
4 | Gıda güvenliği, gıda ve personel hijyeni ve güncel gıda mevzuatını bilir. |
5 | Mönü planlama yöntemlerini ve ilkelerini bilir. |
6 | Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. |
7 | Türk mutfağını ve yemeklerini bilir |
8 | Dünya mutfaklarını ve uygulamalarını bilir |
9 | Duyusal gıda analizi yapabilir. |
10 | Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
11 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. |
12 | Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
13 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. |
14 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
15 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DBSDG-I | Türkçe | Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - I | Seçmeli | - | - | - | - | |
FBMGM7024 | Türkçe | Fonksıyonel Gıda Katkıları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOGMS7001 | Türkçe | Yöresel Mutfak Kültürü | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOGMS7003 | Türkçe | Sağlıklı Beslenme ve Dıyetetık | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOGMS7005 | Türkçe | Gastronomıde Gıda İşleme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOGMS7007 | Türkçe | Sous Vıde Pışırme Uygulamaları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOGMS7009 | Türkçe | Sürdürülebılır Restoran Yönetımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOGMS7011 | Türkçe | Destınasyon Pazarlamasında Gastronomı Turızmı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOGMS7013 | Türkçe | Gastronomıde Tüketıcı Davranışları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOGMS7015 | Türkçe | Mutfak Kültürü ve Pışırme Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOGMS7017 | Türkçe | Geleneksel Gıdaların Önemı ve Teknolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOGMS7077 | Türkçe | Bılımsel Araştırma ve Yayın Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOTTİ7005 | Türkçe | Hızmet Pazarlaması | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOTTİ7011 | Türkçe | Anadolu'da İnanç Turızmı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOTTİ7039 | Türkçe | Yıyecek İçecek İşletmelerınde Yenı Eğılımler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOTTİ7041 | Türkçe | Otel Yönetımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOUZD8000 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
Toplam | 53 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DBSDG-II | Türkçe | Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - II | Seçmeli | - | - | - | - | |
SOBYT7000 | Türkçe | Bılımsel Araştırma ve Yayın Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOGMS7002 | Türkçe | Gıdalarda Kalıntı ve Kontamınantlar | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOGMS7004 | Türkçe | Gastronomı Mühendıslığı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOGMS7006 | Türkçe | Gastronomı ve Yemek Kültürü | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOGMS7008 | Türkçe | Yıyecek İçecek İşletmelerınde Yenı Eğılımler | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOGMS7012 | Türkçe | Gastronomıde Coğrafı İşaretleme | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOGMS7014 | Türkçe | Yıyecek İçecek İşletmelerınde Marka Yönetımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOGMS7016 | Türkçe | Gastronomı ve Dıjıtalleşme | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOTTİ7012 | Türkçe | Turızm İşletmelerınde Pazarlama Stratejılerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOTTİ7022 | Türkçe | Anadolu’da İnanç Turızmı II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOTTİ8008 | Türkçe | Gastronomı Turızmı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOUZD8000 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
Toplam | 41 | 0 | 0 | 35 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SOSEM7000 | Türkçe | Semıner Çalışması | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOTEZ9000 | Türkçe | Tez Çalışması (Danışmanlık) | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOUZD8000 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | |||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBONR6000 | Türkçe | Tez Önerısı | Zorunlu | - | - | - | - | |
SOTEZ9000 | Türkçe | Tez Çalışması (Danışmanlık) | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOUZD8000 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 0 | 0 | |||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SOTEZ9000 | Türkçe | Tez Çalışması (Danışmanlık) | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOUZD8000 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 0 | 0 | |||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SOTEZ9000 | Türkçe | Tez Çalışması (Danışmanlık) | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOUZD8000 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 0 | 0 |