Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOGMS7012 | Gastronomide Coğrafi İşaretleme | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı öğrencilere coğrafi işaret kavramını öğretmek, öğrencilerin coğrafi işaretli ürünler hakkında ve Türkiye ve Dünya açısından coğrafi işaret kavramını ve ürünleri analiz etmek konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak.
Dr. Öğr. Ü. Pelin KOÇ
1 | Coğrafi işaret kavramını tüm detaylarıyla (kullanım alanları, denetimi gibi) bilmek. |
2 | Coğrafi işaretlemenin gastronomi turizmi açısından değerlendirmesini yapmak ve önemini kavramak. |
3 | Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesi bazında coğrafi işaretleme ve coğrafi işaretli ürünler hakkında bilgi sahibi olmak. |
4 | Dünya’da coğrafi işaretleme konusunda bilgi sahibi olmak. |
5 | Gastronomi turizmi ve coğrafi işaret arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders kapsamında coğrafi İşaret kavramı, tescil türleri, tescil süreci, önemi denetim mekanizması, Türkiye ve dünya açısından coğrafi işaretli ürünlerin analizi ve Gastronomi açısından coğrafi işaretli ürünlerin önemi hakkında yeterli mesleki bilgiye sahip olmalarını sağlanmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Coğrafi işaret kavramı ve türleri | Yok | Yok |
2 | Coğrafi işaret kullanımı ve denetimi | Yok | Yok |
3 | Türkiye’de coğrafi işaretleme: Ege bölgesi | Yok | Yok |
4 | Türkiye’de coğrafi işaretleme: Marmara bölgesi | Yok | Yok |
5 | Türkiye’de coğrafi işaretleme: Akdeniz bölgesi | Yok | Yok |
6 | Türkiye’de coğrafi işaretleme: Karadeniz bölgesi | Yok | Yok |
7 | Türkiye’de coğrafi işaretleme: İç Anadolu bölgesi | Yok | Yok |
8 | Arasınav | Yok | Yok |
9 | Geri bildirim ve değerlendirme | Yok | Yok |
10 | Türkiye’de coğrafi işaretleme: Güneydoğu Anadolu bölgesi | Yok | Yok |
11 | Türkiye’de coğrafi işaretleme: Doğu Anadolu bölgesi | Yok | Yok |
12 | Dünya’da coğrafi işaretleme ve örnekleri | Yok | Yok |
13 | Dünya’da coğrafi işaretleme ve örnekleri | Yok | Yok |
14 | Gastronomi turizmi açısından coğrafi işaretlemenin değerlendirilmesi ve önemi | Yok | Yok |
15 | Coğrafi işaretleme ve gastronomi ilişkisi üzerine makale incelemesi | Yok | Yok |
16 | Final sınavı | Yok | Yok |
Konu ile ilgili ders notları Konu ile ilgili makaleler Konu ile ilgili sunumlar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 9 | 3 | 27 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |