GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Fakültesi - Eğitim Bilimleri ABD (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı) - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı-Tezli



Program Tanımları

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı 2009 yılından 2016 yılına Psikolojik Danışma ve Rehberlik adı altında öğrenci almakta iken; 2016 yılında Eğitim Fakültelerinin yeniden yapılandırılması ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı olarak isim değişikliği yapılmış ve bu ad altında yüksek lisans öğrencisi almaya ve mezun etmeye devam etmektedir.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Yüksek Lisans Derecesi

Yüksek lisans programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puana sahip olmaları gerekir. YDS/YÖKDİL sınavından en az 65 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almış olamları gerekmektedir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, dil belgelerini ve diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile birlikte enstitü müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. almış olan Mülakat/bilim sınavı notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %20'si ve mülakat/ bilim sınavı notunun %30'nun toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzey notunun da en az 60 ve üstü olması gerekmektedir.

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu dersleri başarı ile vermiş olması gerekmektedir. Ayrıcai anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili anabilim dalına başvurur. İlgili anabilim dalı başvuruyu inceledikten sonra eğer olumlu görüş belirtir ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları belirlenir. Anabilim dalının görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir.

Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120'dir. Öğrenim aşamasında derslerde ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.

Bu programın amacı, araştırmacı nitelikleri gelişmiş, çeşitli kurum ve kuruluşlarda psikolojik danışma hizmetlerini etkili biçimde sunabilen “uzman psikolojik danışmanlar” yetiştirmektir. Program, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanıyla ve bilimsel araştırma yöntemleriyle ilgili zorunlu dersler içermektedir. Zorunlu derslere ilave olarak öğrencilerin kendi tercihlerine göre alabilecekleri seçmeli dersler bulunmaktadır.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık yüksek lisans ve doktora derecesi alanların büyük bir çoğunluğu devlet ve vakıf üniversitelerinde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Bunun dışında, kamu ve özel sektöre ait, eğitim, sağlık, adalet, askeri, sosyal hizmet kurum/kuruluşlarında psikolojik danışman olarak çalışmaktadırlar. Ayrıca, kamu ve özel sektöre ait, çeşitli işkollarındaki iş yerlerinde/kuruluşlarda insan kaynakları bölümlerinde, insan kaynakları elemanı, koordinatör olarak da çalışabilirler.

Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar , ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.

Öğrencilerin yarıyıl sonu sınavlarına girebilmeleri için teorik derslerin % 70ine, uygulama/laboratuarların ise % 80ine devam etmiş olmaları gerekir. Her yarıyılda bir ders için en az bir ara sınavı yapılır. Ara sınavın, yarıyıl içi çalışmalarının ve yarıyıl sonu sınavlarının o dersin başarı notuna ne şekilde yansıtılacağı ve dersin haftalık bazda tüm yarıyıl için içeriği, ders kitabı ve ilgili literatürü yarıyıl içi sınav ve uygulama tarihleri dersi veren öğretim üyesi tarafından yarıyılın başında Enstitü Müdürlüğüne ve öğrencilere bildirilir. Öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesi ile dönem içi çalışmaları ve derse devamı göz önünde tutularak öğretim üyesi tarafından, yarıyıl başında öğrencilere ve enstitüye verilen ders tanıtım bilgileri içinde yer alan esaslara göre takdir olunur. Lisansüstü derslerinde bütünleme sınavı açılır. Öğrenciler Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla başarılı oldukları dersleri de tekrarlayabilirler. Bir dersten başarılı sayılabilmek için o dersten yarıyıl sonu notu olarak yüksek lisans öğrencilerin 100 üzerinden en az 70 almış olması gerekir.

Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120dir. Mezuniyet koşulları; Yeterlilik Koşulları ve Kuralları bölümünde ayrıntılı açıklandığı gibidir.

Tam Zamanlı

Adres: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 65080, Zeve Kampüsü, Tuşba/Van Telefon: 04322251634 Fax: 04322251234 E-Posta: egitimbilens@yyu.edu.tr Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Fuat TANHAN Bölüm Kordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Selami TANRIVERDİ

Eğitim Bilimleri Anabilim dalında iki Profesör, dört Doçent ve dokuz Dr. Öğr. Üyesi bulunmaktadır. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesinde yüksek lisans dersleri için üç adet seminer salonu/derslik bulunmaktadır. Ayrıca bir adet Rehberlik ve Psikolojik Danışma Araştırma ve Uygulama merkezi bulunmaktadır. İsteyen öğretim üyesi yüksek lisans dersini bu merkezde yürütebilmekte ve görüşme yapacak olan öğrenciler merkezin imkanlarından yararlanabilmektedirler. Ayrıca öğrencilere kampüs içerisinde merkez kütüphane, yemekhane, misafirhane ve sosyal tesislerden yararlanma olanakları sağlanmaktadır.


Program Çıktıları

1 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
2 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır , bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
6 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
7 Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar
8 Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
10 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
11 Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
12 Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
13 Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
14 Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
15 Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
16 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
17 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
18 Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
19 Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
20 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
0. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EBEUZ8000 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu 8 - - -
EBORT7000 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - 5
EBRPD774 Türkçe Psıkolojık Danışma İlke ve Teknıklerı Zorunlu 3 - - -
EBRPD-784 Türkçe Normal Dışı Psıkolojı Zorunlu 3 - - -
EBRPD-786 Türkçe Psıkolojık Danışmada Seçme Konular Zorunlu 3 - - -
Toplam 20 0 0 5
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9204174022004 Türkçe Eğıtım İstatıstığı Zorunlu 3 - - -
9204175292007 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
9204175572009 Türkçe Psıkolojık Danışma Kuramları Zorunlu 3 - - -
9204175592009 Türkçe Meslekı Danışma Kuram ve Teknıklerı Zorunlu 3 - - -
DBSDG-I Türkçe Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - I Seçmeli - - - -
EBEÖD7077 Türkçe Verı Analızı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ7077 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı ve Akademık Yazım Zorunlu 3 - - -
EBESM7000 Türkçe Semıner Zorunlu - - - 5
EBETÇ7000 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 20
EBEUZ7000 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu 8 - - 10
EBEYT7047 Türkçe Eğıtım Yönetımınde Lıderlık Kuramları Zorunlu 3 - - -
EBORT7001 Türkçe Bılımsel Araştırma ve Yazım Zorunlu 3 - - 5
EBORT7003 Türkçe Araştırma ve Yayın Etığı Zorunlu 3 - - 5
EBORT7005 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBRPD7000 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7001 Türkçe İlk Görüşme Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7003 Türkçe Psıkolojık Danışmada Güncel Yaklaşımlar Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7005 Türkçe Güncel Psıkolojı Okumaları Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7007 Türkçe Çözüm Odaklı Terapı Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7009 Türkçe Kışılık Kuramları Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7011 Türkçe Stres Kuramları ve Stres Yönetımı Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7013 Türkçe Oyun Terapısı Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7015 Türkçe Pozıtıf Psıkolojıde Seçme Konular Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7017 Türkçe Bılışsel Davranışçı Terapı ve Uygulamaları Zorunlu 3 - - -
EBRPD7019 Türkçe Travma Psıkolojısı Zorunlu 3 - - -
EBRPD7021 Türkçe Özel Yeteneklılerde Sosyal, Duygusal ve Akademık Gelışım Zorunlu 3 - - -
EBRPD7023 Türkçe Okul Rehberlık Hızmetlerınde Yenı Yaklaşımlar Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7027 Türkçe Varoluşçu Psıkoterapıler Zorunlu 3 - - -
EBRPD7083 Türkçe Grupla Psıkolojık Danışma Zorunlu 3 - - 5
EBRPD-779 Türkçe Psıkometrı Zorunlu 3 - - -
EBRPD8005 Türkçe Farkındalık ve Stres Kuramları Zorunlu 3 - - -
EBRPD-853 Türkçe Kültüre Duyarlı Psıkolojık Danışma Uygulamaları Zorunlu 3 - - -
EGT5185 Türkçe Eğıtım ıstatıstığı ve uygulamaları Zorunlu 3 - - -
EGT5187 Türkçe Öğrenme Öğretme Kuramları I Zorunlu 3 - - -
PSY500 Türkçe Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
PSY501 Türkçe Yetışkınlık Psıkopatolojısı ve Psıkoterapı Zorunlu 3 - - -
PSY506 Türkçe Psıkolojık Test ve Değerlendırme Zorunlu 3 - - -
PSY507 Türkçe Klınık Değerlendırme ve Değerlendırme Zorunlu 3 - - -
PSY509 Türkçe Psıkoterapı Teknıklerı Zorunlu 3 - - -
PSY511 Türkçe Bılışsel Davranışçı Psıkoterapı Zorunlu 3 - - -
PSY590 Türkçe Semıner Zorunlu - - - -
PSY595 Türkçe Uygulama Zorunlu 3 - - -
RPD5101 Türkçe Bılımsel Araştırma Teknıklerı ve Araştırma Etığı Zorunlu 3 - - -
RPD5103 Türkçe İlerı Bıreysel Psıkolojık Danışmanlık Uygulamaları Zorunlu 3 - - -
RPD5105 Türkçe Okulda Müşavırlık Zorunlu 3 - - -
RPD5107 Türkçe Psıkolojık Danışmanlıkta Kurumsal Yaklaşımlar Zorunlu 3 - - -
RPD5109 Türkçe Araştırma Desenlerı ve İstatıstık Zorunlu 3 - - -
SBRSH7019 Türkçe Kışılık Kuramları Zorunlu 3 - - -
Toplam 137 0 0 100
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9204175162007 Türkçe Eğıtım Araştırmalarında Verı Analızı Zorunlu 3 - - -
9204175312009 Türkçe Kışılık Kuramları Zorunlu 3 - - -
9204175332009 Türkçe Bıreysel Psıkolojık Danışma ve uygulamaları Zorunlu 3 - - -
ARY624 Türkçe Nıcel Araştırma Yöntemlerı ve Uygulamaları Zorunlu 3 - - -
DBSDG-II Türkçe Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - II Seçmeli - - - -
EBEÖD7074 Türkçe Verı Analızı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ7000 Türkçe Nıtel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ7060 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ8084 Türkçe Nıtel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBESM7000 Türkçe Semıner Zorunlu - - - 5
EBETÇ7000 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 20
EBEUZ7000 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu 8 - - 10
EBEYT7004 Türkçe Eğıtımde Bılımsel Araştırma ve Verı Analızı Zorunlu 3 - - -
EBEYT7074 Türkçe Eğıtım Yönetımının Temellerı Zorunlu 3 - - -
EBGSE7074 Türkçe Bılımsel Araştırma Teknıklerı Zorunlu 3 - - -
EBORT7002 Türkçe Araştırma ve Yayın Etığı Zorunlu 3 - - -
EBRPD7002 Türkçe Kışılık Kuramları Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7004 Türkçe Grupla Psıkolojık Danışma Uygulaması Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7006 Türkçe Aıle Danışmanlığı Kuramları Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7008 Türkçe Karıyer Danışmanlığı Kuramları Zorunlu 3 - - -
EBRPD7010 Türkçe Eğıtımde Müdahale Programı Gelıştırme Zorunlu 3 - - -
EBRPD7012 Türkçe Motıvasyon Zorunlu 3 - - -
EBRPD7014 Türkçe Yaşam Boyu Gelışım ve Öğrenme Zorunlu 3 - - -
EBRPD7016 Türkçe Eylem Araştırması Zorunlu 3 - - -
EBRPD7018 Türkçe Yaratıcı Düşünme Zorunlu 3 - - -
EBRPD7020 Türkçe Kışılerarası İletışım Kuramları Zorunlu 3 - - -
EBRPD7022 Türkçe Karıyer Danışmanlığı Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7024 Türkçe Pozıtıf Psıkolojıde Seçme Konular Zorunlu 3 - - -
EBRPD7026 Türkçe Bağımlılık ve Farkındalık Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7028 Türkçe Eğıtımde Pozıtıf Psıkolojı Uygulamaları Zorunlu 3 - - -
EBRPD7030 Türkçe Bıreyle Psıkolojık Danışma Uygulamaları Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7032 Türkçe Çocuk-Ergen Ruh Sağlığı ve Davranış Bozuklukları Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7034 Türkçe Pozıtıf Psıkoterapı Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7036 Türkçe Psıkolojık Danışmada Güncel Yaklaşımlar Zorunlu 3 - - -
EBRPD7038 Türkçe Varoluşçu Terapı İlerı Danışmanlık Uygulamaları Zorunlu 3 - - -
EBRPD7070 Türkçe Araştırma ve Yayın Etığı Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7092 Türkçe Kısa Sürelı Çözüm Odaklı Psıkolojık Danışma Zorunlu 3 - - -
EBRPD7094 Türkçe Kışılık Bozuklukları ve Psıkolojık Danışmanlık Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7096 Türkçe Kültüre Duyarlı Psıkolojı Zorunlu 3 - - -
EBRPD8002 Türkçe Rehberlık ve Psıkolojık Danışmada İlerı Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBRPD8012 Türkçe İlerı Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBRPD8016 Türkçe Eğıtsel Verı Madencılığı Zorunlu 3 - - -
EBRPD8024 Türkçe Psıkoeğıtım Kuramlarında Program Gelıştırme Kuram ve İlkeler Zorunlu 3 - - -
EBTBY7004 Türkçe Sıber Psıkolojı Zorunlu 3 - - -
EEFBH7000 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EGT5100 Türkçe Değerler Eğıtımı Zorunlu 3 - - -
EGT5118 Türkçe Eğıtım Kuramları Zorunlu 3 - - -
RPD615 Türkçe Kültüre Duyarlı Psıkolojık Danışma Zorunlu 3 - - -
RPD617 Türkçe Psıkolojık Danışmada Meslekı Konular Zorunlu 3 - - -
Toplam 143 0 0 85
Mufredat Kapanan Dersler
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EBRPD-780 Türkçe Kışılık Kuramları Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-761 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBRPD-747 Türkçe Araştırma ve Yayın Etığı Zorunlu 3 - - 5
EBRPD-773 Türkçe Kışılık Kuramları Zorunlu 3 - - -
EBRPD-785 Türkçe Bağımlılık ve PDR Zorunlu 3 - - -
EBRPD-787 Türkçe Bıreysel Psıkolojık Danışmanlık Uygulamaları Zorunlu 3 - - -
EBRPD-789 Türkçe Psıkolojık Danışma İlke ve Teknıklerı Zorunlu 3 - - -
EBRPD-797 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - -
EBRPD-799 Türkçe Semıner Zorunlu - - - -
SBEIKT127 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı ve Etık Zorunlu 3 - - -
EBRPD-774 Türkçe Psıkolojık Danışma İlke ve Teknıklerı Zorunlu 3 - - -
EBRPD-790 Türkçe Psıkolojık Danışmada Yardım Modellerı Zorunlu 3 - - -
EBRPD-798 Türkçe Şıddet Karşıtı Pedagojı Zorunlu 3 - - -