Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBRPD7001 | İlk Görüşme | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste, psikolojik danışmanlık uzman adayları olan öğrencilerin, psikolojik danışmanlık sürecinin başlangıcında gerçekleştirilecek ilk görüşme seansında dikkat edilmesi gereken noktalar; danışmanın sahip olması gereken beceriler; görüşme ortamının hazırlanması; belirli danışan grupları için ilk görüşmede dikkat edilmesi gereken noktalar ve farklı kuramlar çerçevesinde ilk görüşmenin planlanması ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Gaye Z. Çenesiz
1 | İlk görüşme sırasında dikkat edilmesi gereken noktaları bilir. |
2 | Farklı danışan gruplarına nasıl müdahale edileceği bilgisine sahiptir. |
3 | Temel danışman becerilerini bilir ve uygular. |
4 | İlk görüşme uygulaması gerçekleştirebilir. |
Yok
Yok
Bu derste, ilk görüşme seansında dikkat edilmesi gereken noktalar, danışmanlık sürecinin planlanması, danışmanın sahip olması gereken beceriler, danışma ortamının hazırlanması, görüşme seansında kullanılacak temel teknikler, belirli danışan grupları için dikkat edilmesi gereken noktalar; farklı kuramlar çerçevesinde ele alınacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Ders işlenişi ile ilgili bilgilendirme, rapor konularının belirlenmesi | ||
2 | Görüşme nedir, Açılış ve tanışma | ||
3 | Temel Yakınma, iyi ilişki geliştirme | ||
4 | Görüşmeyi yönetmek, şikayet tarihçesinin alınması | ||
5 | Duygular hakkında görüşme | ||
6 | Hassas konular | ||
7 | Temel danışman becerileri | ||
8 | Direnç ve direncin ele alınması | ||
9 | Kuramsal yaklaşım ve özel danışan grupları sunumları | ||
10 | Kuramsal yaklaşım ve özel danışan grupları sunumları | ||
11 | Kuramsal yaklaşım ve özel danışan grupları sunumları | ||
12 | İlk görüşme uygulamaları sunum ve değerlendirmeleri | ||
13 | İlk görüşme uygulamaları sunum ve değerlendirmeleri | ||
14 | Genel değerlendirme |
Sommers-Flanagan, R. ve Sommers-Flanagan, J. (2015). Klinik Görüşme. İthaki yay. Morrison, J. (2016). İlk Görüşme. Nobel Yayın Dağıtım.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Uygulama/Pratik | 1 | 40 |
Rapor Sunma | 1 | 30 |
Sözlü Sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 1 | 3 | 3 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 6 | 1 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 |