GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBRPD7001 İlk Görüşme Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste, psikolojik danışmanlık uzman adayları olan öğrencilerin, psikolojik danışmanlık sürecinin başlangıcında gerçekleştirilecek ilk görüşme seansında dikkat edilmesi gereken noktalar; danışmanın sahip olması gereken beceriler; görüşme ortamının hazırlanması; belirli danışan grupları için ilk görüşmede dikkat edilmesi gereken noktalar ve farklı kuramlar çerçevesinde ilk görüşmenin planlanması ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi Gaye Z. Çenesiz


1 İlk görüşme sırasında dikkat edilmesi gereken noktaları bilir.
2 Farklı danışan gruplarına nasıl müdahale edileceği bilgisine sahiptir.
3 Temel danışman becerilerini bilir ve uygular.
4 İlk görüşme uygulaması gerçekleştirebilir.


Yok


Yok


Bu derste, ilk görüşme seansında dikkat edilmesi gereken noktalar, danışmanlık sürecinin planlanması, danışmanın sahip olması gereken beceriler, danışma ortamının hazırlanması, görüşme seansında kullanılacak temel teknikler, belirli danışan grupları için dikkat edilmesi gereken noktalar; farklı kuramlar çerçevesinde ele alınacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, Ders işlenişi ile ilgili bilgilendirme, rapor konularının belirlenmesi
2 Görüşme nedir, Açılış ve tanışma
3 Temel Yakınma, iyi ilişki geliştirme
4 Görüşmeyi yönetmek, şikayet tarihçesinin alınması
5 Duygular hakkında görüşme
6 Hassas konular
7 Temel danışman becerileri
8 Direnç ve direncin ele alınması
9 Kuramsal yaklaşım ve özel danışan grupları sunumları
10 Kuramsal yaklaşım ve özel danışan grupları sunumları
11 Kuramsal yaklaşım ve özel danışan grupları sunumları
12 İlk görüşme uygulamaları sunum ve değerlendirmeleri
13 İlk görüşme uygulamaları sunum ve değerlendirmeleri
14 Genel değerlendirme

Sommers-Flanagan, R. ve Sommers-Flanagan, J. (2015). Klinik Görüşme. İthaki yay. Morrison, J. (2016). İlk Görüşme. Nobel Yayın Dağıtım.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Uygulama/Pratik 1 40
Rapor Sunma 1 30
Sözlü Sınav 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 1 3 3
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Rapor Hazırlama 14 2 28
Rapor Sunma 2 1 2
Rol Oynama / Dramatize Etme 6 1 6
Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 1 14
Sözlü Sınav 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 3 4 2 2 2 4 3 3 1
ÖÇ 2 2 5 5 3 3 2 3 3 3 1
ÖÇ 3 2 5 5 3 3 2 4 3 2 1
ÖÇ 4 4 5 3 4 2 2 2 3 4 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek