Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBRPD7032 | Çocuk-Ergen Ruh Sağlığı ve Davranış Bozuklukları | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Çocuk ve ergenlerdeki ruhsal bozuklukları tanımak, erken dönemde etkili müdahale süreçleri hakkında bilgilenmek, çocuk ve ergen ruh sağlığının doğası, psikopatoloji ve gelişimsel psikopatoloji, davranış bozuklukları ve tedavi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak.
Doç. Dr. Zöhre KAYA
1 | Çocuk ve ergen ruh sağlığının doğası Çocuk ve ergenlerde psikopatoloji ve gelişimsel psikopatoloji Çocuk ve ergenlerde davranış bozuklukları ve tedavi yaklaşımları Erken dönemde tanılama ve etkili müdahale yaklaşımları Vaka analizleri |
Birinci Öğretim
[Yok]
Çocuk Ergen Ruh Sağlığı ve Psikopatolojisi, Çocuk ve Ergenlerde Psikopatolojiyi Anlamak ve Psikoterapötik Görüşme, Karşıt Olma Karşıt Gelme Bozukluğu ve Davranım Bozukluğu, Çocuk ve Ergenlerde Okul Reddi, Çocuk ve Ergenlerde Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozuklukları, Çocuk ve Ergenlerde İntihar ve Müdahale Süreci, Çocukluk ve Ergenlikte Obsesif-Kompulsif Bozukluklar, Çocuk ve Ergenlerde Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Çocuk ve Ergenlerde Madde Kullanım Bozuklukları, Vaka Analizi Örnekleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Psikopatolojisi | ||
2 | Çocuk ve Ergenlerde Psikopatolojiyi Anlamak ve Psikoterapötik Görüşme | ||
3 | Karşıt Olma Karşıt Gelme Bozukluğu ve Davranım Bozukluğu | ||
4 | Çocuk ve Ergenlerde Okul Reddi | ||
5 | Çocuk ve Ergenlerde Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | ||
6 | Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozuklukları | ||
7 | Çocuk ve Ergenlerde Depresyon (Duygudurum) Bozuklukları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Çocuk ve Ergenlerde İntihar ve Müdahale Süreci | ||
10 | Çocukluk ve Ergenlikte Obsesif-Kompulsif Bozukluklar | ||
11 | Çocuk ve Ergenlerde Travma Sonrası Stres Bozukluğu | ||
12 | Çocuk ve Ergenlerde Yeme Bozuklukları | ||
13 | Çocuk ve Ergenlerde Madde Kullanım Bozuklukları | ||
14 | Vaka Analizleri | ||
15 | Final |
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5). Washington, DC. Çocuk Ergen Ruh Sağlığı Ve Davranış Bozukluklarında Tanılama ve Tedavi Yaklaşımları, Pegem Akademi Kaya, Z. (2019). Travma psikolojik danışmanlığında kavramsal çerçeve (F. Savi-Çakar, Ed) Travma psikolojik danışmanlığı içinde (pp. 2-32). Ankara: Pegem Akademi. Kaya, Z. (2019). İnsan gelişimin açıklayan kuramlar, Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları. (Ed. Savi Çakar, F.). Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Donat Bacıoğlu, S., & Kaya, Z. (2020). Öğretmen Adaylarının Çocuk İstismar ve İhmaline İlişkin Bilgi Düzeyleri ile Çocuğa Yönelik Cinsel İstismarı Bildirme Tutumlarının İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 894-925.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Makale Yazma | 1 | 50 | 50 |
Makale Kritik Etme | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |