GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBRPD7094 Kişilik Bozuklukları ve Psikolojik Danışmanlık Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste, kişilik bozukluklarının tanı kriterlerinin ele alınması ve ayırt edilmesi ve kişilik örüntülerinin gerektirdiği uygulama yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Gaye Z. Çenesiz


1 Kişilik bozukluklarını tanır.
2 Kişilik bozukluğu ve kişilik örüntüsü arasındaki farkı ayırt eder.
3 Kişilik bozukluklarında etkili olan terapi yaklaşımlarını bilir.
4 Kişilik bozukluklarına müdahalede farklı teknik ve yöntemleri uygulayabilir.


Yok


Yok


Ders kapsamında DSM-5'e göre kişilik bozuklukları; bilişsel davranışçı terapi, psikanalitik kuram ve şema terapi yaklaşımlarının kişilik bozuklukları ve örüntülerini nasıl ele aldığı ve uygulama yöntemleri ele alınacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, Ders işlenişi ile ilgili bilgilendirme
2 Kişilik nedir? Kişilik bozuklukları genel tanı kriterleri
3 A Kümesi Kişilik Bozuklukları
4 B Kümesi Kişilik Bozuklukları
5 C Kümesi Kişilik Bozuklukları
6 Psikanalitik yaklaşımda kişilik bozuklukları
7 Bilişsel yaklaşımda kişilik bozuklukları
8 Şema terapi -- erken dönem uyumsuz şemalar
9 Şema terapi -- başa çıkma biçimleri
10 Şema terapi -- modlar
11 Şema terapi -- müdahale
12 Proje sunumları
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları

Klosko, J. S., Young, J. E., Weishaar, M. E. (2013) Şema Terapi. Litera Yayınları McWilliams, N. (2009). Psikanalitik Tanı - Klinik Süreç İçinde Kişilik Yapısını Anlamak. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları APA (2015). DSM-5 Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal Elkitabı. HYB yay. Beck, A. T., Freeman, A. ve Davis, D. D. (1990). Cognitive Therapy of Personality Disorders. Guildford.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Derse Katılım 5 50
Rapor Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Rapor Hazırlama 11 2 22
Rapor Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 1 5 3 3 3 2 4 2 4 2 1 2
ÖÇ 2 1 5 4 3 3 2 3 3 4 2 1 2
ÖÇ 3 2 5 3 4 4 3 3 3 2 2 1 3
ÖÇ 4 3 4 3 3 4 3 3 4 1 3 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek