Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBRPD7000 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste bilimsel araştırmanın temelleri, araştırma sürecinin planlanması ve yürütülmesi, araştırma yöntemleri, araştırmanın raporlanması ve yayınlanmasına ilişkin gerekli olan bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Halil DEMİR
1 | Bilimsel araştırmanın temellerini açıklar. |
2 | Bilimsel çerçevede araştırma problemini tanımlar. |
3 | Örnekleme yöntemlerini analiz eder. |
4 | Veri toplama sürecini açıklar. |
5 | Nicel araştırma yöntemlerini açıklar. |
6 | Nitel araştırma desenlerini açıklar. |
7 | Bilimsel araştırma ve yayın etiğine uygun bir araştırma hazırlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilimsel araştırmanın temelleri, problemi tanımlama, örnekleme yöntemleri, verilerin toplanması, nicel araştırma yöntemleri, nitel araştırma desenleri, raporlaştırma, yayın etiği kuralları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmanın temelleri | ||
2 | Bilimsel yazım ve raporlama ilkeleri, powerpoint sunumlarının hazırlanmasında ve sunulmasında dikkat edilmesi gereken ilkeler | ||
3 | Problem, literatür taraması, değişkenlerin sınıflandırılması, hipotez, amaç, | ||
4 | Önem, sayıltı, sınırlılıklar, tanımlar, kısaltmalar | ||
5 | Betimsel Modeller | ||
6 | Deneysel Modeller | ||
7 | Evren ve Örneklem | ||
8 | Verilerin Toplama Araçları-Gözlem,Görüşme | ||
9 | Verilerin Toplama Araçları-Anket | ||
10 | Tutum Ölçekleri | ||
11 | Ölçme Aracı Uyarlama Süreci | ||
12 | Verilerin Analizinde Kullanılan Teknikler | ||
13 | Bulgular Ve Yorumlar,Sonuç Ve Öneriler | ||
14 | Hazırlanan Raporlara İlişkin Dönüt | ||
15 | Dönem Sonu Sınavı |
. Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2022). Bilimsel araştırma yöntemleri. (32. baskı) Ankara: Pegem Akademi. 2. Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (Vol. 7, p. 429). New York: McGraw-hill. 3. Creswell J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. İstanbul: Edam. 4. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Alan Çalışması | 1 | 50 | 50 |
Rapor | 1 | 75 | 75 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |