GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


Sosyal Bilimler Enstitüsü - Arap Dili ve Belegatı Anabilim Dalı - Arap Dili ve Belegatı Tezli Yüksek Lisans - Arap Dili ve Belegatı Tezli Yüksek Lisans



Program Tanımları

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 20 Temmuz 1982 tarih ve 41 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kurulmuştur. Ancak Türkiye'nin doğu bölgesinde bir üniversite kurulması girişimleri çok önceleri başlamıştır. Dönemin Cumhurbaşkanı Atatürk, 1927 yılında Milli Eğitim Bakanı Mustafa Necati Bey'i, incelemeler yapmak üzere Van'a göndermiş; Mustafa Necati Bey'de, Van'da üniversite kurulmasını gerekli görmüştür. 1928 yılında, öğretmen Ferit Nur (Kuran) Bey Van'a gönderilmiş ve mevcut ortaokulu liseye dönüştürerek, kurulması tasarlanan üniversitenin çekirdegini oluşturması istenmiştir. Atatürk 1 Kasım 1937'de, BMM açış nutkunda, 'Dogu bölgesi için Van Gölü Sahillerinin en güzel bir yerinde ilkokulu ve nihayet üniversitesi ile modern bir kültür şehri oluşturmak yolunda şimdiden faaliyete geçilmelidir.' demiş, bu maksatla, o dönemin Milli Egitim Bakanı Saffet Arıkan'ı, arazi tespiti için Van'a göndermiştir. 1938 yılı Kasım başında BMM açış nutkunda, Atatürk 'İstanbul Üniversitesi'nin geliştirilmesi, Ankara Üniversitesi'nin tamamlanması ve Şark Üniversitesi'nin yapılan etütlerle tespit edilmiş olan esaslar dairesinde, Van Gölü civarında kurulması hızla ve önemle devam etmektedir' demiştir. 11 Haziran 1951 tarihinde, Milli Eğitim Bakanlığınca, aralarında Prof. Dr. Afet İnan'ın bulundugu, 15 kişilik bir heyet oluşturulmuş ve Doğu Üniversitesi'nin yerinin tespiti için esaslı incelemelere girilmiştir. Bu heyet, merkezi Van olacak bir Doğu Üniversitesi'nin kurulmasını; Elazıg, Erzurum ve Diyarbakır'da bazı fakülte ve enstitülerin, Doğu Üniversitesi'ne yardımcı şubeler olarak açılmasını uygun görmüştür. Bu sıralarda Ankara ve İstanbul'daki üniversitelerin sayısı arttırılmış; İzmir, Erzurum, Trabzon, Elazığ, Diyarbakır, Sivas, Samsun, Malatya, Kayseri, Eskişehir, Bursa ve Edirne'de yeni üniversiteler veya bunların çekirdeğini oluşturacak fakülte, yüksekokul ve akademiler açılmıştır. Ancak bu dönemlerde Van bu mutlu iller arasına girememiştir. 6 Kasım 1981 tarihinde üniversitelerimize yeni bir düzen getiren 2547 sayılı Yüksekögretim Kanununun çıkarılmasından yaklaşık 8,5 ay sonra 20 Temmuz 1982 tarihinde, 41 sayılı Yükseköğretim Kurumlari Teşkilatı hakkında kanun hükmünde kararname çıkarıldı. Bu kararname ile yeni üniversiteler açıldı. Bunların arasında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi de vardı. Van'da bir üniversite kurulmasını teminen çeşitli yerel girişimlerde olmuştur. 1968 yılında 'Van Üniversite ve Yüksekokullari Kurma ve Yaşatma Derneği' kurulmuştur. Bu dernek Tayyar Dabbağoğlu, Dr. Özçelik Okayer ve Dr. Ertugrul Yeginaltay'in başkanlığında faaliyetini sürdüre gelmiştir. Dernek, Erzurum Atatürk Üniversitesi'ne bağlı bir fakültenin Van'da açılmasına ve daha sonra ayrı bir üniversite halinde dönüştürülmesine çaba harcamıştır. Bu amaçla, 1981 yılında oluşturulan bir heyet Ankara'ya gitmiş, Devlet Başkanı Sayın Kenan Evren tarafından kabul edilen dernek üyelerine, Van'da bir üniversite kurulacağı müjdesi verilmiştir. Üniversitemiz, kuruluş ve gelişmesinde maddi ve manevi katkılarda bulunmak, gelip ders vermek vb. şekillerde emeği geçen herkese minnet ve şükran borçludur. Halen 17 Fakülte, 5 Enstitü, 4 Yüksekokul, 9 Meslek Yüksekokulu, 1 Konservatuar, 43 adet Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Van Gölü kenarında kurulmuş, şehir merkezine 15 km mesafede olan bir eğitim kurumu olarak Merkez Zeve Kampüsü ile Gevaş, Özalp ve Erciş ilçelerinde eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdüren üniversitemizin ismi 18.06.2017 tarih ve 7033 sayılı kanun gereğince Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi olarak değiştirilmiş olup, 1 Temmuz 2017 tarih ve 30111 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Daha önce Temel İslam Bilimleri kapsamında değerlendirilen Arap Dili ve Belagatı tezli yüksek lisans programı, 2023 - 24 eğitim-öğretim yılının güz yarıyılı itibarıyla Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde ayrı bir bölüm olarak açılmış ve ilk öğrencilerini 2023 - 24 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde kabul etmeye başlamıştır.

Arap Dili ve Belagatı Anabilim Dalında Yüksek Lisans Derecesi

Yüksek Lisans

Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, lisans diplomasına ve başvurduğu puan türünden en az 55 ALES puanına sahip olmaları gerekir. Güzel Sanatlar Fakültesi ve Konservatuvarın enstitülerdeki anabilim ve anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puanı aranmaz. Belirlenen asgari ALES puanından daha fazlası ve/veya yabancı dil puanı anabilim/anasanat dalının önerisi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile başvuru ön koşulu olarak belirlenebilir. Tezli yüksek lisans programına öğrenci kabulünde başarı notuna ilişkin esaslar şunlardır: a) Adaylar, enstitü yönetim kurulunun alanında belirlediği üç kişilik jüri tarafından, güzel sanatlar ve yetenek gerektiren alanlarda yazılı/mülakat/yetenek sınavı/portfolyo incelemesine; diğer alanlarda ise yazılı ya da mülakat sınavına tabi tutulurlar. Başarı notu 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. b) Başarı notu; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %20’si ve yazılı/mülakat/yetenek sınavı/portfolyo incelemesi notunun %30’u toplanarak hesaplanır. Sınavı yazılı olarak değil de mülakat ile yapacak anabilim/bilim dalları için, ilan edilen kontenjan sayısının üç katından fazla başvuru olması durumunda, istenirse, mülakata alınacak adayların tespiti için önce yazılı sınav yapılır. Sınav sonrasında; mülakat sınavına girecek aday sayısı, ALES’in %50’si, mezuniyet notunun %20’si ve yazılı sınav notunun %30’u dikkate alınarak en yüksek puandan başlayıp kontenjan sayısının üç katına düşürülür ve bu tür sınavlarda kişinin mülakat puanı, başarı notunun hesaplanmasında dikkate alınır. c) Sınavın değerlendirilmeye alınabilmesi için adayın yazılı/mülakat/yetenek sınavı/portfolyo incelemesi sonucundan en az 50 puan alması gerekir. Puanlama sonucunda başarı notu 60 ve daha yukarı olan asıl ve yedek adaylar, puan sırasına göre yüksek lisans programında ilan edilen kontenjan dâhilinde öğrenciliğe kabul edilir. Asıl adaylardan kayıt yaptıramayanların yerine yedek adaylar sırasıyla geçer. Başarı notu hesaplama yöntemi, enstitü kurulunun teklifi ve Senatonun onayı ile değiştirilebilir.

Yüzüncü Yıl Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin ve kredisinin YYÜ ‘de verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulu tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında, her yarıyılda, her ders için, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Alınan bir dersin başarı notunun değerlendirmesinde ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı notu dikkate alınır. Başarı notu; ara sınav notunun %25’i, ödev notunun %25’i ve yarıyıl sonu sınavı notunun %50’si olmak üzere, toplam en az 70 puan olması gerekir. Ödev verilmemesi durumunda başarı notu; ara sınav notunun %50’si ile yarıyıl sonu sınavı notunun %50’sinin toplanmasıyla elde edilir ve yine bu toplamın en az 70 puan olması gerekir. Yarıyıl sonu sınavı notunun en az 70 puan olması ders geçmek için ön koşuldur. Alınan dersin alanına göre sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir ders ile uzmanlık alan dersi lisansüstü eğitim sırasında verilmesi zorunlu olup, lisansüstü programlarda yer alan diğer derslerin tümü seçmelidir.

Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. (2) Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan ve azami süreler içerisinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir. (3) Enstitüde tüm lisansüstü programlarda eğitim-öğretim yarıyıl esasına göre yapılır. Her yarıyıl, yetmiş iş gününden oluşur. Yarıyıl sonu sınavları bu sürenin dışındadır.

Arap Dili ve Belagatı Anabilim Dalı’nda tezli yüksek lisans programından mezun olanlar Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde, din görevlisi vaiz, imam-hatip, müezzin Kur´an Kursu öğreticisi olarak çalışıyorlarsa sözü edilen statülerin bir üst derecesine çıkma yolunda önemli bir mesafeyi kat etmiş sayılırlar. Bu, sözü edilen programdan mezun olmak ilgili alanda doktora yapma yolunu da açmaktadır. Bunun yanı sıra özellikle üniversitelerde araştırma görevlisi okutman ve öğretim görevlisi olarak da görev yapabilirler.

Arap Dili ve Belagatı Anabilim Dalı'nda Doktora programına kayıt yaptırma hakkı elde ederler.

Tezli yüksek lisans programı, toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla, en az yirmi bir kredi olacak şekilde yedi ders, en fazla yirmi dört kredi olacak şekilde sekiz ders, bir seminer dersi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer ve tez çalışması kredisiz olup, başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim döneminde 60 (bir yarıyılda 30) AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders en fazla dokuz ders ile tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci, en geç danışman atanmasını izleyen dönemden itibaren her yarıyıl tez dönemi için kayıt yaptırmak zorundadır. (3) Öğrencinin alacağı derslerden en çok ikisi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Ayrıca enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden en fazla iki ders seçilebilir. (4) Danışman, atandıktan sonra danışman olduğu öğrenciler için, tüm akademik, idari ve diğer görevlerine ek olarak uzmanlık alan dersini açar. Bu ders öğrencinin ulusal kredisine sayılmaz. Bu derse ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir ve enstitü yönetim kurulunca uygulanır. Bu ders, yıl boyunca devam eder. Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. (2) Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan ve azami süreler içerisinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir. (3) Enstitüde tüm lisansüstü programlarda eğitim-öğretim yarıyıl esasına göre yapılır. Her yarıyıl, yetmiş iş gününden oluşur. Yarıyıl sonu sınavları bu sürenin dışındadır.

Tezli yüksek lisans programında eğitim alan bir öğrenci, kendisine tanınan süre içinde elde ettiği sonuçları ilgili enstitünün tez yazım kılavuzuna uygun biçimde yazar ve jüri önünde sözlü olarak savunur. (2) Yüksek lisans tez savunmasından önce veya düzeltme verilen tezlerde düzeltme yapıldıktan sonra öğrenci tezini tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte tezi anabilim/bilim dalı başkanlığı aracılığıyla ilgili enstitüye iletir. Enstitü söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez enstitü yönetim kuruluna sunulur. (3) Yüksek lisans tez jürisi, tez danışmanı ve ilgili enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile atanır. Jüri, biri öğrencinin tez danışmanı, en az biri de Üniversite dışından olmak üzere üç veya beş öğretim üyesinden oluşur. Jürinin üç kişiden oluşması durumunda ikinci tez danışmanı jüri üyesi olamaz. Yüksek lisans sınavı, Senato tarafından belirlenen esaslara uygun olarak, jüri üyelerinin uzaktan (çevrim içi) katılımı ile de gerçekleştirilebilir. (4) Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını tez danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim/anasanat/bilim/sanat dalı/program başkanlığı aracılığıyla ilgili enstitüye gönderir. (5) Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak öğrenciyi tez sınavına alır. Tez sınavı, tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur. Tez sınavı, öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık ortamlarda gerçekleştirilir. (6) Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri; tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir. Bu karar enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığınca tez sınavını izleyen üç iş günü içinde ilgili enstitüye tutanakla teslim edilir. (7) Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir. (8) Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde düzeltmeleri yapılan tezi aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunma sonunda da başarısız bulunarak tezi kabul edilmeyen öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir. (9) Tezi reddedilen öğrencinin talepte bulunması halinde, tezsiz yüksek lisans programının ders kredi yükü, proje yazımı ve benzeri gereklerini yerine getirmiş olması kaydıyla kendisine tezsiz yüksek lisans diploması verilir. Tez sınavında başarılı olmak kaydıyla, yüksek lisans tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisine tezli yüksek lisans diploması ile AKTS’ye göre hazırlanan diploma ekleri verilir. Enstitü yönetim kurulu talep halinde teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde enstitü ile ilişiği kesilir. (2) Tezli yüksek lisans diploması üzerinde öğrencinin kayıtlı olduğu enstitü anabilim/anasanat dalındaki programın YÖK tarafından onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet tarihi, tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının teslim edildiği tarihtir. (3) Tezin tesliminden itibaren üç ay içinde yüksek lisans tezinin birer kopyası enstitü tarafından elektronik ortamda, Üniversite kütüphanesine ve bilimsel araştırma ve faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere YÖK Başkanlığına gönderilir.

Tam Zamanlı

Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Rıfat AKBAŞ. e Mail: rifatakbas@yyu.edu.tr

İlahiyat Fakültesi Temel İslam Bilimleri Bölümüne bağlı olan Arap Dili ve Belağatı Anabilim Dalı, her şeyden önce, modern ve klasik Arapça metinleri okuyup çözebilen, söylemek isteğini dile getirebilen, yazı yoluyla kendini ifade edebilen öğrenciler yetiştirmektir. Bu vesileyle dini ilimlerin temeli olan Arapçaya vakıf öğrencilerin diğer dini ilimlere ait metin ve konuları kaynağından öğrenebilmeleri sağlanacaktır. Öte yandan Anabilim dalımız, çağın gerektirdiği dil öğrenme tekniklerine, bilgi ve becerilerine sahip, Türkiye’de uygulanan dil eğitimi yöntemlerini takip edebilen, kendisini sürekli geliştiren ve becerilerini artıran öğretim elemanları kadrosuyla, öğrencilerin dil seviyelerini arzulanan seviyeye çıkarmayı hedeflemektedir. Bölümde iki Profesör, bir Doçent, dört Dr. Öğretim Üyesi ve üç Araştırma Görevlisi olmak üzere toplamda on tane yerli hoca görev yapmaktadır. Ayrıca Mısır, Suriye ve Filistin uyruklu birkaç hoca da bölüme katkı sunmaktadır.


Program Çıktıları

1 Gerek klasik gerekse modern Arap edebiyatı literatürü hakkında bilgi sahibi olur.
2 Arap dili ve edebiyatının yanı sıra belagatına dair yazılı veya sözlü bir metni yorumlama ve değerlendirme yeterliliği kazanır.
3 Arap dili edebiyatı ve belagatı alanında kaynaklara dayalı ve alanın gerektirdiği teknik ve teknolojik donanım ile araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerilere sahip olur.
4 Bilimsel araştırma esnasında ulaşılan verileri sağlıklı bir şekilde ortaya koyup gerekli tespit ve önerileri sunar.
5 Dînî ilimlerin konu, yöntem ve problemleri hakkında yeterli düzeyde bilgiye sahip olur ve böylece toplumun farklı katmanları ile doğru bir iletişim kurarak birey veya bireylerin doğru yönlendirilmesinde önemli bir rol oynar.
6 Özellikle Temel İslam Bilimleri bünyesinde değerlendirilen kaynaklardan elde edilen bilgileri sağlıklı bir değerlendirme ve yorumlamaya tabi tutar. Böylece dinî referansların birey ve toplum hayatında ne denli etki edebileceğinin önemini fark eder.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
SOEAD7001 Türkçe Arap Dünyasında Dılbılım Çalışmaları Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7003 Türkçe Arap Dılı ve Belagatı I Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7005 Türkçe Modern Arap Edebıyatı Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7007 Türkçe Tercüme Teknıklerı Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7009 Türkçe Arapça Yüksek Gramer Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7011 Türkçe Arap Dılınde İ'rabu'l-Kur'an Geleneğı Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7021 Türkçe Bılımsel Araştırma ve Yayın Teknıklerı Zorunlu 3 - - -
SOEAD7023 Türkçe Arap Dılı Morfolojısıne Gırış Zorunlu 3 - - -
SOTEZ9000 Türkçe Tez Çalışması (Danışmanlık) Zorunlu 3 - - 20
SOUZD8000 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu 8 - - 10
Toplam 35 0 0 60
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
SOBYT7000 Türkçe Bılımsel Araştırma ve Yayın Teknıklerı Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7002 Türkçe Arap Gramer Ekollerı Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7004 Türkçe Arap Edebıyatı Tarıhı Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7006 Türkçe Arapçada Sözcük Türetme Metotları Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7008 Türkçe Arap Edebıyatında Üslup Ve Üslup Bılım Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7012 Türkçe Arap Dılı Garamer Tarıhı Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7014 Türkçe Arap Gramer İlmınde Telıf ve Tasnıf Geleneğı Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7016 Türkçe Arap Dılınde Sözlük ve Sözlük Bılım Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7018 Türkçe Arapça İrap Teknıklerı Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7020 Türkçe Arap Dılı ve Edebıyatı Temel Kaynakları Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7022 Türkçe Arapçada Lafız Anlam İlışkısı Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7024 Türkçe Arap Dılınde Vücuh ve Nezaırın Kur'an'a Yansımaları Zorunlu 3 - - 5
SOEAD7026 Türkçe Arap Dılı ve Belegatı II Zorunlu 3 - - 5
Toplam 39 0 0 65
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
SBONR6000 Türkçe Tez Önerısı Zorunlu - - - 10
SOSEM7000 Türkçe Semıner Çalışması Zorunlu 3 - - 5
Toplam 3 0 0 15