[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
SOEAD7012 | Arap Dili Garamer Tarihi | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
[YuksekLisans]
Arap Gramer ilminin bir ilim olma sürecini detaylı bir şekilde ele almak
Prof. Dr. Mehmet Şirin ÇINAR
1 | Arap Gramer İlminin Oluşum Sürecine vakıf olmak |
2 | Arap Gramer ilminin diğer ilimlerle etkileşim etrafındaki sorunları bilmek |
3 | Arap Grameri ile mantık ilmi arasındaki tartışmaları öğrenmek |
4 | Klasikten moderne en temel kaynaklar ve müellifleri hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Arap gramer ilminin dönemlendirilmesi noktasında tecrübe kazanır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Arap gramer ilminin ilk andan itibaren dilciler ve temel sorunlar bağlamında irdelemek
[Hafta] | [Teorik] | [Uygulama] | [Laboratuvar] |
---|---|---|---|
1 | Arap Gramer ilminin oluşumunu başlatan etkenler | ||
2 | ilk dönem gramerciler | ||
3 | ikinci dönem gramerciler | ||
4 | sibeveyhi ve halil b ahmed | ||
5 | arap gramerinin teorileşme süreci | ||
6 | dil ekolleri bağlamında kavramlaşma süreci | ||
7 | gramer ilminin diğer ilimlerle etkileşimi | ||
8 | nahiv-mantık ilişkisi | ||
9 | nahiv ilminin mantıktan etkilendiği sorunu | ||
10 | sirafi metta tartışması | ||
11 | tartışmanın sonucu | ||
12 | Farabi ve yahya b adi'nin çabaları | ||
13 | ayrı bir bilim olarak nahiv ilmi | ||
14 | genel değerlendirme | ||
15 | |||
16 |
Gramerciler ile Nahivciler Arasındaki tartıkşmalar el-halka el-mefkude ihsau'l-ulum
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Seminer | 1 | 40 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 80 |
Seminer | 1 | 20 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 14 | 3 | 42 |
[ToplamIsYuku] | 129 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
[OC] 2 | ||||||
[OC] 3 | ||||||
[OC] 4 | ||||||
[OC] 5 |