GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Fakültesi - Eğitim Bilimleri ABD (Eğitim Yönetimi Bilim Dalı) - Eğitim Yönetimi Bilim Dalı Tezli



Program Tanımları

Uzun süre Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde öğrenci alımını gerçekleştiren Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı 2012 yılından itibaren Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde eğitim faaliyetlerini sürdürmektedir.

Program sonrası öğrencilere Eğitim Yönetimi uzmanı unvanı alır.

ALES’ten 55; YÖK tarafından geçerliği kabul edilen yabancı dil sınavından 40 almak, En az 3 öğretim üyesinin jüri olarak bulunduğu yazılı, sözlü ya da uygulamalı bilim sınavından (100 üzerinden değerlendirilir) an az 50 almak, Puan hesaplaması ise ALES’in %50si, Lisans not ortalamasının %20’si, Bilim Sınavının %30 seklindedir Bilim sınavından en az 50 alınması zorunludur.

Lisansüstü programlarında özel ya da asıl öğrenci olarak ders alanlar enstitüye yeniden kayıt yaptırdıklarında, ders saydırma başvurusuna hak kazanırlar. Ders saydırma başvurusu, anabilim dalı başkanlığına, ilk kayıt veya kayıt yenileme tarihinin bitiminden sonra, bir ay içinde yapılır. Bu sürenin aşımında yapılacak başvurular kabul edilmez. Öğrencinin ders saydırma başvurusu, ilgili anabilim dalı başkanlığının oluşturduğu üç kişilik bir komisyonda incelenir ve komisyonun görüşü, enstitü yönetim kuruluna sunulur. Ders saydırmaya ilişkin karar, enstitü yönetim kurulunun onayıyla kesinleşir. Lisans programlarında alınan dersler, lisansüstü programlarda okutulan derslerin yerine saydırılmaz. Lisans mezuniyet durumuna göre gerekli durumlarda Bilimsel Hazırlık programı uygulanır.

1. Eğitim Bilimi alanındaki bilgileri ve Eğitim Yönetimi alanının temel bilgileri ile birleştirmek, alana ilişkin teori ve uygulamaları öğrenmek 2. Eğitim Bilimlerinde yer alan diğer alanlarla ilişkilerini kavramak ve disiplinler arası çalışmalar yapmak 3. Eğitim Yönetimi alanına ilişkin bilgileri kullanarak eğitim sisteminin yönetimi ile ilgili değerlendirmeler yapmak, sorunları tanımlayabilmek, yeni çözüm yolları ve önerileri üretmek, 4. Eğitim örgütlerinin toplumsal işlevlerinin geliştirilmesine yönelik olarak eğitim örgütlerini teknik ve sosyal açıdan analiz edebilme ve bu analizlere dayalı olarak eğitim örgütlerindeki gerçekleştirilecek değişime stratejik lider olarak öncülük edebilmek. 5. Eğitimin ekonomik kalkınmaya yönelik katkılarını bilgi toplumu çerçevesinde değerlendirerek, bilgiye dayalı ekonomik gelişim anlayışına katkı sağlayacak yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.

Eğitim Yönetimi Anabilim Dalının amacı, okul yöneticiliği, eğitim müfettişliği, eğitim planlaması ve eğitim ekonomisi alanlarında uzman; çağdaş yönetim yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda yönetim faaliyetlerini düzenleyebilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli bireyler yetiştirmek; yüksek lisans dersleri aracılığıyla Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda çalışan öğretmen, yönetici ve eğitim müfettişlerinin mesleki yeterliklerini yükseltmektir.

Mezun olan öğrenciler kamu veya özel eğitim kurumlarında eğitim yöneticisi ve farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev yapabilmektedirler.

Yüksek Lisans eğitimini başarıyla tamamlayanların gerekli koşulları sağlamaları halinde doktora programlarına geçiş imkanı bulunmaktadır.

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (rapor hazırlama, sunum yapma, proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Alınan bir dersin başarı notunun değerlendirmesinde ara sınav, ödev ve yarıyıl sınavı notu dikkate alınır. Başarı notu; ara sınav notunun % 25’i, ödev notunun % 25’i ve yarıyıl sınavı notunun % 50’si olmak üzere, toplam en az 70, harf sisteminde CC, 4’lü not sisteminde 2.72 puan olması gerekir. Ödev verilmemesi durumunda başarı notu; ara sınav notunun %50’si ile yarıyıl sonu notunun %50’sinin toplanmasıyla elde edilir ve yine bu toplamın en az 70, harf sisteminde CC, 4’lü not sisteminde 2.72 puan olması gerekir. Yarıyıl sonu notunun en az 70, harf sisteminde CC, 4’lü not sisteminde 2.72 puan olması, ders geçmek için ön koşuldur. Alınan dersin alanına göre sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir.

Anabilim dalının ya da ilişkili olan diğer anabilim dallarının lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 lük sistemde en az 70; 4.00 üzerinden en az 2.72 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı yüksek lisans diploması verilir.

Tam Zamanlı

Dr. Öğr. Üyesi Rezzan UÇAR; Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Tuşba-VAN/rezzanucar@yyu.edu.tr

Eğitim Yönetimi yüksek lisans programı için yeterli düzeyde yardımcı personel (uzman, teknisyen, sekreter) mevcuttur. Yüksek lisans öğrencilerine yönelik ders uygulamaları ve sunumlarını yapabilecekleri seminer salonları mevcuttur. Ayrıca öğrenciler, geniş veri tabanı ve araştırma kaynaklarının yer aldığı üniversite merkez kütüphanesinden de yararlanabilmektedirler.


Program Çıktıları

1 Eğitim yönetimi alanındaki kavramların farkında olma.
2 Eğitim yönetimine ilişkin edindiği bilgileri uygulayabilme.
3 Alana yönelik yaptığı bilimsel bir çalışmayı bireysel olarak yürütebilme.
4 Bireysel olarak alan bilgilerini derinleştirebilme.
5 Eğitim yönetimi alanında meydana gelen değişiklik ve gelişmeleri takip ederek uygulayabilme.
6 Eğitim yönetiminin kökleri ve gelişimini kavrama.
7 Eğitim yönetiminin farklı disiplinlerle ilişkisini kurma.
8 İnsan kaynakları yönetimini sağlayabilme.
9 Eğitim yönetimi alanında karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilme.
10 Eğitim yöneticiliği yapabilme.
11 Orijinal bir konuda araştırma yapabilme.
12 Eğitim yönetimine ilişkin çeşitli yaklaşımları bilme.
13 Eğitim yönetiminin yönetim bilimleri içindeki yerini ve önemini anlama.
14 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini tanıma.
15 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri mesleki yaşamına uygulayabilme.
16 Bilimsel araştırma yapabilme.
17 Grup içerisinde görev alabilme.
18 Alana yönelik edindiği bilgileri paylaşabilme.
19 Bir eğitim örgütünü yönetim süreçlerini dikkate alarak yönetebilme.
20 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
0. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EBRPD-780 Türkçe Kışılık Kuramları Zorunlu 3 - - -
Toplam 3 0 0
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DBSDG-I Türkçe Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - I Seçmeli - - - -
EBB-531 Türkçe İnsandan Devlete Eğıtım II Zorunlu 3 - - -
EBB-533 Türkçe Eğıt. Araştırma Bılgısayar Kullanma Zorunlu 3 - - -
EBB-535 Türkçe Eğıt. Yönetımınde Yenı Yaklaşımlar Zorunlu 3 - - -
EBB-537 Türkçe Örgütsel Davranış Zorunlu 3 - - 5
EBB-539 Türkçe Çağ. Sos. Kül. Değ. ve Sorunları II Zorunlu 3 - - -
EBE5001 Türkçe Bılımsel Araştırma Teknıklerı Zorunlu 3 - - -
EBE5003 Türkçe ıstatıstıksel Yöntemler ve Uygulamaları Zorunlu 3 - - -
EBEÖD7077 Türkçe Verı Analızı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ7001 Türkçe Eğıtımın Felsefı Temellerı Zorunlu 3 - - 5
EBEPÖ7009 Türkçe Karşılaştırmalı Öğretmen Yetıştırme Sıstemlerı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-761 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ8071 Türkçe Vatandaşlık Demokrası ve İnsan Hakları Eğıtımı Zorunlu 3 - - -
EBESM7000 Türkçe Semıner Zorunlu - - - 5
EBETÇ7000 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 20
EBEUZ7000 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu 8 - - 10
EBEYT7017 Türkçe Örgütsel Davranış Zorunlu 3 - - 5
EBEYT7039 Türkçe Eğıtım Yönetımının Sosyolojık Temellerı Zorunlu 3 - - 5
EBEYT7043 Türkçe Eğıtımde Denetım ve Alternatıf Yaklaşımlar Zorunlu 3 - - 5
EBEYT7047 Türkçe Eğıtım Yönetımınde Lıderlık Kuramları Zorunlu 3 - - 5
EBEYT7049 Türkçe Eğıtım Yönetımınde Araştırma, Yazma Teknıklerı ve Yayın Etığı Zorunlu 3 - - 5
EBEYT7065 Türkçe Eğıtım Yönetımı Zorunlu 3 - - 5
EBEYT7099 Türkçe Yönetım Psıkolojısı Zorunlu 3 - - 5
EBEYT-761 Türkçe Yönetım Kuramları Zorunlu 3 - - -
EBEYT-787 Türkçe Öğretmenlık Mesleğınde Yenı Yönelımler Zorunlu 3 - - -
EBEYT-789 Türkçe Eğıtımde Stratejık Planlama Zorunlu 3 - - 5
EBEYT-791 Türkçe Okul Gelıştırme Zorunlu 3 - - -
EBEYT-793 Türkçe Soruşturma Teknıklerı Zorunlu 3 - - -
EBEYT-795 Türkçe Eğıtım Öğretım, Sosyal Sermaye ve Yönetımı Zorunlu 3 - - 5
EBGSE7011 Türkçe Bılımsel Araştırma Teknıklerı Zorunlu 3 - - -
EBORT7001 Türkçe Bılımsel Araştırma ve Yazım Zorunlu 3 - - 5
EBORT7003 Türkçe Araştırma ve Yayın Etığı Zorunlu 3 - - 5
EBORT7005 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBRPD-747 Türkçe Araştırma ve Yayın Etığı Zorunlu 3 - - 5
EBRPD-773 Türkçe Kışılık Kuramları Zorunlu 3 - - -
ETSTR7000 Türkçe Türkçe Eğıtımınde Bılımsel Araştırmalar Zorunlu 3 - - -
EYD5005 Türkçe Eğıtım Yönetımınde Kuram ve Uygulama Zorunlu 3 - - -
EYD5029 Türkçe Eğıtım Denetımı Zorunlu 3 - - -
EYD5033 Türkçe Örgüt Psıkolojısı ve İnsan İlışkısı Zorunlu 3 - - -
EYD5123 Türkçe Nıtel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu - - - -
EYD5125 Türkçe Denetım ve Öğretımsel Lıderlık Zorunlu 3 - - -
EYD5173 Türkçe Eğıtım Hukuku Zorunlu - - - -
Toplam 116 0 0 105
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DBSDG-II Türkçe Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - II Seçmeli - - - -
EBB-530 Türkçe İnsandan Devlete Eğıtım Zorunlu 3 - - -
EBB-532 Türkçe Eğıtım Araştırma Yön. ve Tek. Zorunlu 3 - - -
EBB-534 Türkçe Eğıtım Yönetımınde İnsan ve Dığer Karşı Kul. Sorunları Zorunlu 3 - - -
EBB-536 Türkçe Karşı Çağdaş Eğıtım Teorı ve Akım Zorunlu 3 - - -
EBB-538 Türkçe Çağ. Sos. Kül. Değ. ve Sorunları Zorunlu 3 - - -
EBEÖD7074 Türkçe Verı Analızı Zorunlu 3 - - -
EBEÖD7090 Türkçe Bılgısayar Uygulamalı Verı Analızı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ7000 Türkçe Nıtel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ7006 Türkçe Karşılaştırmalı Öğretmen Yetıştırme Sıstemlerı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ7060 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ8084 Türkçe Nıtel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBEYT7002 Türkçe Sosyal Sermaye Yönetımı Zorunlu 3 - - -
EBEYT7004 Türkçe Eğıtımde Bılımsel Araştırma ve Verı Analızı Zorunlu 3 - - 5
EBEYT7006 Türkçe Eğıtım Yönetımınde Yenı Yaklaşımlar Zorunlu 3 - - 5
EBEYT7014 Türkçe Eğıtım Örgütlerınde İnsan Kaynakları Yönetımı Zorunlu 3 - - 5
EBEYT7016 Türkçe Eğıtımde Yaratıcılık ve Yaratıcılık Yönetımı Zorunlu 3 - - 5
EBEYT7018 Türkçe Yönetımde Etkılılık, Verımlılık ve Kalıte Zorunlu 3 - - 5
EBEYT7020 Türkçe Yönetım Psıkolojısı Zorunlu 3 - - 5
EBEYT7028 Türkçe Eğıtım Polıtıkaları ve Uygulamalar Zorunlu 3 - - 5
EBEYT7040 Türkçe Eğıtım Sıstemınde Alternatıf Uygulamalar Zorunlu 3 - - 5
EBEYT7052 Türkçe Alternatıf Okullar Zorunlu 3 - - -
EBEYT7060 Türkçe Eğıtımde Stratejık Planlama Zorunlu 3 - - 5
EBEYT-756 Türkçe Yönetım Psıkolojısı Zorunlu 3 - - 5
EBEYT-764 Türkçe Örgütsel Davranış Zorunlu 3 - - 6
EBEYT-770 Türkçe Eğıtım Denetımı Zorunlu 3 - - 5
EBORT7002 Türkçe Araştırma ve Yayın Etığı Zorunlu 3 - - -
EBRPD7070 Türkçe Araştırma ve Yayın Etığı Zorunlu 3 - - 5
EBRPD-798 Türkçe Şıddet Karşıtı Pedagojı Zorunlu 3 - - -
EBRPD8012 Türkçe İlerı Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EEFBH7000 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EYD5006 Türkçe Türkıye'nın Eğıtım Sorunları Zorunlu 3 - - -
EYD5030 Türkçe Karşılaştırmalı Eğıtım Zorunlu 3 - - -
EYD5032 Türkçe Eğıtım Ekonomısı ve Planlaması Zorunlu 3 - - -
EYD5034 Türkçe Okul Gelıştırme ve Yönetım Süreclerı Zorunlu 3 - - -
EYD5036 Türkçe Eğıtım Programları Öğretım ve Denetım Zorunlu 3 - - -
Toplam 105 0 0 66
Mufredat Kapanan Dersler
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EBEYT-748 Türkçe Semıner Zorunlu - - - -
EBEYT-750 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - -
EBEYT-763 Türkçe Yönetım Bılımı Kuramları Zorunlu 3 - - -
EBEYT-799 Türkçe Yönetım Psıkolojısı Zorunlu 3 - - -
EBEYT-754 Türkçe Eğıtım Ekonomısı II Zorunlu 3 - - -