Uzun süre Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde öğrenci alımını gerçekleştiren Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı 2012 yılından itibaren Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde eğitim faaliyetlerini sürdürmektedir.
Program sonrası öğrencilere Eğitim Yönetimi uzmanı unvanı alır.
ALESten 55; YÖK tarafından geçerliği kabul edilen yabancı dil sınavından 40 almak, En az 3 öğretim üyesinin jüri olarak bulunduğu yazılı, sözlü ya da uygulamalı bilim sınavından (100 üzerinden değerlendirilir) an az 50 almak, Puan hesaplaması ise ALESin %50si, Lisans not ortalamasının %20si, Bilim Sınavının %30 seklindedir Bilim sınavından en az 50 alınması zorunludur.
Lisansüstü programlarında özel ya da asıl öğrenci olarak ders alanlar enstitüye yeniden kayıt yaptırdıklarında, ders saydırma başvurusuna hak kazanırlar. Ders saydırma başvurusu, anabilim dalı başkanlığına, ilk kayıt veya kayıt yenileme tarihinin bitiminden sonra, bir ay içinde yapılır. Bu sürenin aşımında yapılacak başvurular kabul edilmez. Öğrencinin ders saydırma başvurusu, ilgili anabilim dalı başkanlığının oluşturduğu üç kişilik bir komisyonda incelenir ve komisyonun görüşü, enstitü yönetim kuruluna sunulur. Ders saydırmaya ilişkin karar, enstitü yönetim kurulunun onayıyla kesinleşir. Lisans programlarında alınan dersler, lisansüstü programlarda okutulan derslerin yerine saydırılmaz. Lisans mezuniyet durumuna göre gerekli durumlarda Bilimsel Hazırlık programı uygulanır.
1. Eğitim Bilimi alanındaki bilgileri ve Eğitim Yönetimi alanının temel bilgileri ile birleştirmek, alana ilişkin teori ve uygulamaları öğrenmek 2. Eğitim Bilimlerinde yer alan diğer alanlarla ilişkilerini kavramak ve disiplinler arası çalışmalar yapmak 3. Eğitim Yönetimi alanına ilişkin bilgileri kullanarak eğitim sisteminin yönetimi ile ilgili değerlendirmeler yapmak, sorunları tanımlayabilmek, yeni çözüm yolları ve önerileri üretmek, 4. Eğitim örgütlerinin toplumsal işlevlerinin geliştirilmesine yönelik olarak eğitim örgütlerini teknik ve sosyal açıdan analiz edebilme ve bu analizlere dayalı olarak eğitim örgütlerindeki gerçekleştirilecek değişime stratejik lider olarak öncülük edebilmek. 5. Eğitimin ekonomik kalkınmaya yönelik katkılarını bilgi toplumu çerçevesinde değerlendirerek, bilgiye dayalı ekonomik gelişim anlayışına katkı sağlayacak yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
Eğitim Yönetimi Anabilim Dalının amacı, okul yöneticiliği, eğitim müfettişliği, eğitim planlaması ve eğitim ekonomisi alanlarında uzman; çağdaş yönetim yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda yönetim faaliyetlerini düzenleyebilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli bireyler yetiştirmek; yüksek lisans dersleri aracılığıyla Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda çalışan öğretmen, yönetici ve eğitim müfettişlerinin mesleki yeterliklerini yükseltmektir.
Mezun olan öğrenciler kamu veya özel eğitim kurumlarında eğitim yöneticisi ve farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev yapabilmektedirler.
Yüksek Lisans eğitimini başarıyla tamamlayanların gerekli koşulları sağlamaları halinde doktora programlarına geçiş imkanı bulunmaktadır.
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (rapor hazırlama, sunum yapma, proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Alınan bir dersin başarı notunun değerlendirmesinde ara sınav, ödev ve yarıyıl sınavı notu dikkate alınır. Başarı notu; ara sınav notunun % 25’i, ödev notunun % 25’i ve yarıyıl sınavı notunun % 50’si olmak üzere, toplam en az 70, harf sisteminde CC, 4’lü not sisteminde 2.72 puan olması gerekir. Ödev verilmemesi durumunda başarı notu; ara sınav notunun %50’si ile yarıyıl sonu notunun %50’sinin toplanmasıyla elde edilir ve yine bu toplamın en az 70, harf sisteminde CC, 4’lü not sisteminde 2.72 puan olması gerekir. Yarıyıl sonu notunun en az 70, harf sisteminde CC, 4’lü not sisteminde 2.72 puan olması, ders geçmek için ön koşuldur. Alınan dersin alanına göre sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir.
Anabilim dalının ya da ilişkili olan diğer anabilim dallarının lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 lük sistemde en az 70; 4.00 üzerinden en az 2.72 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı yüksek lisans diploması verilir.
Tam Zamanlı
Dr. Öğr. Üyesi Rezzan UÇAR; Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Tuşba-VAN/rezzanucar@yyu.edu.tr
Eğitim Yönetimi yüksek lisans programı için yeterli düzeyde yardımcı personel (uzman, teknisyen, sekreter) mevcuttur. Yüksek lisans öğrencilerine yönelik ders uygulamaları ve sunumlarını yapabilecekleri seminer salonları mevcuttur. Ayrıca öğrenciler, geniş veri tabanı ve araştırma kaynaklarının yer aldığı üniversite merkez kütüphanesinden de yararlanabilmektedirler.
1 | Eğitim yönetimi alanındaki kavramların farkında olma. |
2 | Eğitim yönetimine ilişkin edindiği bilgileri uygulayabilme. |
3 | Alana yönelik yaptığı bilimsel bir çalışmayı bireysel olarak yürütebilme. |
4 | Bireysel olarak alan bilgilerini derinleştirebilme. |
5 | Eğitim yönetimi alanında meydana gelen değişiklik ve gelişmeleri takip ederek uygulayabilme. |
6 | Eğitim yönetiminin kökleri ve gelişimini kavrama. |
7 | Eğitim yönetiminin farklı disiplinlerle ilişkisini kurma. |
8 | İnsan kaynakları yönetimini sağlayabilme. |
9 | Eğitim yönetimi alanında karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilme. |
10 | Eğitim yöneticiliği yapabilme. |
11 | Orijinal bir konuda araştırma yapabilme. |
12 | Eğitim yönetimine ilişkin çeşitli yaklaşımları bilme. |
13 | Eğitim yönetiminin yönetim bilimleri içindeki yerini ve önemini anlama. |
14 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini tanıma. |
15 | Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri mesleki yaşamına uygulayabilme. |
16 | Bilimsel araştırma yapabilme. |
17 | Grup içerisinde görev alabilme. |
18 | Alana yönelik edindiği bilgileri paylaşabilme. |
19 | Bir eğitim örgütünü yönetim süreçlerini dikkate alarak yönetebilme. |
20 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme |
0. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBRPD-780 | Türkçe | Kışılık Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | |||||
1. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DBSDG-I | Türkçe | Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - I | Seçmeli | - | - | - | - | |
EBB-531 | Türkçe | İnsandan Devlete Eğıtım II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBB-533 | Türkçe | Eğıt. Araştırma Bılgısayar Kullanma | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBB-535 | Türkçe | Eğıt. Yönetımınde Yenı Yaklaşımlar | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBB-537 | Türkçe | Örgütsel Davranış | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBB-539 | Türkçe | Çağ. Sos. Kül. Değ. ve Sorunları II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBE5001 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBE5003 | Türkçe | ıstatıstıksel Yöntemler ve Uygulamaları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEÖD7077 | Türkçe | Verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ7001 | Türkçe | Eğıtımın Felsefı Temellerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ7009 | Türkçe | Karşılaştırmalı Öğretmen Yetıştırme Sıstemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-761 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ8071 | Türkçe | Vatandaşlık Demokrası ve İnsan Hakları Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBESM7000 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
EBETÇ7000 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 20 | |
EBEUZ7000 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EBEYT7017 | Türkçe | Örgütsel Davranış | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT7039 | Türkçe | Eğıtım Yönetımının Sosyolojık Temellerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT7043 | Türkçe | Eğıtımde Denetım ve Alternatıf Yaklaşımlar | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT7047 | Türkçe | Eğıtım Yönetımınde Lıderlık Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT7049 | Türkçe | Eğıtım Yönetımınde Araştırma, Yazma Teknıklerı ve Yayın Etığı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT7065 | Türkçe | Eğıtım Yönetımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT7099 | Türkçe | Yönetım Psıkolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT-761 | Türkçe | Yönetım Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEYT-787 | Türkçe | Öğretmenlık Mesleğınde Yenı Yönelımler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEYT-789 | Türkçe | Eğıtımde Stratejık Planlama | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT-791 | Türkçe | Okul Gelıştırme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEYT-793 | Türkçe | Soruşturma Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEYT-795 | Türkçe | Eğıtım Öğretım, Sosyal Sermaye ve Yönetımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBGSE7011 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBORT7001 | Türkçe | Bılımsel Araştırma ve Yazım | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBORT7003 | Türkçe | Araştırma ve Yayın Etığı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBORT7005 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD-747 | Türkçe | Araştırma ve Yayın Etığı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBRPD-773 | Türkçe | Kışılık Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
ETSTR7000 | Türkçe | Türkçe Eğıtımınde Bılımsel Araştırmalar | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EYD5005 | Türkçe | Eğıtım Yönetımınde Kuram ve Uygulama | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EYD5029 | Türkçe | Eğıtım Denetımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EYD5033 | Türkçe | Örgüt Psıkolojısı ve İnsan İlışkısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EYD5123 | Türkçe | Nıtel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | - | - | - | - | |
EYD5125 | Türkçe | Denetım ve Öğretımsel Lıderlık | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EYD5173 | Türkçe | Eğıtım Hukuku | Zorunlu | - | - | - | - | |
Toplam | 116 | 0 | 0 | 105 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DBSDG-II | Türkçe | Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - II | Seçmeli | - | - | - | - | |
EBB-530 | Türkçe | İnsandan Devlete Eğıtım | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBB-532 | Türkçe | Eğıtım Araştırma Yön. ve Tek. | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBB-534 | Türkçe | Eğıtım Yönetımınde İnsan ve Dığer Karşı Kul. Sorunları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBB-536 | Türkçe | Karşı Çağdaş Eğıtım Teorı ve Akım | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBB-538 | Türkçe | Çağ. Sos. Kül. Değ. ve Sorunları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEÖD7074 | Türkçe | Verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEÖD7090 | Türkçe | Bılgısayar Uygulamalı Verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ7000 | Türkçe | Nıtel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ7006 | Türkçe | Karşılaştırmalı Öğretmen Yetıştırme Sıstemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ7060 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ8084 | Türkçe | Nıtel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEYT7002 | Türkçe | Sosyal Sermaye Yönetımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEYT7004 | Türkçe | Eğıtımde Bılımsel Araştırma ve Verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT7006 | Türkçe | Eğıtım Yönetımınde Yenı Yaklaşımlar | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT7014 | Türkçe | Eğıtım Örgütlerınde İnsan Kaynakları Yönetımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT7016 | Türkçe | Eğıtımde Yaratıcılık ve Yaratıcılık Yönetımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT7018 | Türkçe | Yönetımde Etkılılık, Verımlılık ve Kalıte | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT7020 | Türkçe | Yönetım Psıkolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT7028 | Türkçe | Eğıtım Polıtıkaları ve Uygulamalar | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT7040 | Türkçe | Eğıtım Sıstemınde Alternatıf Uygulamalar | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT7052 | Türkçe | Alternatıf Okullar | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEYT7060 | Türkçe | Eğıtımde Stratejık Planlama | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT-756 | Türkçe | Yönetım Psıkolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEYT-764 | Türkçe | Örgütsel Davranış | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
EBEYT-770 | Türkçe | Eğıtım Denetımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBORT7002 | Türkçe | Araştırma ve Yayın Etığı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD7070 | Türkçe | Araştırma ve Yayın Etığı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBRPD-798 | Türkçe | Şıddet Karşıtı Pedagojı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD8012 | Türkçe | İlerı Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EEFBH7000 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EYD5006 | Türkçe | Türkıye'nın Eğıtım Sorunları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EYD5030 | Türkçe | Karşılaştırmalı Eğıtım | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EYD5032 | Türkçe | Eğıtım Ekonomısı ve Planlaması | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EYD5034 | Türkçe | Okul Gelıştırme ve Yönetım Süreclerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EYD5036 | Türkçe | Eğıtım Programları Öğretım ve Denetım | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 105 | 0 | 0 | 66 | ||||
Mufredat Kapanan Dersler | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBEYT-748 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | - | |
EBEYT-750 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | - | |
EBEYT-763 | Türkçe | Yönetım Bılımı Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEYT-799 | Türkçe | Yönetım Psıkolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEYT-754 | Türkçe | Eğıtım Ekonomısı II | Zorunlu | 3 | - | - | - |