Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBEYT7018 | Yönetimde Etkililik, Verimlilik ve Kalite | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
1) Kalitenin önemini kavrama 2) Etkililiği anlama 3) Verimliliğin yönetimdeki yerini algılama 4) Yönetimde liderliğin önemini kavrama
Doç. Dr. Ahmet Akbaba
1 | Etkililiği anlama |
2 | Verimliliğin yönetimdeki yerini algılama |
3 | Yönetimde liderliğin önemini kavrama |
4 |
Yok
Yok
Kalite, etkililik ve verimlilikte nedir? Kalite, etkililik ve verimlilikte temel ilkeler Kalite kültürünün yerleşmesinde okul yöneticilerinin tutumu Verimliliği sağlamada basın, sendika gibi kuruluşların desteğini alabilme Toplam kalite yönetimi uygulamalarını anlama ve uygulama Yönetici ve öğretmenlerin kalite kültürünü algılamaları Verimliliği artırmada önder olmanın ve liderliğin önemi Ödüllerin etkililik, kalite ve verimliliği sağlamada etkili olma durumu Cezaların etkililik, kalite ve verimliliği sağlamada etkili olma durumu Verimliliği artırmak için “denetimin” önemi Okulunun iklimi kaliteyi iş görenler açısından destekleme Rehberliğin kaliteye etkili olma durumu Öğretmenlerin kalite kültürünü algılamaları Etkililik, kalite ve verimliliği sağlamada kurum ve kuruluşların desteğini alma yönetimi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kalite, etkililik ve verimlilikte nedir? | ||
2 | Kalite, etkililik ve verimlilikte temel ilkeler | ||
3 | Kalite kültürünün yerleşmesinde okul yöneticilerinin tutumu | ||
4 | Verimliliği sağlamada basın, sendika gibi kuruluşların desteğini alabilme | ||
5 | Toplam kalite yönetimi uygulamalarını anlama ve uygulama | ||
6 | Yönetici ve öğretmenlerin kalite kültürünü algılamaları | ||
7 | Verimliliği artırmada önder olmanın ve liderliğin önemi | ||
8 | Ödüllerin etkililik, kalite ve verimliliği sağlamada etkili olma durumu | ||
9 | Cezaların etkililik, kalite ve verimliliği sağlamada etkili olma durumu | ||
10 | Verimliliği artırmak için “denetimin” önemi | ||
11 | Okulunun iklimi kaliteyi iş görenler açısından destekleme | ||
12 | Rehberliğin kaliteye etkili olma durumu | ||
13 | Öğretmenlerin kalite kültürünü algılamaları | ||
14 | Etkililik, kalite ve verimliliği sağlamada kurum ve kuruluşların desteğini alma yönetimi | ||
15 | Final | ||
16 |
Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi-Ümit Vakfı Yayınları Zuhal Cafoğlu.İstanbul Yönetimde Etkililik Verimlilik ve Kalite Yayımlanmamış Doktora Tezi Atatürk Ün. Ahmet Akbaba
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Rapor Sunma | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 14 | 2 | 28 |
Makale Yazma | 7 | 2 | 14 |
Makale Kritik Etme | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 |