GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBEYT7039 Eğitim Yönetiminin Sosyolojik Temelleri Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Dersin amacı öğretmen ve okul yöneticileri tarafından okul ve toplum arasındaki bağlantının incelenmesini ayrıca eğitimin sosyolojik boyutlarının değerlendirilmesini sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBERK


1 Eğitim yönetimindeki sosyolojik perspektifleri anlar.
2 Eğitimde tabakalaşmanın sonuçlarını kavrar.
3 Okul ve toplum arasındaki ilişkiyi kavrar.
4 Eğitimde sosyolojik yaklaşımları anlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitimdeki sosyolojik perspektif ve yaklaşımlar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Okullarda sosyolojik perspektif
2 Bir örgüt olarak okulun analizi
3 Okul ve toplum ilişkisi
4 Eğitimde sosyolojik yaklaşımlar
5 Eğitimde işlevsel yaklaşımı
6 Eğitimde çatışmacı yaklaşım
7 Örtük müfredat
8 Eğitimde toplumsal tabakalaşma
9 Eğitimde fırsat eşitliği
10 Eğitimde dikey ve yatay hareketlilik
11 Kapsayıcı eğitim



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Derse Katılım 1 50
Bireysel Çalışma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 10 5 50
Bireysel Çalışma 3 10 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 4 5 5 3 5 3 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 4 5 5 5 5 3 5 5 4 5 5 3 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 4 5 5 3 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 4 5 5 3 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek