Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBEYT7039 | Eğitim Yönetiminin Sosyolojik Temelleri | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Dersin amacı öğretmen ve okul yöneticileri tarafından okul ve toplum arasındaki bağlantının incelenmesini ayrıca eğitimin sosyolojik boyutlarının değerlendirilmesini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBERK
1 | Eğitim yönetimindeki sosyolojik perspektifleri anlar. |
2 | Eğitimde tabakalaşmanın sonuçlarını kavrar. |
3 | Okul ve toplum arasındaki ilişkiyi kavrar. |
4 | Eğitimde sosyolojik yaklaşımları anlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitimdeki sosyolojik perspektif ve yaklaşımlar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Okullarda sosyolojik perspektif | ||
2 | Bir örgüt olarak okulun analizi | ||
3 | Okul ve toplum ilişkisi | ||
4 | Eğitimde sosyolojik yaklaşımlar | ||
5 | Eğitimde işlevsel yaklaşımı | ||
6 | Eğitimde çatışmacı yaklaşım | ||
7 | Örtük müfredat | ||
8 | Eğitimde toplumsal tabakalaşma | ||
9 | Eğitimde fırsat eşitliği | ||
10 | Eğitimde dikey ve yatay hareketlilik | ||
11 | Kapsayıcı eğitim |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 50 |
Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 10 | 5 | 50 |
Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |