GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBEYT7016 Eğitimde Yaratıcılık ve Yaratıcılık Yönetimi Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


The aims of this lesson are to analyze the factors of organizational, personal and environmental points develop and block the creative capacity and to analyze the importance of creativity in education, and to discuss the creativity and the management of creativity in terms of school, leader, teacher, student and programme.


Dr.Öğr. Üyesi Rezzan UÇAR


1 Creativity basic concepts.
2 Become aware of creativity in education and management.
3 Explains the factors that enhance and inhibit creativity capacity.
4 Discuss the concepts of creative school, leader, teacher and student.
5 Analyzes the curriculum in the context of creativity.


None


None


The main concept of creativity, the factors that develop and block creativity, the theories and approaches of creativity, creative leader, school, teacher, student, and programme, and the creative practises in the education and the management.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Temel kavramlar
2 Yaratıcılığın tanımı, kapsamı ve özellikleri
3 Yaratıcılık kapasitesini geliştiren faktörler
4 Yaratıcılığı engelleyen faktörler
5 Yaratıcılığa ilişkin kuram ve yaklaşımlar
6 Yaratıcı okul
7 Yaratıcı öğretmen
8 Ara sınav
9 Yaratıcı lider
10 Yaratıcı öğrenci
11 Ders programlarında yaratıcılık (Temel eğitim)
12 Ders programlarında yaratıcılık (Ortaöğretim)
13 Eğitim ve yönetimde yaratıcı uygulamalar
14 Final sınavı
15
16

Memduhoğlu, H.B., Uçar, R. ve Uçar, İ.H. (2017). Örnek uygulamalarla eğitimde yaratıcılık yaratıcı okul yaratıcı öğretmen, Ankara: Pegem Akademi. Robinson, K. (2008). Yaratıcılık aklın sınırları aşmak, (Çev: N. G. Koldaş), İstanbul: Kitap Yayınevi. Robinson, K. ve Aronica, L. (2017). Yaratıcı öğrenciler, (Çev: D. Boyraz), İstanbul: Sola Yayınları. Sungur, N. (2001). Yaratıcı okul düşünen sınıflar, İstanbul: Evrim Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

None


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 12 3 36
Tartışma 12 3 36
Soru-Yanıt 12 3 36
Takım/Grup Çalışması 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 1 1 2 3 2 1 1 2 3 2 2 1 1 1 2 2 2 3 2 3
ÖÇ 2 3 4 4 4 5 3 4 3 4 4 4 5 5 3 4 4 4 4 3 4
ÖÇ 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 3 2 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 4 5 5 4 5 4 4 5 5 5 5 3 4 4 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek