Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBEYT7016 | Eğitimde Yaratıcılık ve Yaratıcılık Yönetimi | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
The aims of this lesson are to analyze the factors of organizational, personal and environmental points develop and block the creative capacity and to analyze the importance of creativity in education, and to discuss the creativity and the management of creativity in terms of school, leader, teacher, student and programme.
Dr.Öğr. Üyesi Rezzan UÇAR
1 | Creativity basic concepts. |
2 | Become aware of creativity in education and management. |
3 | Explains the factors that enhance and inhibit creativity capacity. |
4 | Discuss the concepts of creative school, leader, teacher and student. |
5 | Analyzes the curriculum in the context of creativity. |
None
None
The main concept of creativity, the factors that develop and block creativity, the theories and approaches of creativity, creative leader, school, teacher, student, and programme, and the creative practises in the education and the management.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar | ||
2 | Yaratıcılığın tanımı, kapsamı ve özellikleri | ||
3 | Yaratıcılık kapasitesini geliştiren faktörler | ||
4 | Yaratıcılığı engelleyen faktörler | ||
5 | Yaratıcılığa ilişkin kuram ve yaklaşımlar | ||
6 | Yaratıcı okul | ||
7 | Yaratıcı öğretmen | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Yaratıcı lider | ||
10 | Yaratıcı öğrenci | ||
11 | Ders programlarında yaratıcılık (Temel eğitim) | ||
12 | Ders programlarında yaratıcılık (Ortaöğretim) | ||
13 | Eğitim ve yönetimde yaratıcı uygulamalar | ||
14 | Final sınavı | ||
15 | |||
16 |
Memduhoğlu, H.B., Uçar, R. ve Uçar, İ.H. (2017). Örnek uygulamalarla eğitimde yaratıcılık yaratıcı okul yaratıcı öğretmen, Ankara: Pegem Akademi. Robinson, K. (2008). Yaratıcılık aklın sınırları aşmak, (Çev: N. G. Koldaş), İstanbul: Kitap Yayınevi. Robinson, K. ve Aronica, L. (2017). Yaratıcı öğrenciler, (Çev: D. Boyraz), İstanbul: Sola Yayınları. Sungur, N. (2001). Yaratıcı okul düşünen sınıflar, İstanbul: Evrim Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Tartışma | 12 | 3 | 36 |
Soru-Yanıt | 12 | 3 | 36 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |