GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBEYT7040 Eğitim Sisteminde Alternatif Uygulamalar Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı; öğrencilerin analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve sentez ve değerlendirme basamağı ölçütünde eğitimdeki sorunları tartışmaktır.


Dr. Öğr. üyesi Elif ERBERK


1 Eğitim ile ilgili temel kavramlar
2 Güncel eğitim sorunları ve çözüm önerileri
3 Eğitim reformları ve akademik başarı

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitime ilişkin güncel sorunlar ve çözüm önerileri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eğitimdeki temel kavramlar
2 Eğitimde karşılaşılan sorunlar
3 Türkiye’de eğitimin yapısı
4 Eğitim reformlarının akademik başarı üzerindeki yansımaları
5 Türkiye’de öğretmen profili
6 Türkiye’de veli profili
7 İç ve dış paydaşların okul hayatına etkisi
8 Okul yönetimi
9 Okulda yönetim işleri, liderlik becerileri
10 Sosyal adalet liderliği
11 Eğitimde fırsat eşitliği
12 Kapsayıcı eğitim
13 Okul ikliminin eğitim paydaşları üzerindeki sonuçları
14 Okul kültürünün eğitim paydaşları üzerindeki sonuçları

Grigori, P. (2012) Beyaz zambaklar ülkesinde. Pegema. Kleinbaum, N. H. (2006). Ölü ozanlar Derneği. Bilge Kültür Sanat Yayınları. Carteer, F. (2018). Küçük Ağaç’ın eğitimi. Say Yayınları. Gatto, J. T. (2023) Aptallaştıran eğitim. Pedagoji Yayınları Bach, R. (2020). Martı Jonathan Livingston. Epsilon Yayınevi. Albom, M. (2020). Öğretmenim Mori’yle Salı buluşmaları. Boyner Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 3 42
Rapor Hazırlama 3 10 30
Ev Ödevi 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 5 5 5 5 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 5 4 3 3 4 4
ÖÇ 2 5 5 5 4 4 4 5 5 4 5 4 5 5 4 5 4 3 4 4 5
ÖÇ 3 4 5 5 5 4 4 5 4 4 4 4 4 5 4 5 4 3 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek