Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBEYT-770 | Eğitim Denetimi | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
This course aims to explain the concept of educational supervision, its principles and processes. To follow contemporary theories, approaches, developments and innovations in the field. To compare and contrast some major practices of educational supervision in Turkey and in some other countries.
Dr.Öğr. Üyesi Rezzan UÇAR
1 | Comprehend supervision concepts, categories and principles. |
2 | Analyse historical process in educational supervision |
3 | To be informed supervison models |
4 | Know supervisor's roles and competences. |
5 | To conrast the supervision applications approaches in some other countries. |
None
None
Supervision concept and content; supervision types; historical process; supervision planning,applicaion and evaluation; contemporary supervision theories and practices; inspector traits; some applications in Turkey and World
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Denetimin tanımı, kapsamı, önemi ve tarihsel gelişim süreci | ||
2 | Denetim modelleri (Bilimsel Denetim) | ||
3 | Denetim modelleri (Kliniksel Denetim) | ||
4 | Denetim modelleri (Öğretimsel Denetim) | ||
5 | Denetim modelleri (Gelişimsel Denetim) | ||
6 | Denetim modelleri (Sanatsal Denetim) | ||
7 | Denetim modelleri (Farklılaştırılmış Denetim) | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Denetçi rolleri, nitelikleri ve yeterlikleri | ||
10 | Öğretimin ve öğretmenin denetimi | ||
11 | Türk Eğitim Sisteminde denetim uygulamaları, güncel sorunları ve çözüm önerileri | ||
12 | Türkiye’deki eğitim denetimi yaklaşım ve uygulamaları ile çeşitli ülkelerdeki bazı örneklerin karşılaştırılması | ||
13 | Eğitim denetimi alanında yapılmış bilimsel araştırmaların incelenmesi | ||
14 | Final sınavı | ||
15 | |||
16 |
Aydın, İ. (2008). Öğretimde Denetim. Ankara: PegemA Yayıncılık Aydın, M. (2000). Çağdaş Eğitim Denetimi. Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım Başar, H. (1998). Eğitim Denetçisi Ankara: PegemA Yayıncılık Taymaz, H. (2002). Eğitim Sisteminde Teftiş: Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Tartışma | 12 | 3 | 36 |
Soru-Yanıt | 12 | 3 | 36 |
Beyin Fırtınası | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | 1 | 4 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |