GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBEYT-770 Eğitim Denetimi Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


This course aims to explain the concept of educational supervision, its principles and processes. To follow contemporary theories, approaches, developments and innovations in the field. To compare and contrast some major practices of educational supervision in Turkey and in some other countries.


Dr.Öğr. Üyesi Rezzan UÇAR


1 Comprehend supervision concepts, categories and principles.
2 Analyse historical process in educational supervision
3 To be informed supervison models
4 Know supervisor's roles and competences.
5 To conrast the supervision applications approaches in some other countries.


None


None


Supervision concept and content; supervision types; historical process; supervision planning,applicaion and evaluation; contemporary supervision theories and practices; inspector traits; some applications in Turkey and World


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Denetimin tanımı, kapsamı, önemi ve tarihsel gelişim süreci
2 Denetim modelleri (Bilimsel Denetim)
3 Denetim modelleri (Kliniksel Denetim)
4 Denetim modelleri (Öğretimsel Denetim)
5 Denetim modelleri (Gelişimsel Denetim)
6 Denetim modelleri (Sanatsal Denetim)
7 Denetim modelleri (Farklılaştırılmış Denetim)
8 Ara sınav
9 Denetçi rolleri, nitelikleri ve yeterlikleri
10 Öğretimin ve öğretmenin denetimi
11 Türk Eğitim Sisteminde denetim uygulamaları, güncel sorunları ve çözüm önerileri
12 Türkiye’deki eğitim denetimi yaklaşım ve uygulamaları ile çeşitli ülkelerdeki bazı örneklerin karşılaştırılması
13 Eğitim denetimi alanında yapılmış bilimsel araştırmaların incelenmesi
14 Final sınavı
15
16

Aydın, İ. (2008). Öğretimde Denetim. Ankara: PegemA Yayıncılık Aydın, M. (2000). Çağdaş Eğitim Denetimi. Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım Başar, H. (1998). Eğitim Denetçisi Ankara: PegemA Yayıncılık Taymaz, H. (2002). Eğitim Sisteminde Teftiş: Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara: PegemA Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

None


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 12 3 36
Tartışma 12 3 36
Soru-Yanıt 12 3 36
Beyin Fırtınası 12 1 12
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 2 2 1 3 2 2 3 2 1 2 1 3 2 2 2 1 2 2 2 2
ÖÇ 2 2 3 2 2 3 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 3 4 3 3 4 4 4 4 3 4 3 4 5 4 1 4 1 4 5 2 3
ÖÇ 4 3 2 2 2 2 3 3 2 2 4 2 3 2 2 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 5 4 3 4 4 4 4 4 4 2 2 4 4 4 5 2 3 3 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek