GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBEYT7043 Eğitimde Denetim ve Alternatif Yaklaşımlar Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Bu ders, eğitimde denetim süreçlerini anlamayı, değerlendirmeyi ve alternatif denetim uygulamalarını tartışmayı hedeflemektedir. Katılımcılar, eğitim sistemindeki denetim mekanizmalarını inceleyerek, denetimin kaliteyi artırmadaki rolünü ve alternatif denetim modellerini öğreneceklerdir. Aynı zamanda, geleneksel denetim yöntemlerinin avantajları ve sınırlılıkları ile eğitimde inovasyon ve esneklik sağlayan alternatif denetim yaklaşımları karşılaştırılacaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Ayşegül ATALAY


1 Eğitimde denetimin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve amaçlarını açıklayabilir.
2 360 derece denetim, öz-denetim, gölge denetimi gibi alternatif denetim yaklaşımlarını tanımlayabilir ve uygulama alanlarını tartışabilir.
3 Yapay zekâ teknolojilerinin eğitimde denetim süreçlerine katkılarını ve sınırlılıklarını analiz edebilir.
4 Farklı ülkelerde uygulanan eğitim denetimi modellerini karşılaştırabilir ve kültürel bağlamda değerlendirebilir.
5 Eğitim ortamlarında kullanılabilecek etkili ve yenilikçi denetim modelleri önerileri geliştirebilir.
6 Eğitim denetiminde ortaya çıkan sorunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve yaratıcı çözümler üretebilir.

Birinci Öğretim


yok


-



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1. Hafta: Eğitimde Denetimin Dönüşümü ve Yenilikçi Yaklaşımlar Eğitimde geleneksel denetim anlayışının tarihsel gelişimi Yeni nesil eğitim paradigmaları ve denetim anlayışındaki değişim Esneklik, yaratıcılık ve inovasyon ekseninde denetimin yeniden tanımlanması - -
2 2. Hafta: Eğitimde 360 Derece Geri Bildirim ve Katılımcı Denetim 360 derece geri bildirim modeli: öğretmen, öğrenci, veli ve okul yöneticilerinin denetim sürecindeki rolü Geri bildirimin sürekli gelişime etkisi Katılımcı ve demokratik denetim süreçleri - -

1.Artificial Intelligence in Education: Opportunities and Challenges – Stephen J. Andriole 2. Design Thinking for Educators – IDEO 3. The Gamification of Learning and Instruction – Karl M. Kapp 4. Blockchain Technology in Education – Fatima Hussain 5. E-Portfolios in Higher Education – Darren Cambridge



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 10
Derse Katılım 1 10
Soru-Yanıt 1 10
Makale Kritik Etme 1 20
Bireysel Çalışma 1 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10
Toplam 90
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 10
Rapor Sunma 1 30
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 30
Toplam 70
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 10 10
Makale Kritik Etme 1 20 20
Bireysel Çalışma 1 40 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Ev Ödevi 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 132

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1
ÖÇ 2 4 3 3 4
ÖÇ 3 4 4 4 3 4 4 3
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek