Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 20 Temmuz 1982 tarih ve 41 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kurulmuştur. Üniversitede17 Fakülte, 5 Enstitü, 4 Yüksekokul, 9 Meslek Yüksekokulu, 1 Konservatuar, 43 adet Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Van Gölü kenarında kurulmuş, şehir merkezine 15 km mesafede olan bir eğitim kurumu olarak Merkez Zeve Kampüsü ile Gevaş, Özalp ve Erciş ilçelerinde eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdüren üniversitemizin ismi 18.06.2017 tarih ve 7033 sayılı kanun gereğince Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi olarak değiştirilmiş olup, 1 Temmuz 2017 tarih ve 30111 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Sosyal Bilimler Enstitüsü ise 20.07.1982 tarih ve 41 Sayılı Kanun Hükmündeki Kararname’nin değiştirilerek kabulüne ilişkin 28.02.1983 tarih ve 2809 Sayılı Kanun’un 33/a maddesi hükmüne dayanılarak Yüzüncü Yıl Üniversitesi Rektörlüğü’ne bağlı olarak kurulmuştur. Sosyal Bilimler Enstitüsüne bağlı olan İlahiyat Fakültesi de 3837 Sayılı Kanun'la değişik 2809 Sayılı Kanunu'nun 24. Maddesi uyarınca, 1992 yılında kurulmuş, aynı yıldan itibaren Eğitim-Öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Fakülte, lisans düzeyinde ilk mezunlarını 1996-1997 Eğitim-Öğretim yılında vermiş, 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılından itibaren Normal Eğitim ile birlikte İkinci Öğretim ve Zorunlu Arapça Hazırlık Programına, 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılından itibaren İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümüne de kavuşmuştur. İlahiyat fakültesi, Temel İslâm bilimleri 2009 dan beri Yüksek Lisans programlarına öğrenci kabul edilmektedir
Tezsiz Yüksek Lisans Diplomasına sahip olma.
Tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunan adayların, lisansüstü programın öngördüğü bir lisans diplomasına sahip olması yeterlidir. Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde, yükseköğretim kurumları ALES puanı aramayabilir. ALES puanı istenildiği takdirde taban puan senatolar tarafından belirlenir
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin ve kredisinin YYÜ ‘de verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulu tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunan adayların, lisansüstü programın öngördüğü bir lisans diplomasına sahip olması yeterlidir. Zira Tezsiz yüksek lisans programı, öğrenciye mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını göstermekle yetinen bir programdır.
Tezsiz yüksek lisans programı toplam otuz krediden ve 90 AKTS’den az olmamak kaydıyla en az on ders ile dönem projesi dersinden oluşur. Öğrenci, dönem projesi dersinin alındığı yarıyılda dönem projesi dersine kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı proje vermek zorundadır. Dönem projesi dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok üçü, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması kaydıyla, lisans derslerinden seçilebilir. Tezsiz yüksek lisans programı ikinci lisansüstü öğretimde de yürütülebilir. Tezsiz yüksek lisans dönem projesi yeterlik sınavında; öğrenci, dönem projesini kendisine tanınan süre içinde, ilgili enstitünün dönem projesi yazım kılavuzuna uygun biçimde yazarak ilgili anabilim dalına sunar. Anabilim dalı kurulu, sunulan dönem projelerini değerlendirerek salt çoğunlukla başarılı/yeterli gördüklerini üç iş günü içinde ilgili enstitüye bildirir. Tezsiz yüksek lisans programını tamamlama süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en az iki yarıyıl, en çok üç yarıyıldır. Bu sürenin sonunda başarısız olan veya programı tamamlayamayan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir.
Programdan mezun olan öğrenci özellikle özel sektörlerde kendilerine yakın gördükleri işlere talip olup rakiplerini geride bırakmak için tezsiz olsa bile bir Yüksek Lisans programından mezun olduğunu gerekçe olarak gösterebilir.
Akademik olarak yükselme tezli yüksek lisans programına bağlı olduğu için söz konusu programdan mezun olan öğrenciler Doktora yapamazlar. Fakat İlgili kurum ve kuruluşların kararlarına bağlı olarak normal bir şekilde eğitimlerine devam edebilirler.
Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği çerçevesinde yer alan krediler yedinci düzey tezli yüksek lisans için asgari yüz yirmi kredi ve tezsiz yüksek lisans için asgari doksan kredidir. Ders kredilerinin hesaplanmasında, yükseköğretim yeterlilikleri çerçevesinde her bir düzey için belirlenen ve program bazında öngörülen bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılmasına dayalı öğrenci iş yükü esas alınır. Öğrenci iş yükü, ders saatlerinin yanı sıra laboratuvar, atölye, klinik çalışması, ödev, uygulama, proje, seminer, sunum, sınava hazırlık, sınav, staj, iş yeri eğitimi gibi eğitim öğretim etkinliklerinde harcanan bütün zamanı ifade eder. Bir AKTS ders kredisi 25-30 saat arası öğrenci iş yüküne karşılık gelir. Tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında, her yarıyılda, her ders için, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Alınan bir dersin başarı notunun değerlendirmesinde ara sınav, ödev ve yarıyıl sınavı notu dikkate alınır. Başarı notu; ara sınav notunun %25’i, ödev notunun %25’i ve yarıyıl sınavı notunun %50’si olmak üzere, toplam en az 70 puan olması gerekir. Ödev verilmemesi durumunda başarı notu; ara sınav notunun %50’si ile yarıyıl sonu notunun %50’sinin toplanmasıyla elde edilir ve yine bu toplamın en az 70 puan olması gerekir. Yarıyıl sonu notunun en az 70 puan olması ders geçmek için ön koşuldur. Alınan dersin alanına göre sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir.
Tezsiz yüksek lisans programı toplam otuz krediden ve 90 AKTS’den az olmamak kaydıyla en az on ders ile dönem projesi dersinden oluşur. Öğrenci, dönem projesi dersinin alındığı yarıyılda dönem projesi dersine kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı proje vermek zorundadır. Dönem projesi dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Kredili derslerini ve dönem projesini başarıyla tamamlayan öğrenciye tezsiz yüksek lisans diploması verilir.Tezsiz yüksek lisans diploması üzerinde öğrencinin kayıtlı olduğu enstitü anabilim/anasanat dalındaki programın YÖK tarafından onaylanmış adı bulunur.Diplomalar ve diploma ekleri, YÖK tarafından belirlenen esaslara uygun olarak hazırlanır ve verilir.
Tam Zamanlı
Bölüm Başkanı: Prof Dr. M. Salih ARI Anabilim Dalı Başkanı: Prof Dr. M. Şirin ÇIKAR Koordinatör: Dr. Öğr. Üyesi Rıfat AKBAŞ
Misyon olarak Temel İslam Bilimleri Bölümünde, Tefsir, Hadis, Kelam, İslam Hukuku, İslam Mezhepleri Tarihi, Tasavvuf ile Arap Dili ve Belağatı, Kur’an-ı Kerim Okuma ve Kıraat İlmi anabilim dallarıyla, Lisans ve lisansüstü eğitim ve öğretim yapan öğrencilere ilgili alanlarda alanın gerektirdiği temel bilgiler verilmektedir. Öğrencilerin genel olarak İlahiyat alanında yeterli bilgiyle donanması sağlanarak, topluma, dinin doğru bir şekilde anlaşılmasında öncülük edecek kadroların yetiştirilmesi sağlanmaktadır. Lisansüstü eğitimiyle de uluslararası seviyede eğitim verilerek yetkin insanlar yetiştirilmektedir. Vizyon olarak da Temel İslam Bilimleri Bölümü, dinin ana kaynaklarına bağlı kalınarak, doğru bilgiler vermek, özgün ve objektif araştırmalar yapmak ve bu araştırmaları sürdürmek için bu alanın gerektirdiği yeterli düzeyde kaynak dil, usûl, klasik ve modern kaynak bilgisini kazandırmayı hedefler. Bölümüz, yerel, ulusal ve uluslararası etkinliğini artırmak için planlar yaparak projeler üretmeyi şiar edinir; gerek lisans gerekse lisansüstü düzeylerinde eğitim ve öğretim yaparak kendisine ve topluma faydalı bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bölümde 5 (BEŞ) profesör, 3 (ÜÇ) Doçent, 9 (DOKUZ) Dr. Öğretim Üyesi, 12 (ON İKİ) Öğretim Görevlisi ve 12 (ON İKİ) tane de Araştırma Görevlisi bulunmaktadır.
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
2 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, - Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
3 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. - Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
4 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. - Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. - Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DBSDG-I | Türkçe | Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - I | Seçmeli | - | - | - | - | |
SOİTB7003 | Türkçe | Arapça Yüksek Gramer | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7005 | Türkçe | Arap Dılı ve Belağatı I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7007 | Türkçe | Günümüz Hadıs Problemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7009 | Türkçe | Tercüme Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7013 | Türkçe | Hadıs Tenkıdı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7015 | Türkçe | Hadıs Tarıhı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7019 | Türkçe | Kıraat İlmı ve Tarıhı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7021 | Türkçe | Nüzûl Dönemı Kur'ân Tarıhı ve Mushaf İmlası (Resm'ül-Mushaf) | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7023 | Türkçe | İslam Hukukunda Suç ve Ceza İlışkısı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7033 | Türkçe | Mâturıdî Kelâmı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7035 | Türkçe | Kelâm Epıstemolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7037 | Türkçe | İslam Düşüncesının Teşekkül Devrı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7039 | Türkçe | Mezhebı Tefsırler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7053 | Türkçe | Kur'an ve Tefsır Tarıhı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7055 | Türkçe | Klasık Tefsır Metınlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7057 | Türkçe | Kur'an ve Oryantalıstler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7063 | Türkçe | Tefsır Usulü ve Kaynakları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7067 | Türkçe | Kur'an'da Psıkolojı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7069 | Türkçe | Tefsır İlmınde Nesh Problemı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7073 | Türkçe | Ahkam Tefsırlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7077 | Türkçe | Osmanlı Dönemı Müfessırlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7079 | Türkçe | Klasık İslam Mezheplerı Tarıhı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7083 | Türkçe | Çağdaş İslam Mezheplerı ve Dını Akımlar | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7087 | Türkçe | Başlangıçtan Günümüze Tefsır Tarıhının Evrelerı ve Müfessırler | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7105 | Türkçe | Arap Dünyasında Dılbılım Çalışmaları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7107 | Türkçe | Modern Arap Edebıyatı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7115 | Türkçe | Hadıs Metınlerı I | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7121 | Türkçe | Ahkam Ayetlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7123 | Türkçe | Uydurma Rıvayetler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7129 | Türkçe | Tartışmalı Tasavvufı Meseleler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7133 | Türkçe | Arap Dılınde İ'rabu'l-Kur'an Geleneğı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB8001 | Türkçe | İslam Hukukunun İkı Temel Kaynağı: Kıtap ve Sünnet | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB8005 | Türkçe | Tasavvuf Düşüncesı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB8019 | Türkçe | Kur’an Üslubu | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB8023 | Türkçe | Tasavvufı Kavramlar | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB8027 | Türkçe | Klasık Tefsır Metınlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOUZD8000 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
Toplam | 116 | 0 | 0 | 75 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DBSDG-II | Türkçe | Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - II | Seçmeli | - | - | - | - | |
SOBYT7000 | Türkçe | Bılımsel Araştırma ve Yayın Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOENS7000 | Türkçe | Dönem Projesı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7002 | Türkçe | Arap Dılı ve Edebıyatının Temel Kaynakları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7006 | Türkçe | İslam Hukuku Metodolojısınde Hüküm ve Kısımları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7012 | Türkçe | Kıraat İlmının Ana Konuları ve Problemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7016 | Türkçe | Mukayeselı İslam Mezheplerı Tarıhı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7024 | Türkçe | Tasavvuf Klasıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7032 | Türkçe | Arap Gramer Ekollerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7036 | Türkçe | Hadıslerın Anlaşılması ve Yorumlanması | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7048 | Türkçe | Klasık Hadıs Usulü Metınlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7052 | Türkçe | Günümüz Fıkıh Problemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7062 | Türkçe | İlk Dönem Sünnı Ekolünün Öncülerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7066 | Türkçe | Müşkılu'l Kur'an | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7068 | Türkçe | Yenı İlmı Kelam Tartışmaları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7076 | Türkçe | Modern Tefsır Metınlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7078 | Türkçe | Meanı’l Kur’an ve İrabu’l Kur’an İlımlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7084 | Türkçe | Muhkem Müteşabıh İlmı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7086 | Türkçe | Kur’an İlımlerı ve Kaynakları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7098 | Türkçe | Hadıs Terımlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7104 | Türkçe | Arap Edebıyat Tarıhı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB7108 | Türkçe | Kelam İlmının Temel Problemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7112 | Türkçe | İslam Hukuku Metodolojısınde Hüküm ve Kısımları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7116 | Türkçe | Arap Dılı ve Edebıyatı Temel Kaynakları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7118 | Türkçe | Çağdaş Dünyada Tasavvuf | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7122 | Türkçe | Tasavvufun Teorık Konuları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB8014 | Türkçe | İslam Hukukunda Gaye Problemı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB8024 | Türkçe | Arap Dılı ve Beleğatı II | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB8034 | Türkçe | Tasavvuf Tarıhı Lıteratürü | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB8052 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntem ve Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB8054 | Türkçe | Ahkam Tefsırlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB8056 | Türkçe | Cumhurıyet Sonrası Tefsır Çalışmaları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB8116 | Türkçe | Arap Dılınde Sözlük ve Sözlüklük Bılım | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB8124 | Türkçe | Hadıs Edebıyatı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB8128 | Türkçe | Edebı ve İctımaİ Tefsır | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB9052 | Türkçe | Klasık Arap Edebıyatı II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOUZD8000 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
Toplam | 113 | 0 | 0 | 90 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SOENS7000 | Türkçe | Dönem Projesı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOUZD8000 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 0 | 0 | |||||
Mufredat Kapanan Dersler | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SOİTB8013 | Türkçe | Kelam Epıstemolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB8017 | Türkçe | Mâturıdî Kelâmı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOENS7002 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı II | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
SOİTB | Türkçe | İlk Dönem Sünnı Ekolünün Öncülerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7004 | Türkçe | Günümüz Hadıs Problemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7018 | Türkçe | Hadıs Edebıyatı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7064 | Türkçe | Kelam İlmının Bellı Başlı Problemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB7072 | Türkçe | Mezhepler Tarıhı Metınlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOİTB8028 | Türkçe | Yenı İlmı Tartışmaları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB8058 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntem ve Teknıklerı ve Tefsır Metodolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SOİTB8114 | Türkçe | Hadıs Edebıyatı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SOENS7003 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı III | Zorunlu | 8 | - | - | - |