GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOİTB7068 Yeni İlmi Kelam Tartışmaları Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Kelam tarihinde yeni ilm-i kelam dönemi diye adlandırılan dönemdeki kelamcıları tanımak ve ortaya çıkan kelam prolemlerini kavramak.


Doç. Dr. Ahmet BARDAK


1 Öğrenciler yeni ortaya çıkan akaid ve kelam problemlerini kavrar ve çözümler üretirler.
2 Son dönem kelamcıları ve eserleri tanınmış olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yeni ilm-i kelam dönemindeki kelamcılar ve kelami konulara bakış açıları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Yeni ilm-i Kelam dersinin hedef, hedef, içerik ve öğretim ve değerlendirme şekli.
2 Yeni Kelam İlmini ortaya çıkaran sebepler.
3 Modern çağda batı ile olan ilişkilerin ürettiği yeni problemler.
4 Kelamda batı kaynaklı fikri akımlara karşı oluşan tepkiler.
5 Osmanlılarda Yeni İlmi Kelam Hareketleri.
6 Mısır kaynaklı yeni ilmi kelam faaliyetleri.
7 Hint kaynaklı yeni ilmi kelam faaliyetleri.
8 Kelami Konulara Yeni İlm-i Kelamcıların Bakış Açıları.
9 Epistemoloji
10 Varlık
11 Uluhiyyet
12 Nübüvvet
13 Ahiret
14 İnkarcı akımlar ve eleştirisi

Karadaş, Cağfer, Çağdaş İslam Düşünürleri, Ensar Neş. İst. 2007. Ünal, Ali, Din Etrafında, Yeni Akademi yay. İst 2007. Özevarlı, M. Sait, Kelam’da Yenilik Arayışları, İsam yay. İstanbul 1998; Coşkun, İrahim, Günümüz akaid ve kelam prolemleri, İstanbul, 2019; Coşkun, İrahim, Ateizm ve İslam, Ankara, 2014



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı 3 1 3
Derse Katılım 25 1 25
Beyin Fırtınası 25 1 25
Makale Yazma 25 1 25
Okuma 25 1 25
Ev Ödevi 20 1 20
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 3 4 3
ÖÇ 2 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek