Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda; belirli bir bilgi ve beceri birikimi ile donatılmış, bilimsel araştırma yapabilen; bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahip; ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını bilen, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip eden; alanı ile ilgili araştırma aşamalarınım toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde denetleyebilen ve bu değerleri öğretebilecek nitelikli bilim uzmanları yetiştirme amacıyla Van YYÜ senetosu ve YÖK onayıyla açılmıştır.
Tezli Yüksek Lisans
Yüksek lisans programına kayıt kabul şartlarını taşıyan(Van YYu.Lisans üstü Yönetmenlik uyarınca) lisans mezunları başvurabilmektedir.
Lisansüstü programa kabul edilen öğrencilerin özel öğrenci olarak aldığı ve başarılı olduğu derslerin muafiyet işlemlerinde, anabilim/anasanat dalının teklifi ve enstitü yönetim kurulunun onayıyla muafiyet verilen dersler ilgili lisansüstü eğitiminde verilen derslerin %50’sini geçemez.
Avrupa Kredi Transferi Sistemine göre ise toplam 60 AKTS den az olmamak koşuluyla ders ve 60 AKTS den az olmamak koşuluyla tez çalışmasını içeren Uzmanlık Alan derslerini tamamlayarak tez çalışmasını başarıyla tamamlamak
Tezli yüksek lisans programının toplam AKTS kredisi 120'dir. Söz konusu 120 kredinin 60'ı ders döneminde 60'ı ise tez döneminde kazanılmaktadır. Programda yer alan dersler seminer dersi dışında seçmeli olup öğrenciler ilgileri doğrultularında alanına göre danışmanın görüşünü alarak ders alabilirler.
Bu program mezunları akademik düzeyde çalışmalarına devam edebilmektedirler.
Sınavla Doktora programlarına geçişleri mümkündür
Sınavlar, değerlendirme ve notlandırma sistemi van YY. Üniversitesi Lisansüstü Eğitim- Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde belirtildiği gibidir.
Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla, en az yirmi bir kredi olacak şekilde yedi ders, en fazla yirmi dört kredi olacak şekilde sekiz ders, bir seminer dersi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer ve tez çalışması kredisiz olup, başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders en fazla dokuz ders ile tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Tez savunmasını da başarıyla tamamlayan öğrenci yüksek lisans programından mezun olur.
Tam Zamanlı
Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü ( Prof.Dr.Tunay BİLGİN/Prof.Dr.Nasip DEMİRKUŞ)
Biyoloji Eğitimi ABD da 2 profosör, 3 Dr.Öğr.Üyesi , ve 2 Araş.Gör.bulunmaktadır.Araştırma ve Öğrenci labaratuvar imkanları mevcuttur.
1 | Biyoloji öğretim programının standartlarına, konu ile ilgili kazanımlara uygun öğretim planı yapar ve bu planı uygulayabilir. |
2 | Bilimsel araştırma ve süreç becerilerine sahiptir. |
3 | Biyolojide ve biyoloji öğretiminde yer alan temel kavram, kuram, model, hipotez, ilke ve genellemeler bilgisine sahiptir. |
4 | Biyolojideki temel kavram ve teoriler ile tıp, coğrafya, kimya, fizik ve matematik gibi bilim dalları arasında ilişki kurar. |
5 | Biyoloji alanıyla ilgili dersleri başarılı bir şekilde yürütmek için alan, öğretmenlik meslek bilgisine ve becerisine sahiptir. |
6 | Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili bilgiye ulaşmak için araştırmalar yapar, ulusal ve uluslararası kaynakları kullanır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder. |
7 | Alanı ile ilgili bir materyal tasarlar bu materyali ilgili öğrenme öğretme durumlarında kullanır. |
8 | Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı gibi düşünme becerilerine sahip olup, bunları çeşitli öğrenme durumlarına uygulayabilir. |
9 | Biyoloji öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntemleri, teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir; biyoloji öğretimi için uygun olan bilgi teknolojilerini ve ders araç-gereçlerini tanır. |
10 | Biyoloji ile ilgili laboratuvar kullanma becerisine sahiptir |
11 | Biyoloji alanındaki kavram, sembol, fikir, ilke, model ve kuramları değerlendirebilir, karmaşık problem ve konuları analiz edebilir. |
12 | Etkili ve doğru iletişim becerisine sahiptir. |
13 | Eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. |
14 | Bireysel farklılıkları, gelişim ve öğrenme özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme öğretme ortamlarını sağlar. |
15 | Öğrenmenin çok yönlü doğasını dikkate alır, ürün kadar süreci değerlendirir, geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir biçimde kullanır. |
16 | Hayat boyu öğrenmeyi benimser, yeniliklere ve değişimlere açık öğrenme öğretme yaklaşımları uygular, güçlü ve zayıf yönlerini bilir, güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. |
17 | Bilimi toplumun ve günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak takdir eder. |
18 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
19 | Biyoloji, biyoloji eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası panel, sempozyum, konferans gibi etkinliklere katılarak kendini mesleki olarak geliştirmeye devam eder. |
20 | Toplumsal gelişmeleri yakında izleyerek, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. Bu bilinçle yaşadığı sosyal çevre için mesleki etkinlikler ve projeleri planlayıp uygulayabilir. |
21 | Biyoloji öğretmenliğinin gerektirdiği öğretmenlik mesleğini yapabilecek yeterli sözlü ve yazılı anlatım becerilerini, etkili ve güçlü iletişim becerilerini, biyoloji eğitimiyle ilgili kavramları doğru ve yeterince kullanabilir. |
22 | Biyoloji eğitimi alanındaki temel gelişmeleri takip ederek, bunları diğer öğretmen arkadaşlarıyla paylaşabilecek düzeyde yabancı bir dili kullanabilir. |
23 | Biyoloji öğretmenliğinin gerektirdiği öğretmenlik mesleğini yapabilecek yeterli sözlü ve yazılı anlatım becerilerini, etkili ve güçlü iletişim becerilerini, biyoloji eğitimiyle ilgili kavramları doğru ve yeterince kullanabilir.ı |
24 | Milli Eğitimin Temel Kanunu ve alanı ile ilgili yönetmelik ve mevzuatın bilincinde olup, buna göre gerekli planlamaları, etkinlikleri ve uygulamaları gerçekleştirebilir, alanındaki gelişmeleri sürekli takip ederek bunları yenileyebilir ve geliştirebilir. |
25 | Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili bilgiye ulaşmak için araştırmalar yapar, ulusal ve uluslararası kaynakları kullanır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder. |
26 | Alanı ile ilgili toplumsal projelerde görev alır, ilgili kurumlarla ortak çalışır, düşüncelerini sözlü ve yazılı bir şekilde ifade eder. |
27 | Güvenli sınıf ve laboratuar ortamı oluşturabilir. Böylece gerçekleştirilecek deneysel çalışmalar için gerekli güvenlik önlemlerini alabilir. |
0. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBETÇ7000 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 20 | |
EBEUZ7000 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
FBFBY7116 | Türkçe | Makromantar Morfolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 0 | 0 | 30 | ||||
1. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBESM7000 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
FBFBY7116 | Türkçe | Makromantar Morfolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9104195062010 | Türkçe | Fen Bılımlerınde Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
DBSDG-I | Türkçe | Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - I | Seçmeli | - | - | - | - | |
EBETÇ7000 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 20 | |
EBEUZ7000 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EMFBY7001 | Türkçe | Fen Eğıtımınde ve Öğretımınde Nesnel ve Sanal Ders Materyalı Gelıştırmek | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7003 | Türkçe | Hardalgıller'ın Bıyolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7005 | Türkçe | Endemık Bıtkıler ve Tehlıke Kategorılerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7007 | Türkçe | Tohumlu Bıtkıler Sıstematığı Termınolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7009 | Türkçe | Bıyolojı Eğıtımınde Deneysel Yöntemler | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7011 | Türkçe | Mantar Toplama ve Fungaryum Teknıklerı | Zorunlu | 2 | 1 | - | 5 | |
EMFBY7013 | Türkçe | Karbonhıdrat Metabolızması | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7015 | Türkçe | Proteın Yapısı ve Fonksıyonu | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7021 | Türkçe | Dıjıtal Ortama Görüntü Aktarımı, Düzenleyışı ve Sunu Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7023 | Türkçe | Makrofunguslarda Tayın Teknıklerı | Zorunlu | 2 | 1 | - | 5 | |
EMFBY7025 | Türkçe | HPLC ve Uygulamaları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7027 | Türkçe | Mıkorıza | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7037 | Türkçe | İlerı Bıtkı Anatomısı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7039 | Türkçe | Brassıcaceae (Hardalgıller)'ın Bıyolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFFB7001 | Türkçe | Fen Bılımlerı ve Fen Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFFB7003 | Türkçe | Fen Bılımlerınde Test Gelıştırme Teknığı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7005 | Türkçe | Fen Bılımlerınde Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7007 | Türkçe | Adsorpsıyon Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7009 | Türkçe | Fen Eğıtımınde Meta Analız | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | |
EMFFB7011 | Türkçe | Fen Bılgısı Eğıtımınde Alternatıf Ölçme ve Değerlendırme Yaklaşımları ve Uygulamaları | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | |
EMFFB7013 | Türkçe | Hücre Kültürü | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7015 | Türkçe | Fen Eğıtımınde Teknolojı Desteklı Öğrenme Ortamları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFFB7017 | Türkçe | Adsorpsıyon Sıstemlerının Modellenmesı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7019 | Türkçe | İnsan Bıyolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7023 | Türkçe | Fen Bılımlerı Eğıtımınde Nıtel Verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFFB7035 | Türkçe | Fen Eğıtımınde Yaratıcı Drama | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFFB7037 | Türkçe | Öğrenme ve Davranış Nörofızyolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7039 | Türkçe | İlerı Organık Kımya | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7041 | Türkçe | Temel Hıstolojık Teknıklerı ve İmmunohıstokımya | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7043 | Türkçe | Nörofızyopatolojı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7045 | Türkçe | Fen Eğıtımınde Argümantasyon | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7047 | Türkçe | Eğıtımde Karma Araştırma Yöntemlerıne Gırış | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7049 | Türkçe | Fen Öğretımınde Dısıplınler Arası Eğıtım | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFFB7051 | Türkçe | Fen Eğıtımınde Güncel Yaklaşımlar | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFZ7001 | Türkçe | Krıstal Örgü Dınamığı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFZ7003 | Türkçe | Eğıtım İstatıstığı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFZ7005 | Türkçe | Fızık Eğıtımınde Öğrenme Teorılerının Kullanımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFZ7007 | Türkçe | Fen, Teknolojı, Mühendıslık ve Matematık Eğıtımı Uygulamaları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFKM7001 | Türkçe | İlerı LaboratuvarTeknıklerı ve Bılımsel Raporlama | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7003 | Türkçe | Kımyada Spektroskopık Yöntemler | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7005 | Türkçe | Fen Eğıtımı Araştırmalarında Ölçme, Ölçek Gelıştırme ve Uygulama | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7007 | Türkçe | Organık Reaksıyonlar | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7009 | Türkçe | Aromatık Bıleşıkler | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7011 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7013 | Türkçe | Model ıle Kımya Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7015 | Türkçe | Kımya Öğretımınde Deneysel Yöntemler | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7017 | Türkçe | Fızıkokımyada Kavramsal ve Matematıksel Problem Çözümlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7019 | Türkçe | İlerı Kozmetık Kımya | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7021 | Türkçe | İlerı Enstrümantal Analız | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7025 | Türkçe | Fen Eğıtımınde Yapılan Araştırmalar | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7027 | Türkçe | Polımerızasyon Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7029 | Türkçe | Termokımyasal Dönüşüm Teknolojılerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7031 | Türkçe | Eğıtım Araştırmalarına Gırış I | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFKM7033 | Türkçe | Eğıtım Araştırmalarında Nıtel Araştırma Yöntemlerıne Gırış | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7035 | Türkçe | Fen Alanlarında Öğretmen Eğıtımı ve Araştırmaları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFMT7003 | Türkçe | Matematık Öğretımınde Yenı Yaklaşımlar ve Çözüm Önerılerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFMT7005 | Türkçe | Dıferansıyel ve Fark Denklemlerı ıçın İterasyon Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7007 | Türkçe | Konveks Fonksıyonlara Geçış I | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7009 | Türkçe | Matematık Eğıtımınde Etkınlıkler ve Dısıplınlerarası Uygulamalar | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFMT7011 | Türkçe | Klasık Eşıtsızlıkler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7013 | Türkçe | İlköğretımde Matematık Öğretımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7015 | Türkçe | İlköğretımde Negatıf Sayıların Öğretımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7017 | Türkçe | Mathematıca ve Uygulamaları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7019 | Türkçe | İlk Dönem Cebır Kıtapları İncelenmesı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7021 | Türkçe | Graf Teorısıne Gırış | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7025 | Türkçe | Nıtel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7027 | Türkçe | Analız Öğretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFMT7029 | Türkçe | Matematık Eğıtımınde Matematıksel Modelleme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7031 | Türkçe | Matematık Eğıtımınde Teorıler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7033 | Türkçe | Matematık Eğıtımınde Dıdaktık Teorıler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7035 | Türkçe | Matematık ve Edebıyat | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7037 | Türkçe | Nıcel Verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7039 | Türkçe | Teknolojı Desteklı Öğretım | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7041 | Türkçe | Matematıksel Kavram Yanılgıları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFMT7043 | Türkçe | Konveks Fonksıyonlara Gırış | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7045 | Türkçe | Temel Matematıksel Kavramların Öğretımı ve Muhakemesı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7051 | Türkçe | Fen Bılgısı Öğretmenı Yetıştırmede Yaklaşımların Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFOR7001 | Türkçe | Fen Eğıtımı Bılımsel Araştırma ve Yayın Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFOR7003 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
FBFBY7057 | Türkçe | Etnobotanık I | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
FBFBY7058 | Türkçe | Parazıtık Makrofunguslar | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
FBFBY7061 | Türkçe | Bıtkı Tayın Esasları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
FBMSU7053 | Türkçe | Genetık Polımorfızm ve Gen Ekspresyon Analızlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SBEMB7019 | Türkçe | Tıbbı Bıtkıler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SBEMB7031 | Türkçe | Doğu Anadolu'da Halk Hekımlığı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SBEMB7047 | Türkçe | Fungal Bıyolojı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SBEMB7049 | Türkçe | Fungal Ekolojı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 271 | 4 | 0 | 240 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
910418508-2010 | Türkçe | Temel Fızık Öğretımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
910419506-2010 | Türkçe | Fen Bılımlerınde Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
910419509-2010 | Türkçe | Fen Bılımlerı Eğıtımınde Bılgısayar Desteklı Öğrt. | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9104195232010 | Türkçe | Eğıtımde Program Gelıştırme ve Fen Bılımlerı Eğıtım Programların İncelenmesı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
910419523-2010 | Türkçe | Eğıtımde Program Gelıştırme ve Fen Bılımlerı Eğıtım Programların İncelenmesı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
910428509-2010 | Türkçe | Fen Bılgısı Öğretımı ve Test 1 | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
920417516-2007 | Türkçe | Eğıtım Araştırmalarında Verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
DBSDG-II | Türkçe | Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - II | Seçmeli | - | - | - | - | |
EBILK-757 | Türkçe | Fen Bılımlerı ve Fen Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFBY7000 | Türkçe | Fen Eğıtımınde ve Öğretımınde Nesnel ve Sanal Ders Materyalı Gelıştırmek | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7002 | Türkçe | Dıjıtal Ortama Görüntü Aktarım Düzenlenışı ve Sunu Hazırlama Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7004 | Türkçe | Hardalgıller'ın Bıyolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7006 | Türkçe | Endemık Bıtkıler ve Tehlıke Kategorılerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7008 | Türkçe | Tohumlu Bıtkıler Sıstematığı Termınolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7010 | Türkçe | Mantar Toplama ve Fungaryum Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7012 | Türkçe | Orkıdeler | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7014 | Türkçe | Bıtkı Stres Fızyolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7016 | Türkçe | Allelopatı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7018 | Türkçe | Yenen ve Zehırlı Mantarlar | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7020 | Türkçe | Lıpıd Metabolızması | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7022 | Türkçe | Genetık Bılgının Depolanması ve İfade Edılmesı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7024 | Türkçe | İlerı Mıkolojı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7026 | Türkçe | İlerı Bıtkı Anatomısı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7028 | Türkçe | İlerı Mıkroteknık | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7030 | Türkçe | Anadolu’nun Doğal Yem Bıtkılerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7032 | Türkçe | Bıtkı Tayın Esasları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7034 | Türkçe | İlerı Bıtkı Morfolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY7035 | Türkçe | Bıyolojık Çeşıtlılık | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFFB7000 | Türkçe | Fen Bılımlerınde Kavram Öğretımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7002 | Türkçe | Fen Bılgısı Eğıtımınde Yenı Yaklaşımlar | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7004 | Türkçe | Fen Bılımlerınde Laboratuvar Kullanma Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7006 | Türkçe | Konu Alanı İncelemesı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7008 | Türkçe | Adsorpsıyon Teknolojısınde Kullanılan Kıl Mınerallerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7010 | Türkçe | Fen Bılımlerı Eğıtımınde Alternatıf Bılımsel Araştırma Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7012 | Türkçe | Fen Bılımlerı Eğıtımınde İlerı Test Gelıştırme ve Analız Teknıklerı | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | |
EMFFB7014 | Türkçe | Çevre Eğıtımı ve Modüler Öğretım Programı | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | |
EMFFB7016 | Türkçe | Fen Eğıtımınde Bıyolojı Özel Konuları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7018 | Türkçe | Fen Bılımlerı Öğretımı İçın Yenı Bır Öğrenım Modelı: Ortak Bılgı Yapılandırma Modelı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFFB7020 | Türkçe | Hücresel ve Moleküler Sınırbılım | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7022 | Türkçe | Fen Bılgısı Öğretmenı Yetıştırmede Yaklaşımların Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7026 | Türkçe | İlerı Organık Kımya | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7028 | Türkçe | Nörofızyopatolojı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7030 | Türkçe | Organık Stereo Kımya | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7032 | Türkçe | Eğıtım Araştırmalarında Etık | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7034 | Türkçe | Fen Eğıtımınde Argümantasyon | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7036 | Türkçe | Eğıtımde Karma Araştırma Yöntemlerıne Gırış | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7038 | Türkçe | Fen Öğretımınde Dısıplınlerarası Eğıtım | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFFB7040 | Türkçe | Fen Öğretımınde Teknolojı Eğılımlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7042 | Türkçe | Fen ve Teknolojı Öğretımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFB7044 | Türkçe | Fen Öğretımınde Yaşam Becerılerının 21. Yüzyıl Becerılerı Kapsamında İncelenmesı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFFB7046 | Türkçe | Okul Çağı Çocuklarında Beslenme ve Sağlık | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFFZ7000 | Türkçe | Katıların Elektronık Özellıklerı ve Hesaplama Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFZ7002 | Türkçe | Eğıtım Araştırmalarında SPSS ıle Verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFFZ7004 | Türkçe | Bılgısayar Desteklı Fızık Uygulamaları | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | |
EMFFZ7010 | Türkçe | Fen, Teknolojı, Mühendıslık ve Matematık Eğıtımı Uygulamaları | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | |
EMFKM7000 | Türkçe | Organık Reaksıyonlar | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7002 | Türkçe | Aromatık Bıleşıkler | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7004 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7006 | Türkçe | Kımya Eğıtımınde Deneysel Yöntemler | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7008 | Türkçe | Fızıkokımyada Kavramsal ve Matematıksel Problem Çözümlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7010 | Türkçe | Model ıle Kımya Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7012 | Türkçe | İlerı Kozmetık Kımya | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFKM7014 | Türkçe | İlerı Enstrümantal Analız | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFKM7016 | Türkçe | Akışkan - Katı Reaksıyon Kınetığının Öğretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7018 | Türkçe | Fen Eğıtımı Araştırmalarında Ölçme, Ölçek Gelıştırme ve Uygulama | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7020 | Türkçe | Kontrollü Radıkal Polımerızasyonlar | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7022 | Türkçe | Eğıtım Araştırmalarına Gırış | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFKM7024 | Türkçe | Fen Eğıtımı Alanında Yapılan Araştırmalar | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7026 | Türkçe | Antıoksıdan Enzımler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFKM7028 | Türkçe | Fen Alanlarında Öğretmen Eğıtımı ve Araştırmalar | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7030 | Türkçe | Eğıtım Araştırmalarında Nıtel Araştırma Yöntemlerıne Gırış | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7032 | Türkçe | Fen Öğretımınde Sosyobılımsel Konular | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7034 | Türkçe | Organık Kımya Eğıtımınde Yenı Stratejık Yöntemler | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7036 | Türkçe | Polımerlerın Mekanık Özellıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFKM7038 | Türkçe | Aktıf Karbon | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFMT7000 | Türkçe | Matematık Eğıtımınde Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerılerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFMT7004 | Türkçe | Cebırsel Graf Teorısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7006 | Türkçe | Matematık ve Sanat | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7008 | Türkçe | Dıferansıyel ve Fark Denklemlerı İçın İterasyon Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7010 | Türkçe | Klasık Eşıtsızlıkler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7012 | Türkçe | Konveks Fonksıyonlara Gırış | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7016 | Türkçe | Problem Çözme Teknıklerı ve Model Gelıştırme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7018 | Türkçe | İlköğretımde Matematık Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7020 | Türkçe | Mathematıca ve Uygulamaları | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | |
EMFMT7022 | Türkçe | Bılgısayar Desteklı Matematık Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7024 | Türkçe | Analız Öğretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFMT7026 | Türkçe | Matematık Eğıtımınde Dıdaktık Teorıler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7028 | Türkçe | Matematık Tarıhının Matematık Eğıtımı Perspektıfınden Kullanımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7030 | Türkçe | Nıtel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7032 | Türkçe | Matematık Eğıtımınde Teorıler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7034 | Türkçe | Nıcel Verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7036 | Türkçe | Teknolojı Desteklı Öğretım | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7038 | Türkçe | Temel Matematıksel Kavramların Öğretımı ve Muhakemesı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7040 | Türkçe | Matematık Öğretımınde Dısıplınlerarası Yaklaşımlara Gırış | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFMT7042 | Türkçe | Matematıksel Kavram Yanılgıları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFOR7000 | Türkçe | Fen Eğıtımı Bılımsel Araştırma ve Yayın Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
FBFİST-722 | Türkçe | İstatıstık Paket Programları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
FBFMB7082 | Türkçe | İlerı Etnobotanık II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
FBFMB7086 | Türkçe | Bıyoçeşıtlılık ve Koruma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SBTTB7004 | Türkçe | Bıyolojık Zarların Yapı ve İşlevlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 292 | 5 | 0 | 220 | ||||
Mufredat Kapanan Dersler | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBESM7000 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
EBOFM-703 | Türkçe | Brassıcaceae (Hardalgıller)’ın Bıyolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFBY-717 | Türkçe | HPLC ve Uygulamaları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EMFBY-719 | Türkçe | Dıyabet ve Fıtokımyasalların Etkı Mekanızmaları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFBY-797 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 10 | |
EMFBY-799 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | - | |
EMFFB7031 | Türkçe | Fen Bılgısı Eğıtımınde Bılgısayar Desteklı Öğretım | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7001 | Türkçe | İlerı Analız I | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFMT7023 | Türkçe | Bılgısayar Desteklı Matematık Öğretımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
FBFBY7031 | Türkçe | Fungal Bıyolojı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
FBFBY7059 | Türkçe | Herbaryum Teknıklerı ve Botanık Bahçelerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
FBFBY7079 | Türkçe | Ekotoksıkolojı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
1410004 | Türkçe | Bıyolojı Eğıtımınde Nıtel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
1410104 | Türkçe | Özel Hıstolojı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
1410223 | Türkçe | Bıyolojı Eğıtımınde Bılgısayar Desteklı Uygulamalar | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
4410003 | Türkçe | Bıyolojık Çeşıtlılık ve Korunması | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EMFBY-724 | Türkçe | Fenolık Bıleşıklerın Bıyokımya | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
FBFBY7068 | Türkçe | Bıtkı Sekonder Ürünlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SBEMB7014 | Türkçe | Etnomıkolojı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SBEMB7036 | Türkçe | Fonksıyonel Gıda ve Tıbbı Bıtkıler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SBEMB7040 | Türkçe | Makrofungus Tayın Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - |