Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFBY7030 | Anadolu’nun Doğal Yem Bitkileri | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenci; - Bitki teşhisinin önemini -Bitki teşhisinde anahtar kullanımını -Bitki kısımları ile ilgili terminolojiyi öğrenecektir.
Dr. Mehmet FIRAT
1 | 1.Doğal yen bitkilerini öğretmek |
2 | Anadolu’nun doğal yem bitkileri |
3 | Bölgeler göre yem bitkileri potansiyeli, Meranın doğru kullanımı, |
4 | Meradaki zehirli bitkiler, Kış yemlemesinde kullanılacak meraların koru çayır otunun biçimi |
Birinci Öğretim
yok
-
Bitkilerin sınıflandırılması ile ilgili sistemler, Flogeni üzerine kurulan sistemler, Sistematik kategoriler, Tipifikasyon ve nomenklatür, Floristik sunuş, Taksonomide kullanılan karakterler, İlkel ve ileri morfolojik karakterler, Morfolojik ve anatomik karakterler, Palinolojik karakterler, Embriyolojik karakterler, Sitolojik karakterler, Fitokimyasal karakterler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Anadolu’nun Doğal Yem Bitkileri | Zaman zaman sahaya çıkılacak | |
2 | Türkiye ve dünya bitkileri hakkında genel bilgi | - | - |
3 | Anadolu’nun doğal yem bitkileri | - | - |
4 | Meranın doğru kullanımı, doğal yem bitkilerinin bilinmesi | - | - |
5 | Mera ıslahı | - | - |
6 | Meradaki zehirli bitkiler | - | - |
7 | Bölgelere, habitat ve yükseltiye göre uygun otlatma zamanı | - | - |
8 | Türkiye’nin Buğdaygiller (Poaceae) yem bitki potansiyeli ve bölgelere göre otlatmadaki önemi ve oranı | - | - |
9 | Türkiye’nin Baklagiller (Fabaceae) yem bitki potansiyeli ve bölgelere göre otlatmadaki önemi ve oranı | - | - |
10 | Türkiye’nin Maydanozgiller (Apiaceae) yem bitki potansiyeli ve bölgelere göre otlatmadaki önemi ve oranı | - | - |
11 | Türkiye’nin diğer familyalarının türlerinden yem bitkisi potansiyeli ve bölgelere göre otlatmadaki önemi ve oranı | - | - |
12 | Bitkilerde mevsimsel olarak artan ve azalan etken maddelerler | - | - |
13 | Kış yemlemesinde kullanılacak meraların koru çayır otunun biçimi | - | - |
14 | Bölgelere göre kültüre alınabilecek yem bitkilerinin belirlenmesi | - | - |
Tohumlu Bitkiler sistematiği Seçmen Ö. Ve ark.sayfa 1-57 -Toumlu Bitkiler Sist Laboratuar klavuzu,Seçmen ve ark. Sayfa 1-95 -Türkiye ve Doğu Ege Adaları Florası, Davis P.H. 1-4. cilt 2) Vural M. “Bitki taksonomisi prensipleri ders notları” Gazi Üniversitesi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Gözlem | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Rapor | 3 | 3 | 9 |
Ev Ödevi | 3 | 4 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |