Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFKM7005 | Fen Eğitimi Araştırmalarında Ölçme, Ölçek Geliştirme ve Uygulama | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin fen eğitimi alanına dair ölçme ve ölçek geliştirme ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerinin geliştirilmesi.
Doç.Dr. Ayşegül TARKIN ÇELİKKIRAN
1 | Ölçme ile ilgili temel kavramlarını tanımlar. |
2 | Ölçek geliştirme aşamalarını açıklar. |
3 | Ölçek geliştirme aşamalarını uygular. |
4 | İstatistik programları aracılığıyla geçerlik ve güvenirlik analizi yapar. |
5 | Fen eğitimi alanında yapılan ölçek geliştirme çalışmalarını nitelik düzeyleri açısından değerlendirir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Ölçmenin temel kavramları, Ölçek ve ölçek türleri, ölçek geliştirme aşamaları, bilgisayar programları ile madde ayırıcılık gücü, güvenirlik ve geçerlik analizi. Fen eğitimi alanında yapılan ölçek geliştirme çalışmalarının incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ölçmenin Temel Kavramları | ||
2 | Ölçek ve Ölçek Türleri | ||
3 | Ölçme Araçlarında İstendik Özellikler | ||
4 | Ölçek Geliştirme Aşamaları | ||
5 | Madde yazımı | ||
6 | Madde güçlüğü ve ayırt edicilik | ||
7 | Güvenirlik | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Geçerlik | ||
10 | Ölçek geliştirme uygulamaları | ||
11 | Ölçek geliştirme sürecindeki istatistiksel analiz uygulamaları | ||
12 | Fen eğitiminde yenilikçi ölçme ve değerlendirme | ||
13 | Fen eğitimi alanında yapılan ölçek geliştirme çalışmalarının incelenmesi | ||
14 | Fen eğitimi alanında yapılan ölçek geliştirme çalışmalarının nitelik düzeylerinin değerlendirilmesi |
DeVellis, R. F. (2014). Ölçek geliştirme: Kuram ve Uygulamalar. (T. Totan, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Acar-Güvendir, M. ve Özer-Özkan, Y. (2015). Türkiye’deki eğitim alanında yayımlanan bilimsel dergilerde ölçek geliştirme ve uyarlama konulu makalelerin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(52), 23-33. Karadağ, E. (2011). Eğitim Bilimleri Doktora Tezlerinde Kullanılan Ölçme Araçları: Nitelik Düzeyleri ve Analitik Hata Tipleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 311-334. Sayın, S. (2008). Bilimsel Araştırmalarda Yapılan Bazı İstatistiksel ve Yöntembilimsel HatalarIII: Güvenirlik Kestirimlerine Yönelik Hatalar. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 53-69.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Uygulama/Pratik | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Rapor | 2 | 25 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |