GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Fakültesi - Eğitim Bilimleri ABD (Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı) - Eğitim Programları ve Öğretimi



Program Tanımları

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Tezli Yüksek Lisans Programı kapsamında öğrenci almaktadır.

Program sonrası öğrenciler Program Geliştirme Uzmanı unvanı alır.

ALES’ten 55 almak, En az 3 öğretim üyesinin jüri olarak bulunduğu yazılı, sözlü ya da uygulamalı bilim sınavından (100 üzerinden değerlendirilir) an az 50 almak, Puan hesaplaması ise ALES’in %50'si, Lisans not ortalamasının %20’si, Bilim Sınavının %30’u şeklindedir. Bilim sınavından en az 50 alınması zorunludur.

Öğrencilerin özel öğrencilik, farklı üniversitelerden yatay geçiş, ilişiklerinin kesildiği daha önceki lisansüstü programından alıp başarılı olduğu dersleri saydırma işleminde üniversitenin lisansüstü yönetmeliği uygulanır.

1.Eğitim programları ve öğretim alanındaki kavramları doğru kullanabilme 2.Eğitim programlarına etki eden felsefi ve bilimsel temelleri anlayabilme 3.Öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımlarının kuramsal temellerini irdeleyebilme 4.İşbirliği içinde ilke ve ölçütlere uygun bir program tasarısı hazırlayabilme 5.Bir kurum ya da konu alanında program geliştirme çalışmalarını yürütebilme 6.Bir eğitim programını bilimsel ilkelere uygun olarak değerlendirebilme 7.Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmalar/yayınlar yapabilme 8.Eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel uygulamaları, ulusal ve uluslararası yayınları izleyebilme 9.Mesleki sorunları/konuları tartışırken, çalışmalarını yürütürken bilimsel yöntem ve etik ilkeleri ön planda tutabilme 10. Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırma yapmaya isteklilik 11.Mesleki bir kimlik olarak program geliştirme uzmanlığına değer verebilme

Bu programın amacı eğitim programları ve öğretim bilgi, beceri ve tutumlarına sahip, mesleğin etik kurallarını bilen ve uygulayan, mesleğindeki gelişmeleri takip eden, bilimsel araştırma yürütecek düzeyde istatistik ve bilimsel araştırma tekniklerini bilen uzmanlar yetiştirmektir.

Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra örgütlerinde, Resmi ve özel kurumların hizmet içi eğitim birimlerinde, resmi ve özel okullarda, dershanelerde, üniversitelerde, işletmelerin insan kaynakları ve kalite geliştirme bölümlerinde program geliştirme ve değerlendirme uzmanı olarak çalışabilmektedirler.

Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.

1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretim üyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır.

21 krediden az olmamak koşuluyla, en fazla 24 ulusal kredi ve en az 7 adet ders, 1 seminer, tez çalışmasını başarı ile tamamlamış olmaktır.

Tam Zamanlı

Program Başkanı: Doç. Dr. Ahmet YAYLA AKTS Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İshak KOZİKOĞLU

Gerekli derslik ve altyapı bulunmaktadır.


Program Çıktıları

1 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmalar/yayınlar yapabilme
2 Eğitim programları ve öğretim alanındaki kavramları doğru kullanabilme
3 İşbirliği içinde ilke ve ölçütlere uygun bir program tasarısı hazırlayabilme
4 Bir kurum ya da konu alanında program geliştirme çalışmalarını yürütebilme
5 Eğitim programlarına etki eden felsefi ve bilimsel temelleri anlayabilme
6 Mesleki sorunları/konuları tartışırken, çalışmalarını yürütürken bilimsel yöntem ve etik ilkeleri ön planda tutabilme
7 Verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinme
8 Alanında ulusal ve uluslararası kongrelerde bildiri sunabilme
9 Konusunda İngilizce metinleri anlama ve yazma
10 Bilgisayarda istatistik programlarını etkin kullanabilme
11 Araştırmalarında mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranma
12 Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanma
13 Alanında disiplinler arası çalışmalar yapabilme

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
0. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
640202015732011 Türkçe Eğıtımde Ölçme Teknıklerı Zorunlu 3 - - -
EBESM7000 Türkçe Semıner Zorunlu - - - 5
EBETÇ7000 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 20
EBEUZ7000 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu 8 - - 10
EBORT7000 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
Toplam 14 0 0 35
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DBSDG-I Türkçe Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - I Seçmeli - - - -
EBEÖD7001 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBEÖD7077 Türkçe Verı Analızı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ7063 Türkçe Beyın ve Öğrenme Zorunlu 3 - - 5
EBEPÖ7067 Türkçe Çocuk Hakları ve Eğıtımı Zorunlu 3 - - 5
EBEPÖ7069 Türkçe Eğıtımde Program Gelıştırme Zorunlu 3 - - 5
EBEPÖ7071 Türkçe Öğretme - Öğrenme Süreçlerı Zorunlu 3 - - 5
EBEPÖ7073 Türkçe Şıddet Karşıtı Pedagojı Zorunlu 3 - - 5
EBEPÖ7077 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı ve Akademık Yazım Zorunlu 3 - - -
EBEYT7049 Türkçe Eğıtım Yönetımınde Araştırma, Yazma Teknıklerı ve Yayın Etığı Zorunlu 3 - - -
EPO701 Türkçe Program Gelıştırme Kuramları Zorunlu 3 - - -
EPÖ513 Türkçe Gelışım Öğrenme Kuramları ve Vırtüel Zorunlu 3 - - -
EPÖ515 Türkçe Ölçme Teknıklerı Zorunlu 3 - - -
EPÖ517 Türkçe Bılımsel Araştırma Teknıklerı Zorunlu 3 - - -
Toplam 39 0 0 25
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9204175462009 Türkçe Türk Batı Eğıtım Tarıhı Zorunlu 3 - - -
DBSDG-II Türkçe Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - II Seçmeli - - - -
EBEÖD774 Türkçe İstatıstıksel Verı Analızı II Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ7000 Türkçe Nıtel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - 5
EBEPÖ7002 Türkçe Program Değerlendırme Yaklaşımları Zorunlu 3 - - 5
EBEPÖ7060 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ7066 Türkçe Demokratık Okul Zorunlu 3 - - 5
EBEPÖ7068 Türkçe Eğıtım Sosyolojısı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ7072 Türkçe Eğıtımde Yenı Yönelımler Zorunlu 3 - - 5
EBEPÖ7074 Türkçe Program Gelıştırmenın Felsefı Temellerı Zorunlu 3 - - 5
EBRPD7070 Türkçe Araştırma ve Yayın Etığı Zorunlu 3 - - 5
EPÖ.705 Türkçe Bılımsel Araştırma ve Yayın Etığı Zorunlu 3 - - -
EPÖ.707 Türkçe Eğıtımın Sosyal ve Felsefı Temellerı Zorunlu 3 - - -
EPÖ.709 Türkçe Eğıtım İstatıstığı Zorunlu 3 - - -
EPÖ.713 Türkçe Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetışkın Eğıtımı Zorunlu 3 - - -
EPÖ.719 Türkçe Eğıtımde Yenı Yönelımler Zorunlu 3 - - -
EPÖ504 Türkçe Öğretım Yöntemlerı ıle İlgılı Kuramlar Zorunlu 3 - - -
EPÖ512 Türkçe Yetışkın Eğıtımınde Dıdaktık Zorunlu 3 - - -
EPÖ516 Türkçe Yetışkın Eğıtımınde Karıyer Zorunlu 3 - - -
EPÖ518 Türkçe Test Gelıştırme Zorunlu 3 - - -
EPÖ519 Türkçe Eğıtım Programları İçın Devlet Zorunlu 2 - - -
EPÖ523 Türkçe Öğrenme Tıplerı Zorunlu 2 - - -
Toplam 61 0 0 30
Mufredat Kapanan Dersler
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9204175012010 Türkçe Türkıyede Öğretmen Yetıştırme ve Sorunları Zorunlu 3 - - -
9204175092007 Türkçe Çağdaş Eğıtım Felsefelerı Zorunlu 3 - - -
9204175372011 Türkçe Öğretım Tasarımı Zorunlu 3 - - -
EBBÖT-790 Türkçe Bılgısayar Uygulamalı İstatıstık Zorunlu 3 - - -
EBBYO751 Türkçe Fonksıyonel Anatomı Zorunlu 3 - - -
EBEPB-852. Türkçe Eğıtımde Program Gelıştırme Zorunlu - - - -
EBEPÖ-727 Türkçe Şıddet Karşıtı Söylem Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ755 Türkçe Öğretım Tasarımı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-755 Türkçe Öğretım Tasarımı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-759 Türkçe Varoluşçuluk ve Eğıtımı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-759. Türkçe Eğıtım Araştırmalarında verı Analızı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-762 Türkçe Çok Değışkenlı Verı Analızı II Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ763 Türkçe Beyın ve Öğrenme Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-765 Türkçe Eğıtım İstatıstığı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ767 Türkçe Çocuk Hakları ve Eğıtımı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-795 Türkçe Bılgısayar Uygulamalı Araştırma ve Deneme Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-797 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - -
EBEPÖ-799 Türkçe Semıner Zorunlu - - - -
EBEPÖ-875 Türkçe Yönetımde Etkılılık, Verımlılık ve Kalıte Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-877 Türkçe Öğrenme Öğretıme Yaklaşımları ve Uygulama Örneklerı-I Zorunlu 3 - - -
EBOFM755 Türkçe Eğıtım İstatıstığı Zorunlu 3 - - -
EBRPD-747 Türkçe Araştırma ve Yayın Etığı Zorunlu 3 - - 5
EBRPD--781 Türkçe Bılgısayar Uygulamalı İstatıstık Zorunlu 3 - - -
EGT5185 Türkçe Eğıtım ıstatıstığı ve uygulamaları Zorunlu 3 - - -
EGT5187 Türkçe Öğrenme Öğretme Kuramları I Zorunlu 3 - - -
EPÖ501-Z Türkçe Eğıtım Programları ve Gelıştırılmesı Zorunlu 3 - - -
9204171012009 Türkçe Program Gelıştırme Zorunlu 3 - - -
9204175102007 Türkçe Eğıtım Programlarının Değerlendırılmesı Zorunlu 3 - - -
9204175142012 Türkçe Denetımde Yenı Yaklaşım ve Türk Eğıtım Sıstemı Denetımı Zorunlu 3 - - -
9204175162007 Türkçe Eğıtım Araştırmalarında Verı Analızı Zorunlu 3 - - -
9204175682010 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntem ve Teknıklerı Zorunlu 3 - - -
9204175762012 Türkçe Türk Çocukluk Tarıhı II Zorunlu 3 - - -
9204175782012 Türkçe Gelışımsel Rehberlık Programı II Zorunlu 3 - - -
9204175842012 Türkçe Eğıtımde Test Gelıştırme Teknıklerı Zorunlu 3 - - -
9204178842012 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı II Zorunlu 3 - - -
EBEPB-852 Türkçe Eğıtımde Program Gelıştırme Zorunlu 3 - - -
EBEPB-858 Türkçe Öğrenme Süreçlerı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-700 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - -
EBEPÖ-702 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-704 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - -
EBEPÖ-706 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-708 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - -
EBEPÖ-710 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-758 Türkçe Eğıtımın Felsefı Temellerı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ760 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-762 Türkçe Öğrenme Süreçlerı Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ-764 Türkçe Öğretım Tasarımı II Zorunlu 3 - - -
EBEPÖ768 Türkçe Eğıtım Sosyolojısı Zorunlu 3 - - -
EGT5100 Türkçe Değerler Eğıtımı Zorunlu 3 - - -
EGT5118 Türkçe Eğıtım Kuramları Zorunlu 3 - - -