Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Tezli Yüksek Lisans Programı kapsamında öğrenci almaktadır.
Program sonrası öğrenciler Program Geliştirme Uzmanı unvanı alır.
ALESten 55 almak, En az 3 öğretim üyesinin jüri olarak bulunduğu yazılı, sözlü ya da uygulamalı bilim sınavından (100 üzerinden değerlendirilir) an az 50 almak, Puan hesaplaması ise ALESin %50'si, Lisans not ortalamasının %20si, Bilim Sınavının %30u şeklindedir. Bilim sınavından en az 50 alınması zorunludur.
Öğrencilerin özel öğrencilik, farklı üniversitelerden yatay geçiş, ilişiklerinin kesildiği daha önceki lisansüstü programından alıp başarılı olduğu dersleri saydırma işleminde üniversitenin lisansüstü yönetmeliği uygulanır.
1.Eğitim programları ve öğretim alanındaki kavramları doğru kullanabilme 2.Eğitim programlarına etki eden felsefi ve bilimsel temelleri anlayabilme 3.Öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımlarının kuramsal temellerini irdeleyebilme 4.İşbirliği içinde ilke ve ölçütlere uygun bir program tasarısı hazırlayabilme 5.Bir kurum ya da konu alanında program geliştirme çalışmalarını yürütebilme 6.Bir eğitim programını bilimsel ilkelere uygun olarak değerlendirebilme 7.Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmalar/yayınlar yapabilme 8.Eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel uygulamaları, ulusal ve uluslararası yayınları izleyebilme 9.Mesleki sorunları/konuları tartışırken, çalışmalarını yürütürken bilimsel yöntem ve etik ilkeleri ön planda tutabilme 10. Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırma yapmaya isteklilik 11.Mesleki bir kimlik olarak program geliştirme uzmanlığına değer verebilme
Bu programın amacı eğitim programları ve öğretim bilgi, beceri ve tutumlarına sahip, mesleğin etik kurallarını bilen ve uygulayan, mesleğindeki gelişmeleri takip eden, bilimsel araştırma yürütecek düzeyde istatistik ve bilimsel araştırma tekniklerini bilen uzmanlar yetiştirmektir.
Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra örgütlerinde, Resmi ve özel kurumların hizmet içi eğitim birimlerinde, resmi ve özel okullarda, dershanelerde, üniversitelerde, işletmelerin insan kaynakları ve kalite geliştirme bölümlerinde program geliştirme ve değerlendirme uzmanı olarak çalışabilmektedirler.
Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretim üyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır.
21 krediden az olmamak koşuluyla, en fazla 24 ulusal kredi ve en az 7 adet ders, 1 seminer, tez çalışmasını başarı ile tamamlamış olmaktır.
Tam Zamanlı
Program Başkanı: Doç. Dr. Ahmet YAYLA AKTS Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İshak KOZİKOĞLU
Gerekli derslik ve altyapı bulunmaktadır.
1 | Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmalar/yayınlar yapabilme |
2 | Eğitim programları ve öğretim alanındaki kavramları doğru kullanabilme |
3 | İşbirliği içinde ilke ve ölçütlere uygun bir program tasarısı hazırlayabilme |
4 | Bir kurum ya da konu alanında program geliştirme çalışmalarını yürütebilme |
5 | Eğitim programlarına etki eden felsefi ve bilimsel temelleri anlayabilme |
6 | Mesleki sorunları/konuları tartışırken, çalışmalarını yürütürken bilimsel yöntem ve etik ilkeleri ön planda tutabilme |
7 | Verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinme |
8 | Alanında ulusal ve uluslararası kongrelerde bildiri sunabilme |
9 | Konusunda İngilizce metinleri anlama ve yazma |
10 | Bilgisayarda istatistik programlarını etkin kullanabilme |
11 | Araştırmalarında mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranma |
12 | Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanma |
13 | Alanında disiplinler arası çalışmalar yapabilme |
0. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
640202015732011 | Türkçe | Eğıtımde Ölçme Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBESM7000 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
EBETÇ7000 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 20 | |
EBEUZ7000 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EBORT7000 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 35 | ||||
1. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DBSDG-I | Türkçe | Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - I | Seçmeli | - | - | - | - | |
EBEÖD7001 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEÖD7077 | Türkçe | Verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ7063 | Türkçe | Beyın ve Öğrenme | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ7067 | Türkçe | Çocuk Hakları ve Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ7069 | Türkçe | Eğıtımde Program Gelıştırme | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ7071 | Türkçe | Öğretme - Öğrenme Süreçlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ7073 | Türkçe | Şıddet Karşıtı Pedagojı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ7077 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı ve Akademık Yazım | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEYT7049 | Türkçe | Eğıtım Yönetımınde Araştırma, Yazma Teknıklerı ve Yayın Etığı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPO701 | Türkçe | Program Gelıştırme Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ513 | Türkçe | Gelışım Öğrenme Kuramları ve Vırtüel | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ515 | Türkçe | Ölçme Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ517 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 39 | 0 | 0 | 25 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9204175462009 | Türkçe | Türk Batı Eğıtım Tarıhı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
DBSDG-II | Türkçe | Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - II | Seçmeli | - | - | - | - | |
EBEÖD774 | Türkçe | İstatıstıksel Verı Analızı II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ7000 | Türkçe | Nıtel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ7002 | Türkçe | Program Değerlendırme Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ7060 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ7066 | Türkçe | Demokratık Okul | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ7068 | Türkçe | Eğıtım Sosyolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ7072 | Türkçe | Eğıtımde Yenı Yönelımler | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ7074 | Türkçe | Program Gelıştırmenın Felsefı Temellerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBRPD7070 | Türkçe | Araştırma ve Yayın Etığı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPÖ.705 | Türkçe | Bılımsel Araştırma ve Yayın Etığı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ.707 | Türkçe | Eğıtımın Sosyal ve Felsefı Temellerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ.709 | Türkçe | Eğıtım İstatıstığı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ.713 | Türkçe | Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetışkın Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ.719 | Türkçe | Eğıtımde Yenı Yönelımler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ504 | Türkçe | Öğretım Yöntemlerı ıle İlgılı Kuramlar | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ512 | Türkçe | Yetışkın Eğıtımınde Dıdaktık | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ516 | Türkçe | Yetışkın Eğıtımınde Karıyer | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ518 | Türkçe | Test Gelıştırme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ519 | Türkçe | Eğıtım Programları İçın Devlet | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
EPÖ523 | Türkçe | Öğrenme Tıplerı | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
Toplam | 61 | 0 | 0 | 30 | ||||
Mufredat Kapanan Dersler | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9204175012010 | Türkçe | Türkıyede Öğretmen Yetıştırme ve Sorunları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9204175092007 | Türkçe | Çağdaş Eğıtım Felsefelerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9204175372011 | Türkçe | Öğretım Tasarımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBBÖT-790 | Türkçe | Bılgısayar Uygulamalı İstatıstık | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBBYO751 | Türkçe | Fonksıyonel Anatomı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPB-852. | Türkçe | Eğıtımde Program Gelıştırme | Zorunlu | - | - | - | - | |
EBEPÖ-727 | Türkçe | Şıddet Karşıtı Söylem | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ755 | Türkçe | Öğretım Tasarımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-755 | Türkçe | Öğretım Tasarımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-759 | Türkçe | Varoluşçuluk ve Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-759. | Türkçe | Eğıtım Araştırmalarında verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-762 | Türkçe | Çok Değışkenlı Verı Analızı II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ763 | Türkçe | Beyın ve Öğrenme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-765 | Türkçe | Eğıtım İstatıstığı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ767 | Türkçe | Çocuk Hakları ve Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-795 | Türkçe | Bılgısayar Uygulamalı Araştırma ve Deneme Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-797 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | - | |
EBEPÖ-799 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | - | |
EBEPÖ-875 | Türkçe | Yönetımde Etkılılık, Verımlılık ve Kalıte | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-877 | Türkçe | Öğrenme Öğretıme Yaklaşımları ve Uygulama Örneklerı-I | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBOFM755 | Türkçe | Eğıtım İstatıstığı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD-747 | Türkçe | Araştırma ve Yayın Etığı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBRPD--781 | Türkçe | Bılgısayar Uygulamalı İstatıstık | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EGT5185 | Türkçe | Eğıtım ıstatıstığı ve uygulamaları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EGT5187 | Türkçe | Öğrenme Öğretme Kuramları I | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ501-Z | Türkçe | Eğıtım Programları ve Gelıştırılmesı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9204171012009 | Türkçe | Program Gelıştırme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9204175102007 | Türkçe | Eğıtım Programlarının Değerlendırılmesı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9204175142012 | Türkçe | Denetımde Yenı Yaklaşım ve Türk Eğıtım Sıstemı Denetımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9204175162007 | Türkçe | Eğıtım Araştırmalarında Verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9204175682010 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntem ve Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9204175762012 | Türkçe | Türk Çocukluk Tarıhı II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9204175782012 | Türkçe | Gelışımsel Rehberlık Programı II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9204175842012 | Türkçe | Eğıtımde Test Gelıştırme Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9204178842012 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPB-852 | Türkçe | Eğıtımde Program Gelıştırme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPB-858 | Türkçe | Öğrenme Süreçlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-700 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
EBEPÖ-702 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-704 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
EBEPÖ-706 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-708 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
EBEPÖ-710 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-758 | Türkçe | Eğıtımın Felsefı Temellerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ760 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-762 | Türkçe | Öğrenme Süreçlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-764 | Türkçe | Öğretım Tasarımı II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ768 | Türkçe | Eğıtım Sosyolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EGT5100 | Türkçe | Değerler Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EGT5118 | Türkçe | Eğıtım Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | - |