Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBEPÖ7063 | Beyin ve Öğrenme | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Beyin, beynin temel bölümleri, temel bölümlerin işlevleri, öğrenme, öğrenme kuramları ve beyinde öğrenme sürecinin oluşumu ile ilgili öğrenenlerin teorik ve uygulamalı çalışmalarla bilgi ve becerilerin geliştirmektir.
Dr. Necdet Taşkın
1 | Beynin temel bölümlerini bilir. |
2 | Beynin çalışma sistemini bilir. |
3 | Öğrenmenin doğasını açıklar. |
4 | Beyin ile öğrenme arasındaki ilişkiyi açıklar |
5 | Beyin temelli öğrenmeyi bilir |
Yok
Yok
Bu ders, beyin hakkında temel bilgiler, beynin temel bölümleri ve bu bölümlerin işlevleri (beyincik, omurilik, omurilik soğanı, beyin sapı, corpus callasum, thalamus, hipothalamus, hipofiz bezi, amigdala, hippocampus) beynin lobları (frontal, parietal, oksipital, temporal ), öğrenme ile ilgili tanımlar, öğrenme kuramları, beyin temelli öğrenme ve beyinde oluşan öğrenme süreci ve otizmli çocuklarla ilgili beyin araştırmaları gibi konular üzerinde odaklanılmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | İnsan beyni, beynin yapısı ve işleyişi | ||
3 | beynin temel bölümler ve işlevleri | ||
4 | Beynin çalışma sistemi | ||
5 | Gelişen beyin | ||
6 | Beyin nasıl geliştirilir | ||
7 | Arasınav | ||
8 | Öğrenme temel kavramları | ||
9 | öğrenmenin doğası | ||
10 | öğrenme kuramları | ||
11 | öğrenme kuramları | ||
12 | Beyin ve öğrenme ilişkisi | ||
13 | Beyin ve öğrenem nasıl geliştirilir? | ||
14 | Genel değerlendirme | ||
15 | |||
16 |
Shonkoff, J.P. (2000). From Neurons to Neighborhoods: The Science of Early Childhood Development. National Research Council (US) and Institute of Medicine (US) Committee on Integrating the Science of Early Childhood Development; Shonkoff JP, Phillips DA, editors. Washington (DC): National Academies Press (US);
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |