Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBEPÖ7074 | Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Öğrencilerin insan yetiştirme süreci olarak eğitimi, felsefi bir bakış üzerinden anlamlandırması. Öğrencilere eğitimin ve felsefenin temel kavramlarını anlatmak ve anlatılanlar etrafında eğitim ve felsefenin tarihini, kuramlarını anlayarak, tecrübelerini anlamlandırmalarını ve yorumlamalarını sağlamaktır.
Doç. Dr. Ahmet YAYLA
1 | Öğrenciler Felsefe ve eğitimin temel kavramlarını bilir. |
2 | Başlıca eğitim felsefelerini bilir |
3 | Felsefi akımlarla eğitim kuramlarını ilişkilendirir. |
4 | Felsefi düşünmenin eğitim üzerindeki etkisini açıklar. |
5 | |
6 | Students know the basic concepts of philosophy and education. |
7 | Students make connections between philosophical movements and educational theories. |
8 | |
9 | |
10 |
Yok
Yok
Felsefe ve eğitim genel kavramları. Felsefenin çalışma alanları ve sosyal bilimlerdeki rolü, büyük felsefi hareketler; dünya ve Türkiye'deki filozofların düşüncelerinin değerlendirilmesi, felsefi perspektif, Felsefe eğitim ilişkisi, eğitimin felsefi ilkeleri ve eğitim programları üzerindeki etkisi, modern Felsefe hareketleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitim Nedir? Eğitim Felsefesi nedir? Eğitim ve Felsefe arasındaki ilişkisi, Eğitim felsefesi nedir? Klasik eğitim felsefesi | ||
2 | Eğitim Nedir? Eğitim Felsefesi nedir? Eğitim ve Felsefe arasındaki ilişkisi, Eğitim felsefesi nedir? Klasik eğitim felsefesi | ||
3 | İdealizm ve Eğitim | ||
4 | Realizm ve eğitim, Naturalizm ve Eğitim | ||
5 | Pragmatizm ve Eğitim Varoluşçuluk ve Eğitim | ||
6 | Esasicilik ve Daimicilik Eğitim Felsefeleri | ||
7 | İlerlemecilik ve Yenidden Kurmacılık Eğitim Felsefeleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kültürel yaklaşım Faydacı yaklaşım Bireysel yaklaşım | ||
10 | Kültürel yaklaşım Faydacı yaklaşım Bireysel yaklaşım | ||
11 | Eğitime analitik yaklaşım | ||
12 | Eleştirel eğitim felsefesi | ||
13 | Eğitim ve etik ilişkisi | ||
14 | Felsefenin program geliştirme sürecindeki rolü | ||
15 | Final sınavı | ||
16 |
Necmettin Tozlu (1997), Eğitim Felsefesi, Ankara, Meb Yayınları Ahmet Cevizci (2011), Eğitim Felsefesi, İstanbul, Say Yayıncılık Hilmi Ziya Ülken(1968), Eğitim Felsefesi, İstanbul Saffet Bilhan (1991), Eğitim Felsefesi, Ankara, Yargıçoğlu Matbaası Sabri Büyükdüvenci (2001) Felsefece Eğitişim
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 1 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 6 | |||||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||||
ÖÇ 8 | |||||||||||||
ÖÇ 9 | |||||||||||||
ÖÇ 10 |