GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBEPÖ7074 Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Öğrencilerin insan yetiştirme süreci olarak eğitimi, felsefi bir bakış üzerinden anlamlandırması. Öğrencilere eğitimin ve felsefenin temel kavramlarını anlatmak ve anlatılanlar etrafında eğitim ve felsefenin tarihini, kuramlarını anlayarak, tecrübelerini anlamlandırmalarını ve yorumlamalarını sağlamaktır.


Doç. Dr. Ahmet YAYLA


1 Öğrenciler Felsefe ve eğitimin temel kavramlarını bilir.
2 Başlıca eğitim felsefelerini bilir
3 Felsefi akımlarla eğitim kuramlarını ilişkilendirir.
4 Felsefi düşünmenin eğitim üzerindeki etkisini açıklar.
5
6 Students know the basic concepts of philosophy and education.
7 Students make connections between philosophical movements and educational theories.
8
9
10


Yok


Yok


Felsefe ve eğitim genel kavramları. Felsefenin çalışma alanları ve sosyal bilimlerdeki rolü, büyük felsefi hareketler; dünya ve Türkiye'deki filozofların düşüncelerinin değerlendirilmesi, felsefi perspektif, Felsefe eğitim ilişkisi, eğitimin felsefi ilkeleri ve eğitim programları üzerindeki etkisi, modern Felsefe hareketleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eğitim Nedir? Eğitim Felsefesi nedir? Eğitim ve Felsefe arasındaki ilişkisi, Eğitim felsefesi nedir? Klasik eğitim felsefesi
2 Eğitim Nedir? Eğitim Felsefesi nedir? Eğitim ve Felsefe arasındaki ilişkisi, Eğitim felsefesi nedir? Klasik eğitim felsefesi
3 İdealizm ve Eğitim
4 Realizm ve eğitim, Naturalizm ve Eğitim
5 Pragmatizm ve Eğitim Varoluşçuluk ve Eğitim
6 Esasicilik ve Daimicilik Eğitim Felsefeleri
7 İlerlemecilik ve Yenidden Kurmacılık Eğitim Felsefeleri
8 Ara Sınav
9 Kültürel yaklaşım Faydacı yaklaşım Bireysel yaklaşım
10 Kültürel yaklaşım Faydacı yaklaşım Bireysel yaklaşım
11 Eğitime analitik yaklaşım
12 Eleştirel eğitim felsefesi
13 Eğitim ve etik ilişkisi
14 Felsefenin program geliştirme sürecindeki rolü
15 Final sınavı
16

Necmettin Tozlu (1997), Eğitim Felsefesi, Ankara, Meb Yayınları Ahmet Cevizci (2011), Eğitim Felsefesi, İstanbul, Say Yayıncılık Hilmi Ziya Ülken(1968), Eğitim Felsefesi, İstanbul Saffet Bilhan (1991), Eğitim Felsefesi, Ankara, Yargıçoğlu Matbaası Sabri Büyükdüvenci (2001) Felsefece Eğitişim



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 11 11
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 1 2 4 5 3 2 3 4 5 1 2 3 4
ÖÇ 2 1 5 3 2 4 5 3 2 1 3 4 2 1
ÖÇ 3 2 3 3 3 2 3 4 3 2 1 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 1 4 2 2 3 5 3 2 2 4 5
ÖÇ 5 4 1 4 3 2 3 2 3 3 2 2 2 3
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek