GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBESM7000 Seminer Ders 0 0 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencinin danışmanı ve kendisi tarafından önceden belirlenen bir konuda derleme/ araştırma veya projede araştırma yaparak, derleme ya da araştırma sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunulmasının öğretilmesi Araştırılan konuda derinlemesine nasıl bilgi edinileceğinin öğretilmesi Araştırma yapılan bir konunun dinleyici ya da öğrencilere en iyi şekilde nasıl aktarılacağının öğretilmesi Sunuş yöntemleri ve sunuş tekniklerinin öğretilmesi



1 Öğrencinin danışmanı ve kendisi tarafından önceden belirlenen bir konuda derleme/ araştırma veya projede araştırma yapma
2 Derleme ya da araştırma sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunulmasının öğretilmesi
3 Araştırılan konuda derinlemesine nasıl bilgi edinileceğinin öğretilmesi
4 Araştırma yapılan bir konunun dinleyici ya da öğrencilere en iyi şekilde nasıl aktarılacağının öğretilmesi
5 Sunuş yöntemleri ve sunuş tekniklerinin öğretilmesi


Yok


Yok


Öğrencinin danışmanı ve kendisi tarafından önceden belirlenen bir konuda derleme/ araştırma veya projede araştırma yaparak, derleme ya da araştırma sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunulmasının öğretilmesi Araştırılan konuda derinlemesine nasıl bilgi edinileceğinin öğretilmesi Araştırma yapılan bir konunun dinleyici ya da öğrencilere en iyi şekilde nasıl aktarılacağının öğretilmesi Sunuş yöntemleri ve sunuş tekniklerinin öğretilmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş ve Anlatım
2 Literatür takibi nasıl yapılır
3 Makale ve dergi kaynakları kullanılarak nasıl derinlemesine araştırma yapılır
4 Makale okurken nelere dikkat edilir
5 Araştırma ve literature tarama teknikleri
6 Atıf ve kaynak taraması
7 Kaynakça ve atıf yapma
8 Literatür takibi
9 Makale inceleme
10 Değerlendirme
11 Tartışma ve sentezleme
12 Rapor Hazırlama ve Sunma
13 Özet hazırlama
14 Seminer sunumu

[1] Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. [2] Çepni, S. (2005). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Üçyol Kültür Merkezi. [3] Çepni, S. (2001). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Erol Ofset Matbaacılık ve Ambalaj Sanayi. Trabzon. [4] Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş: Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık. [5] Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik, İlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık. [6] Yıldırım, A, Şimşek, H.(1999). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi. [7] Punch, K. F. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. Çevirenler: Bayrak



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Quiz 1 40
Makale Yazma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 20 20
Derse Katılım 16 3 48
Makale Yazma 1 5 5
Bireysel Çalışma 16 2 32
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek