Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBEPÖ7069 | Eğitimde Program Geliştirme | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenci; - program geliştirme model ve kuramlarını analiz eder. - program geliştirme alanında özgün modeller geliştirebilir.
Dr. Öğr. Üyesi İshak KOZİKOĞLU
1 | 1) Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri kavrayabilme |
2 | 2) Çeşitli eğitim durumlarında program geliştirme ilke, model ve kuramlarını uygulayabilme |
3 | 3) Program geliştirmenin tarihsel temellerini analiz edebilme |
4 | 4) Yeni bir program geliştirme modeli önerebilme |
Yok
Yok
Bu derste; - Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler, - Program geliştirmeye tarihsel bir bakış, - Program geliştirmenin felsefi, psikolojik ve sosyal temelleri, - Program geliştirme model ve kuramları - Program geliştirme sürecinin uygulanması konuları işlenecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler | ||
2 | Program geliştirmeye tarihsel bir bakış | ||
3 | Program geliştirmenin felsefi ve psikolojik | ||
4 | Program geliştirmenin sosyal temelleri | ||
5 | Program geliştirme model ve kuramları 1 | ||
6 | Program geliştirme model ve kuramları 2 | ||
7 | Program geliştirme model ve kuramları 3 | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Program geliştirmede yeni yönelimler | ||
10 | Program geliştirmeye eleştirel bir bakış | ||
11 | Program geliştirme sürecinin uygulanması 1 | ||
12 | Program geliştirme sürecinin uygulanması 2 | ||
13 | Program geliştirme sürecinin uygulanması 3 | ||
14 | Final Sınavı - Genel değerlendirme |
Bloom, B.S. and others. (1971). Handbook on Formative and Summative Evaluation of Student Learning. New York: Mc Graw Hill Book Co., Bloom, B.S. (ed) (1956). Taxonomy of Educational Objectives Handbook I. Cognitive Domain. New York: David Mc Kay Co. Inc., Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları : 9. Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company, Ornstein, A.C.; Hunkins, F.B. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. Tyler, R. W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press. Dewey, J. (1963). Experience ve education. New York: Macmillan.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 50 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |