Şehir ve Bölge Planlama Bölümü, 1997 yılında Mühendislik-Mimarlık Fakültesi’nin bir bölümü olarak kurulmuş; Mayıs 2016 yılında Mühendislik Mimarlık Fakültesi’nin Mühendislik Fakültesi ve Mimarlık ve Tasarım Fakültesi şeklinde ayrılması sonucu kurulan Mimarlık ve Tasarım Fakültesi’nin beş bölümünden biri olmuştur. Bölümde iki doçent, üç doktor öğretim üyesi, bir doktor araştırma görevlisi bulunmaktadır.
Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Şehir ve Bölge Planlama alanında Lisans derecesine ve Şehir Plancısı ünvanına sahip olunur.
Lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ve YÖK tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
Formal alınan dersler ve dereceler, İlgili YÖK mevzuatı ve Üniversite Yatay geçiş ve Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergeleri uyarınca değerlendirmeye alınır.
Dereceyi alabilmek/programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanması sonrası özel bir dönem sonu sınavı veya final sınav dönemi yoktur. Diploma verilebilmesi için öğrencinin Şehir ve Bölge Planlama Bölümü lisans programındaki dersleri tamamlamış olması ve genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekmektedir.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü, bir yandan yerel idare ve ajanslar ile ortak yürüteceği eğitim programları ve yetiştireceği nitelikli ve özgüvenli öğrenciler ile planlama ve Şehircilikteki niteliği yükseltmeyi amaçlarken, diğer yandan ülke genelinde ve bulunduğu bölge içinde mekansal sorunlarla yakından ilgilenen, köy-kasaba-şehir-metropol gibi her ölçekte yaşam ve üretim alanlarının acil çözüm bekleyen sorunlarına çözüm üreten bir bölüm olmayı amaçlamaktadır.
Mezunlar belediyeler, özel ofisler, bakanlıklar, İller Bankası vb. kurum ve kuruluşlarda çalışma imkanı bulmaktadırlar.
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler Şehir ve Bölge Planlama alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında lisansüstü eğitime başvuruda bulunabilir
İlgili dersin ders bilgi formunda açıklanmıştır. Lütfen geniş bilgi için Ders Planı bölümündeki ilgili derse bakınız.
Dereceyi alabilmek/programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanması sonrası özel bir dönem sonu sınavı veya final sınav dönemi yoktur. Diploma verilebilmesi için öğrencinin Şehir ve Bölge Planlama Bölümü lisans programındaki dersleri tamamlamış olması ve Genel Ağırlıklı Not Ortalamasının (GANO) 2.0 olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Bölüm Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül KELEŞ ERİÇOK, aysegulericok@yyu.edu.tr AKTS Koordinatörü: Serkan KEMEÇ, serkankemec@yyu.edu.tr Adres; Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü, 65080 Kampüs, Tuşba , VAN Tel: +90 432 2251701 - 21137
Mimarlık ve Tasarım Fakültesi bünyesinde olan mevcut 5 adet derslik, 1 adet amfi, 1 adet bilgisayar ve cad teknolojileri laboratuvarı, 1 adet Uzaktan Algılama ve Cbs labaratuvarı, 1 adet Planlama Atölyesi, 1 adet Proje Değerlendirme Ofisi, 1 adet Etüt ve Tasarım Atölyesi, 1 adet Maket Atölyesi, 8 adet stüdyo bulunmaktadır. Stüdyoların büyüklükleri 43-143m2 aralığında ve öğrenci kapasiteleri 30’ar kişiliktir. Bilgisayar laboratuvarı, aynı anda 50 öğrencinin CAD programları ve temel bilgisayar eğitimlerini alabilecekleri bir kapasiteye sahiptir, büyüklüğü 78,66 m2dir. Ayrıca 1 adet 40 kişilik seminer salonu bulunmaktadır. Fakülte bünyesinde Mimarlık bölümü tarafından oluşturulmaya bağlanan küçük bir kütüphane bulunmaktadır. Mimarlık Fakültesi koridorunda öğrencilerin ders aralarında beklemeleri için oturma ünitelerine yer verilmiştir. Mimarlık ve Tasarım Fakültesi bünyesinde öğrencilerin yeme-içme ihtiyaçlarını giderebilecekleri kantin bulunmaktadır.
1 | Bir şehir ve bölge planlama projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir. |
2 | Şehir ve Bölge Planlama temel alanında, planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 | Şehir ve Bölge Planlama Alanında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
4 | Şehir ve Bölge Planlama etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
5 | Bu çerçevede, Şehir ve Bölge Planlama Alanında gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
6 | Şehir ve Bölge Planlama Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. |
7 | Bir şehir ve bölge planlama projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. |
8 | Şehir ve Bölge Planlama Alanında insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
9 | Şehir ve Bölge Planlama konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
10 | Şehir ve Bölge Planlama Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
11 | Şehir ve Bölge Planlama Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
12 | Şehir ve Bölge Planlama Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
13 | Alternatif planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. |
14 | Disiplinler arası etkileşimli şehir ve bölge planlama konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık planlama projelerinin / çözümlerinin geliştirilmesinde kullanır. |
15 | Şehir ve Bölge Planlama Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
16 | Şehir ve Bölge Planlama Alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
17 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. |
18 | Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular. |
19 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. |
20 | Şehir ve Bölge Planlama Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
21 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler. |
22 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. |
23 | Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
24 | Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak kamu yararı, sosyal adalet ve yaşam kalitesi konularında yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığa sahiptir. |
25 | Kırsal ve kentsel alan planlamasında sürdürülebilir enerji ve ekolojik olgular konusunda düşünsel ve kuramsal olarak ilişkilendirebilme yetkinliğine sahiptir. |
26 | Yaşanabilir ve sürdürülebilir mekanlar yaratmak için sosyal, ekonomik ve kültürel ihtiyaçları göz önüne alan; doğayı, kültürel ve tarihi miras gelecek nesiller için korumaya yönelik plan ve politikaları tasarlayabilme ve gerçekleştirebilme yetkinliğine sahiptir. |
27 | Kentlerin planlanmasında doğal, ekonomik ve sosyal riskleri birlikte değerlendirip, önlem alarak, dirençli kentler yaratma konusunda gerekli donanıma sahiptir. |
28 | Mekânsal planlamada katılımcı yöntemleri kullanarak karar alma, politika geliştirme ve yönetme süreçlerine hakimdir. |
29 | Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTMAT1003 | Türkçe | TEMEL MATEMATİK I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MTSBP1001 | Türkçe | ŞEHİRCİLİK PROJESİ I | Zorunlu | 4 | 4 | - | 10 | |
MTSBP1003 | Türkçe | ŞEHİR PLANLAMAYA GİRİŞ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MTSBP1005 | Türkçe | KENT VE UYGARLIK TARİHİ I | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MTSBP1007 | Türkçe | MİMARLIK BİLGİSİ | Zorunlu | 2 | 2 | - | 3 | |
MTSBP1011 | Türkçe | TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
UNVIT0001 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
UNVTD0005 | Türkçe | TÜRK DİLİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
UNVYD0003 | Türkçe | YABANCI DİL I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 23 | 6 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTMAT1004 | Türkçe | TEMEL MATEMATİK II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
MTSBP1002 | Türkçe | ŞEHİRCİLİK PROJESİ II | Zorunlu | 4 | 4 | - | 11 | |
MTSBP1004 | Türkçe | HARİTA ÖLÇME BİLGİSİ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MTSBP1006 | Türkçe | KENT VE UYGARLIK TARİHİ II | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MTSBP1010 | Türkçe | EKONOMİ | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
UNVIT0002 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
UNVTD0006 | Türkçe | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
UNVYD0004 | Türkçe | YABANCI DİL II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 21 | 4 | 0 | 25 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
FAKSOSIII | Türkçe | SOSYAL SEÇMELİ II DERS HAVUZU III-YARIYIL | Seçmeli | - | - | - | - | |
MTSBP2001 | Türkçe | ŞEHİRCİLİK PROJESİ III | Zorunlu | 4 | 4 | - | 11 | |
MTSBP2003 | Türkçe | ŞEHİR SOSYOLOJİSİ | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
MTSBP2005 | Türkçe | NÜFUS VE DEMOKRAFİ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MTSBP2007 | Türkçe | İSTATİSTİK | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
MTSBP2009 | Türkçe | KENT EKONOMİSİ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
SECSBP3 | Türkçe | SEÇMELİ DERS HAVUZU III YARIYIL GÜZ | Seçmeli | - | - | - | - | |
ÜNVOD2003 | Türkçe | ÜNİVERSİTE ORTAK DERS | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 18 | 4 | 0 | 17 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
FAKSOSIV | Türkçe | SOSYAL SEÇMELİ II DERS HAVUZU IV-YARIYIL | Seçmeli | - | - | - | - | |
MTSBP2002. | Türkçe | ŞEHİRCİLİK PROJESİ IV | Zorunlu | 4 | 4 | - | 12 | |
MTSBP2006 | Türkçe | PLANLAMADA SAYISAL YÖNTEMLER | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
MTSBP2008 | Türkçe | İSTATİSTİK | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
SECIVBAH | Türkçe | SEÇMELİ DERSLER IV. YARIYIL - BAHAR | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 10 | 4 | 0 | 19 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP3001 | Türkçe | ŞEHİRCİLİK PROJESİ V | Zorunlu | 4 | 4 | - | 10 | |
MTSBP3003 | Türkçe | KENT COĞRAFYASI | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MTSBP3005 | Türkçe | BÖLGE PLANLAMA | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MTSBP3007 | Türkçe | KENTSEL ALTYAPI VE ULAŞIM PLANLAMASI | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MTSBP3009 | Türkçe | YAZ STAJI I | Zorunlu | - | - | - | 2 | |
SECVSBP | Türkçe | SEÇMELİ DERS HAVUZU V YARIYIL III SINIF | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 13 | 4 | 0 | 21 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP3002 | Türkçe | ŞEHİRCİLİK PROJESİ VI | Zorunlu | 4 | 4 | - | 12 | |
MTSBP3004 | Türkçe | KONUT SORUNLARI VE POLİTİKALARI | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MTSBP3006 | Türkçe | İMAR HUKUKU | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MTSBP3008 | Türkçe | PLANLAMA KURAMI VE UYGULAMASI | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SECVIBAH | Türkçe | SEÇMELİ DERSLER VI. YARIYIL - BAHAR | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 13 | 4 | 0 | 18 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTFOR0007 | Türkçe | MİMARLIK VE TASARIM FAKÜLTESİ PEDAGOJİK FORMASYON DERSLERİ | Seçmeli | - | - | - | - | |
MTSBP4001 | Türkçe | ŞEHİRCİLİK PROJESİ VII | Zorunlu | 4 | 4 | - | 13 | |
MTSBP4003 | Türkçe | KENT SİYASETİ VE YÖNETİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MTSBP4005 | Türkçe | YAZ STAJI II | Zorunlu | - | - | - | 3 | |
SECVIISBP | Türkçe | SEÇMELİ DERS HAVUZU VII YARIYIL IV SINIF | Seçmeli | - | - | - | - | |
UNVIS0009 | Türkçe | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 9 | 4 | 0 | 21 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTFOR0008 | Türkçe | MİMARLIK VE TASARIM FAKÜLTESİ PEDAGOJİK FORMASYON DERSLERİ II | Seçmeli | - | - | - | - | |
MTSBP4002 | Türkçe | ŞEHİRCİLİK PROJESİ VIII | Zorunlu | 2 | 8 | - | 13 | |
MTSBP4004 | Türkçe | KENTSEL KORUMA | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MTSBP4008 | Türkçe | BİTİRME ÖDEVİ | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
SBPFM100 | Türkçe | ŞEHİR VE BÖLGE PLANLAMA PEDAGOJİK FORMASYON | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
SECVIIIBAH | Türkçe | SEÇMELİ DERSLER VIII. YARIYIL - BAHAR | Seçmeli | - | - | - | - | |
UNVIS0010 | Türkçe | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 12 | 8 | 0 | 18 | ||||
FAKSOSIII - SOSYAL SEÇMELİ II DERS HAVUZU III-YARIYIL | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTFSS2023 | Türkçe | KENTLİLİK BİLİNCİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MTFSS2025 | Türkçe | LİDERLİK VE YÖNETİM | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
SECSBP3 - SEÇMELİ DERS HAVUZU III YARIYIL GÜZ | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP2021 | Türkçe | COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ I | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP2023 | Türkçe | GÖRSEL VE SÖZLÜ PROJE SUNUM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP2027 | Türkçe | KENT FOTOĞRAF TEMSİL | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP2029 | Türkçe | KENT JEOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP2031 | Türkçe | ÇEVRE EKOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÜNVOD2003 - ÜNİVERSİTE ORTAK DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
UNVOD2529 | Türkçe | Afet Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
UNVOD2613 | Türkçe | Acıl Durum ve Afet Farkındalık Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
FAKSOSIV - SOSYAL SEÇMELİ II DERS HAVUZU IV-YARIYIL | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTFSS2024 | Türkçe | MEKAN ETİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MTFSS2026 | Türkçe | İNSAN VE ÇEVRE İLİŞKİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MTFSS2030 | Türkçe | İNOVASYON | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
SECIVBAH - SEÇMELİ DERSLER IV. YARIYIL - BAHAR | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP2022 | Türkçe | COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ II | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP2024 | Türkçe | KENT İNSAN VE ÇEVRE | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP2026 | Türkçe | KENT VE ÇOCUK | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP2036 | Türkçe | YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
SECVSBP - SEÇMELİ DERS HAVUZU V YARIYIL III SINIF | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP3021 | Türkçe | PSİKOCOĞRAFYA KENTSEL ALGI VE DENEYİMİN HARİTALANMASI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP3023 | Türkçe | ANADOLUDA KENTSEL MEKANIN DEĞİŞİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP3025 | Türkçe | HAVZA PLANLAMASI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP3027 | Türkçe | AFET VE RİSK YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
SECVIBAH - SEÇMELİ DERSLER VI. YARIYIL - BAHAR | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTPEY3022 | Türkçe | KARAYOLLARINDA PEYZAJ DÜZENLEME | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP3028 | Türkçe | MEKANSAL VERİ ANALİZ TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP3032 | Türkçe | KIRSAL KALKINMA | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP3034 | Türkçe | KÖY SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTFOR0007 - MİMARLIK VE TASARIM FAKÜLTESİ PEDAGOJİK FORMASYON DERSLERİ | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SECVIISBP - SEÇMELİ DERS HAVUZU VII YARIYIL IV SINIF | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTPEY4023 | Türkçe | EKOLOJİK PLANLAMA VE TASARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP4021 | Türkçe | KIRSAL ALAN PLANLAMASI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP4025 | Türkçe | UZAKTAN ALGILAMA | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP4031 | Türkçe | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP4033 | Türkçe | ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTFOR0008 - MİMARLIK VE TASARIM FAKÜLTESİ PEDAGOJİK FORMASYON DERSLERİ II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBPFM100 - ŞEHİR VE BÖLGE PLANLAMA PEDAGOJİK FORMASYON | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SECVIIIBAH - SEÇMELİ DERSLER VIII. YARIYIL - BAHAR | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP4022 | Türkçe | DIŞ MEKAN HETEROTOPYA | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP4024 | Türkçe | KENTSEL POLİTİKA PLANLAMASI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP4032 | Türkçe | BEDEN MEKAN ŞEHİR | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTSBP4038 | Türkçe | KENTSEL DÖNÜŞÜM HUKUKU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
Mufredat Kapanan Dersler | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP1009 | Türkçe | BİLGİSAYAR TEKNİKLERİNE GİRİŞ I | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP1002 | Türkçe | ŞEHİRCİLİK PROJESİ II | Zorunlu | 4 | 8 | - | 11 | |
MTSBP1008 | Türkçe | BİLGİSAYAR TEKNİKLERİNE GİRİŞ II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP2001 | Türkçe | ŞEHİRCİLİK PROJESİ III | Zorunlu | 4 | 6 | - | 11 | |
SECSBPIII | Türkçe | SEÇMELİ DERS HAVUZU I (2 SINIF GÜZ) | Seçmeli | - | - | - | - | |
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP2002 | Türkçe | ŞEHİRCİLİK PROJESİ IV | Zorunlu | 4 | 6 | - | 12 | |
MTSBP2004 | Türkçe | KENT EKONOMİSİ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
SECSBPIV | Türkçe | SEÇMELİ DERS HAVUZU IV YARIYIL II SINIF | Seçmeli | - | - | - | - | |
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SECSBPV | Türkçe | SEÇMELİ DERS HAVUZU V YARIYIL III SINIF | Seçmeli | - | - | - | - | |
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SECBPVI | Türkçe | SEÇMELİ DERS HAVUZU VI YARIYIL III SINIF | Seçmeli | - | - | - | - | |
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP4001 | Türkçe | ŞEHİRCİLİK PROJESİ VII | Zorunlu | 5 | 8 | - | - | |
SECSBPVII | Türkçe | SEÇMELİ DERS HAVUZU VII YARIYIL IV SINIF | Seçmeli | - | - | - | - | |
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP4002 | Türkçe | ŞEHİRCİLİK PROJESİ VIII | Zorunlu | 3 | 10 | - | 13 | |
MTSBP4006 | Türkçe | HERKES İÇİN TASARIM | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
SECSBPVIII | Türkçe | SEÇMELİ DERS HAVUZU VIII YARIYIL IV SINIF | Seçmeli | - | - | - | - |
1 | Bir şehir ve bölge planlama projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir. |
2 | Şehir ve Bölge Planlama temel alanında, planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 | Şehir ve Bölge Planlama Alanında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
4 | Şehir ve Bölge Planlama etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
5 | Bu çerçevede, Şehir ve Bölge Planlama Alanında gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
6 | Şehir ve Bölge Planlama Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. |
7 | Bir şehir ve bölge planlama projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. |
8 | Şehir ve Bölge Planlama Alanında insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
9 | Şehir ve Bölge Planlama konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
10 | Şehir ve Bölge Planlama Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
11 | Şehir ve Bölge Planlama Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
12 | Şehir ve Bölge Planlama Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
13 | Alternatif planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. |
14 | Disiplinler arası etkileşimli şehir ve bölge planlama konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık planlama projelerinin / çözümlerinin geliştirilmesinde kullanır. |
15 | Şehir ve Bölge Planlama Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
16 | Şehir ve Bölge Planlama Alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
17 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. |
18 | Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular. |
19 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. |
20 | Şehir ve Bölge Planlama Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
21 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler. |
22 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. |
23 | Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
24 | Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak kamu yararı, sosyal adalet ve yaşam kalitesi konularında yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığa sahiptir. |
25 | Kırsal ve kentsel alan planlamasında sürdürülebilir enerji ve ekolojik olgular konusunda düşünsel ve kuramsal olarak ilişkilendirebilme yetkinliğine sahiptir. |
26 | Yaşanabilir ve sürdürülebilir mekanlar yaratmak için sosyal, ekonomik ve kültürel ihtiyaçları göz önüne alan; doğayı, kültürel ve tarihi miras gelecek nesiller için korumaya yönelik plan ve politikaları tasarlayabilme ve gerçekleştirebilme yetkinliğine sahiptir. |
27 | Kentlerin planlanmasında doğal, ekonomik ve sosyal riskleri birlikte değerlendirip, önlem alarak, dirençli kentler yaratma konusunda gerekli donanıma sahiptir. |
28 | Mekânsal planlamada katılımcı yöntemleri kullanarak karar alma, politika geliştirme ve yönetme süreçlerine hakimdir. |
29 | Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP1003 | Türkçe | ŞEHİR PLANLAMAYA GİRİŞ | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
MTSBP1005 | Türkçe | KENT VE UYGARLIK TARİHİ I | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 6 | 0 | 0 | |||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP1004 | Türkçe | HARİTA ÖLÇME BİLGİSİ | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
MTSBP1006 | Türkçe | KENT VE UYGARLIK TARİHİ II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 6 | 0 | 0 | |||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP2003 | Türkçe | ŞEHİR SOSYOLOJİSİ | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
MTSBP2005 | Türkçe | NÜFUS VE DEMOKRAFİ | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
MTSBP2009 | Türkçe | KENT EKONOMİSİ | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 9 | 0 | 0 | |||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP2006 | Türkçe | PLANLAMADA SAYISAL YÖNTEMLER | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | |||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP3003 | Türkçe | KENT COĞRAFYASI | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
MTSBP3005 | Türkçe | BÖLGE PLANLAMA | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
MTSBP3007 | Türkçe | KENTSEL ALTYAPI VE ULAŞIM PLANLAMASI | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 9 | 0 | 0 | |||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP3002 | Türkçe | ŞEHİRCİLİK PROJESİ VI | Zorunlu | 4 | 4 | - | - | |
MTSBP3004 | Türkçe | KONUT SORUNLARI VE POLİTİKALARI | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
MTSBP3006 | Türkçe | İMAR HUKUKU | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
MTSBP3008 | Türkçe | PLANLAMA KURAMI VE UYGULAMASI | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 13 | 4 | 0 | |||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP4003 | Türkçe | KENT SİYASETİ VE YÖNETİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | |||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MTSBP4004 | Türkçe | KENTSEL KORUMA | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | |||||
Mufredat Kapanan Dersler |