GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MTSBP4022 DIŞ MEKAN HETEROTOPYA Seçmeli Ders Grubu 4 8 3,00

Lisans



Birer “dış mekan” olan heterotopik mekanların; nasıl tanımlanabildiği?, ne anlamlarının olduğu?, verili bir toplumda bu farklı mekanların incelenmesi, analizi ve betimlemesi; • Söylem analizi ile verili bir toplumda dışlama sisteminin çözümlenerek bu sistemin dışarıda bıraktıklarının yer çeşitlerinin saptanması, • İç mekan-dış mekan bilgi iktidar tipleri ilişkileri; hükümranlık bilgi-iktidarında dışarıda kalan, normdan çıkarak kriz yaratanların yeri; kriz heterotopyaları, moderrn bilgi-iktidarda dışarıda kalan, normalden sapanların yeri; sapma heterotopyaları üzerinden açıklanması.


Dr. Öğr. Ü. Habip ULUÇAY


1 • Söylem analizi ile verili bir toplumda dışlama sisteminin çözümlenerek bu sistemin dışarıda bıraktıklarının yer çeşitlerinin saptanması, • İç mekan-dış mekan bilgi iktidar tipleri ilişkileri; hükümranlık bilgi-iktidarında dışarıda kalan, normdan çıkarak kriz yaratanların yeri; kriz heterotopyaları, moderrn bilgi-iktidarda dışarıda kalan, normalden sapanların yeri; sapma heterotopyaları üzerinden açıklanması.

Birinci Öğretim



[Yok]



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin içeriği, amacı, kapsamı
2 Başka Mekanlara Dair makalesinin irdelenmesi, Heterotopik Mekanların özellikleri
3 Başka Mekanlara Dair makalesinin irdelenmesi, Heterotopik Mekanların özellikleri
4 Başka Mekanlara Dair makalesinin irdelenmesi, Heterotopik Mekanların özellikleri
5 Söylem analizi ile verili bir toplumda dışlama sisteminin çözümlenerek bu sistemin dışarıda bıraktıklarının yer çeşitlerinin saptanması,
6 Söylem analizi ile verili bir toplumda dışlama sisteminin çözümlenerek bu sistemin dışarıda bıraktıklarının yer çeşitlerinin saptanması,
7 Söylem analizi ile verili bir toplumda dışlama sisteminin çözümlenerek bu sistemin dışarıda bıraktıklarının yer çeşitlerinin saptanması,
8 ARA SINAV, Söylem analizi ile verili bir toplumda dışlama sisteminin çözümlenerek bu sistemin dışarıda bıraktıklarının yer çeşitlerinin saptanması,
9 İç mekan-dış mekan bilgi iktidar tipleri ilişkileri; hükümranlık bilgi-iktidarında dışarıda kalan, normdan çıkarak kriz yaratanların yeri; kriz heterotopyaları, moderrn bilgi-iktidarda dışarıda kalan, normalden sapanların yeri; sapma heterotopyaları üzerinden açıklanması.
10 İç mekan-dış mekan bilgi iktidar tipleri ilişkileri; hükümranlık bilgi-iktidarında dışarıda kalan, normdan çıkarak kriz yaratanların yeri; kriz heterotopyaları, moderrn bilgi-iktidarda dışarıda kalan, normalden sapanların yeri; sapma heterotopyaları üzerinden açıklanması.
11 Heterotopik mekanlara yönelik öğrencilerin alan çalışmaları ve sunumları
12 Heterotopik mekanlara yönelik öğrencilerin alan çalışmaları ve sunumları
13 Heterotopik mekanlara yönelik öğrencilerin alan çalışmaları ve sunumları
14 Heterotopik mekanlara yönelik öğrencilerin alan çalışmaları ve sunumları

• Foucault M., (2011), “Özne ve İktidar , Seçme Yazılar-2” Başka Mekanlara Dair, Çeviren: Işık Ergüden, Ayrıntı Yayınları. • Foucault M., (2013), “Kelimeler ve Şeyler, İnsan Bilimlerinin Bir Arkeolojisi” Çeviren:Mehmet Ali Kılıçbay, İmge Yayınları. • Foucault M., (1987), “Söylemin Düzeni” Çeviren: Turhan Ilgaz, Hil Yayın. • Foucault M., (1993), “Bu Bir Pipo Değildir” Çeviren: Selahattin Hilav, Yapı Kredi Yayınları. • Foucault M., (2006), “Sonsuza Giden Dil, Seçme Yazılar-6” J.-P. Dışarı Düşüncesi, Çeviren: Işık Ergüden, Ayrıntı Yayınları. • Foucault M., (2014), “Güvenlik, Toprak, Nüfus, College de France Dersleri 1977-1978” Çevirmen: Ferhat Taylan, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. • Urhan V., (2013), “Michel Foucault ve Düşünce Sistemleri Tarihi, Arkeoloji, Soykütüğü, Etik” Say Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Bütünleme Sınavı 1 3 3
Gösterme 5 3 15
Beyin Fırtınası 5 3 15
Bireysel Çalışma 4 3 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 3 12
Ev Ödevi 3 3 9
Toplam İş Yükü (saat) 69

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29
ÖÇ 1 5 4 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek