Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UNVOD2613 | Acil Durum ve Afet Farkındalık Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Afetlere dirençli toplum oluşturma vizyonu ve bütünleşik afet yönetimi anlayışıyla toplumda önlem alma kültürünü önceleyen ve afet öncesi, sırası ve sonrasına ilişkin bilgi ve becerileri kazandırma, tutum ve davranışları değiştirmek ve insanların afetlerde güvende kalabilmeleri için gerekli farkındalığı kazandırmaktır.
Öğretim Görevlisi: Güzide Miray PERİHANOĞLU
1 | Öğrenciler afetler hakkında teknik bilgi sahibi olacaktır |
2 | Öğrenciler afetleri önlemede kurumsal yapılanmanın önemi hakkında farkındalık yaratma sistemlerini yorumlayarak, afeti önleyici kurumsal sistemleri kurma kapasitesi geliştirme becerisi kazanacaktır |
Birinci Öğretim
[Yok]
Afet kavramı, türleri, risk kavramı, riski tanımlama yöntemleri, afet farkındalık konusunda kavramsal ve yöntemsel bilgilendirme yapılarak, deprem afetlerin önlenmesinde planlamanın rolü ve mevcut risklerin azaltılmasında uygulanan yöntemler tartışılacaktır. Afet yönetimin kapsamı üzerinde durularak, çeşitli ülke sistemleri ile ülkemizin hukuki altyapısı değerlendirilecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Afetler ve Afet Yönetimi | ||
2 | Afetler ve Afet Yönetimi | ||
3 | Türkiye, afet Farkındalığı ve Afetlere Hazırlık Araştırması | ||
4 | Afet Farkındalık Kampanyalarında Durum Analizi | ||
5 | Farkındalık Oluşturma Kampanyalarında Ortam ve Medyanın Kullanımı | ||
6 | Afet Farkındalık Kampanyalarının Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi | ||
7 | Afet Farkındalık Kampanyalarının Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi | ||
8 | Farkındalık Oluşturma Eğitimlerinin Tasarımı | ||
9 | Farkındalık Oluşturma Sürecinde Eğitim Materyalinin Önemi | ||
10 | Farkındalık Oluşturmada Materyal Geliştirme Süreci | ||
11 | Farkındalık Oluşturma Sürecinde Uzaktan Eğitim, Sosyal Medya ve Mobil Tekonoloji Uygulamaları | ||
12 | Farkındalık Oluşturma Eğitimlerinde Kullanılabilecek Materyaller | ||
13 | Farkındalık Oluşturma Eğitimlerinin Uygulanması | ||
14 | Farkındalık Oluşturma Eğitimlerinin Uygulanması |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 44 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 |