.
Doktor
ALES’ten 55 almak YDS'den 55 almak ya da üniversiteler arası kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puan almak En az 3 öğretim üyesinin jüri olarak bulunduğu yazılı, sözlü ya da uygulamalı bilim sınavından (100 üzerinden değerlendirilir) an az 50 almak, Referans mektubu Neden doktora istediğine dair yazılacak kompozisyon Varsa uluslararası standart sınavlar Puan hesaplaması ise ALES’in %50si, Lisans not ortalamasının %15’i,Yüksek Lisans not ortalamasının %15’i ve Bilim Sınavının %20 seklindedir Bilim sınavından en az 50 alınması zorunludur. Puanlama sonrası 65 ve daha yukarı olanlar kontenjan dahilinde kabul edilir.
Önceki öğrenmenin tanınması sürecinde ilgili yönetmelik doğrultusunda hareket edilmektedir.
1. Eğitim programları ve öğretim alanındaki kavramları doğru kullanabilme 2. Eğitim programlarına etki eden felsefi ve bilimsel temelleri anlayabilme 3. Öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımlarının kuramsal temellerini irdeleyebilme 4. İşbirliği içinde ilke ve ölçütlere uygun bir program tasarısı hazırlayabilme 5. Bir kurum ya da konu alanında program geliştirme çalışmalarını yürütebilme 6. Bir eğitim programını bilimsel ilkelere uygun olarak değerlendirebilme 7. Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmalar/yayınlar yapabilme 8. Eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel uygulamaları, ulusal ve uluslararası yayınları izleyebilme 9. Mesleki sorunları/konuları tartışırken, çalışmalarını yürütürken bilimsel yöntem ve etik ilkeleri ön planda tutabilme 10. Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırma yapmaya isteklilik 11. Mesleki bir kimlik olarak program geliştirme uzmanlığına değer verebilme
Eğitim Programları ve Öğretim doktora programıyla; öğrencilerin eğitim bilimleri alanı ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeleri amaçlanmaktadır. Öğretmen eğitimi programlarının karşılaştırılması, hizmet öncesi öğretmen eğitimi programlarının geliştirilmesi, öğretmen eğitimine dönük kalite modelleri, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejileri, üniversitede öğretme ve öğrenme gibi dersler öğrencilerin çok yönlü olarak yetişmelerini amaçlayan dersler arasındadır.
Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Eğitim programları ve öğretim doktora programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanısıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken doktora programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Eğitim programları ve öğretim doktora programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, uzmanlık alanlarına bağlı olarak doktora sonrası programlara başvurabilirler.
Öğrencilerin değerlendirilmesinde Ara Sınav %40, Final Sınavı %60 oranında etkilidir. Bunun yanı sıra süreçte yapılan çalışmalar/projeler değerlendirmede dikkate alınabilmektedir.
24 krediden az olmamak koşuluyla, 1 seminer, 8 ders, yeterlilik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasını başarı ile tamamlamış olmaktır.
Tam Zamanlı
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 65080, Zeve Kampüsü, Tuşba/Van
Gerekli derslik ve teknolojik altyapı mevcuttur.
1 | Eğitim programlarına etki eden felsefi ve bilimsel temelleri anlayabilme |
2 | Eğitim programları ve öğretim alanındaki kavramları doğru kullanabilme |
3 | Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırma yapmaya isteklilik |
4 | Mesleki bir kimlik olarak program geliştirme uzmanlığına değer verebilme |
5 | İşbirliği içinde ilke ve ölçütlere uygun bir program tasarısı hazırlayabilme |
6 | Öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımlarının kuramsal temellerini irdeleyebilme |
7 | Eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel uygulamaları, ulusal ve uluslararası yayınları izleyebilme |
8 | Mesleki sorunları/konuları tartışırken, çalışmalarını yürütürken bilimsel yöntem ve etik ilkeleri ön planda tutabilme |
9 | Bir kurum ya da konu alanında program geliştirme çalışmalarını yürütebilme |
10 | Bir eğitim programını bilimsel ilkelere uygun olarak değerlendirebilme |
11 | Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmalar/yayınlar yapabilme |
0. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
640202015252011 | Türkçe | Eğıtım Felsefesı Tarıhı ve Sosyal Temeller | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
640202015412011 | Türkçe | Program Gelıştırme ve Değerlendırme I | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
640202015432011 | Türkçe | Öğrenme ve öğretme Süreçlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
640202015452011 | Türkçe | Eğıtımde Yenı Teknolojılerın Kullanımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
640202015732011 | Türkçe | Eğıtımde Ölçme Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-866. | Türkçe | Karma Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | - | - | - | - | |
EBESM8000 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
EBETÇ8000 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 20 | |
EBEUZ8000 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EBOFM-748 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD774 | Türkçe | Psıkolojık Danışma İlke ve Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD-780 | Türkçe | Kışılık Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD-784 | Türkçe | Normal Dışı Psıkolojı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD-786 | Türkçe | Psıkolojık Danışmada Seçme Konular | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 38 | 0 | 0 | 35 | ||||
1. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBEPÖ-848 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9204175572009 | Türkçe | Psıkolojık Danışma Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
DBSDG-I | Türkçe | Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - I | Seçmeli | - | - | - | - | |
EBBÖT-750 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
EBEÖD7077 | Türkçe | Verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-6108 | Türkçe | Eğıtımde Yenı Yönelımler | Zorunlu | - | - | - | - | |
EBEPÖ7051 | Türkçe | Çağdaş Eğıtım Felsefelerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ7067 | Türkçe | Çocuk Hakları ve Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ7071 | Türkçe | Öğretme - Öğrenme Süreçlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-727 | Türkçe | Şıddet Karşıtı Söylem | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ751 | Türkçe | Çağdaş Eğıtım Felsefesı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ767 | Türkçe | Çocuk Hakları ve Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-795 | Türkçe | Bılgısayar Uygulamalı Araştırma ve Deneme Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ8063 | Türkçe | Erken Çocukluk Eğıtım Programları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ8064. | Türkçe | Uzaktan Eğıtımde Kuram ve Uygulamalar | Zorunlu | - | - | - | - | |
EBEPÖ8065 | Türkçe | Program Gelıştırmede Kuram ve Uygulamalar | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ8067 | Türkçe | Nıtel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ8071 | Türkçe | Vatandaşlık Demokrası ve İnsan Hakları Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ863 | Türkçe | Erken Çocukluk Eğıtım Programları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ871 | Türkçe | Vatandaşlık Demokrası ve İnsan Hakları Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEUZ7000 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EBEYT-783 | Türkçe | Yönetım Bılımı Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBKDB-751 | Türkçe | Psıkolojık Danışma Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBORT7001 | Türkçe | Bılımsel Araştırma ve Yazım | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBORT7003 | Türkçe | Araştırma ve Yayın Etığı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBORT7005 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD-773 | Türkçe | Kışılık Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD-775 | Türkçe | Psıkolojık Danışma Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD-779 | Türkçe | Psıkometrı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD--781 | Türkçe | Bılgısayar Uygulamalı İstatıstık | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD-781. | Türkçe | Bılgısayar Uygulamalı İstatıstık | Zorunlu | - | - | - | - | |
EBRPD8051 | Türkçe | Eğıtsel Verı Madencılığı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EP6209 | Türkçe | Alternatıf Ölçme Değerlendırme Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EP7302 | Türkçe | Eğıtımde Ölçme Aracı Gelıştırme ve Verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EP7303 | Türkçe | Yetışkın Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPO701 | Türkçe | Program Gelıştırme Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPO705 | Türkçe | Program Gelıştırme ve uygulama | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPO745 | Türkçe | Program Değerlendırme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPO777 | Türkçe | Araştırma Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ-701 | Türkçe | Program Gelıştırmenın Temellerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ-703 | Türkçe | Öğretmen Yetıştırme Sorunları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ-705 | Türkçe | Uygulamalı Eğıtım İstatıstığı I | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ-849 | Türkçe | Farklı Dısıplınler Bağlamında Eleştırel Düşünme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 127 | 0 | 0 | 45 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBETÇ7000 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 20 | |
DBSDG-II | Türkçe | Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - II | Seçmeli | - | - | - | - | |
EBBÖT-748 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBE-754 | Türkçe | Akademık Yazım | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPB-852 | Türkçe | Eğıtımde Program Gelıştırme | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPB-854 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPB-856 | Türkçe | Eğıtım Sosyolojısı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPB-858 | Türkçe | Öğrenme Süreçlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ7076 | Türkçe | Eğıtım Felsefı Temellerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-708 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
EBEPÖ760 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ766 | Türkçe | Demokratık Okul | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ8056 | Türkçe | Türk Eğıtım Sıstemı ve Sorunları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ8058 | Türkçe | Eğıtımde Yenı Yönelımler | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ8064 | Türkçe | Uzaktan Eğıtımde Kuram ve Uygulamalar | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | |
EBEPÖ8072 | Türkçe | Sosyalleşme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ8080 | Türkçe | Program Değerlendırme Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ8082 | Türkçe | Yaşamboyu Öğrenme ve Yetışkın Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBEPÖ8084 | Türkçe | Nıtel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-860 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-866 | Türkçe | Karma Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-870 | Türkçe | Gurup Dınamıklerı ve İletışım | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBORT7002 | Türkçe | Araştırma ve Yayın Etığı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD8012 | Türkçe | İlerı Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EP6203 | Türkçe | Eğıtımde Program Gelıştırme Uygulaması | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EP6205 | Türkçe | Öğretımde Model ve Yaklaşımlar | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPO702 | Türkçe | Öğrenme ve Öğretme Süreçlerı I | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPO792 | Türkçe | Öğrenme ve öğretme Süreçlerı II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPO-802 | Türkçe | Hızmet-ıçı Eğıtımde Program Gelıştırme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPO-804 | Türkçe | Program Gelıştırme Uygulamaları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ-848 | Türkçe | Dısıplınler Arası Bağlamda EPÖ | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
PDR-816 | Türkçe | Uygulamalı Nıtel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 94 | 1 | 0 | 35 | ||||
Mufredat Kapanan Dersler | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBOFM-756 | Türkçe | Eğıtım Araştırmalarında SPSS ıle Verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPÖ601. | Türkçe | Program Gelıştırmenın Temellerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖAE.603 | Türkçe | Eğıtımde Program Gelıştırme Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
PDR609 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntem ve Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
21411 | Türkçe | Türk Eğıtım Sıstemı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9204175172007 | Türkçe | Türk Eğtımın Sıstemı Sorunları Eğıl.ve Gel. | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-761 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ763 | Türkçe | Beyın ve Öğrenme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-853 | Türkçe | Eğıtımde Program Değerlendırme Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-861 | Türkçe | Sosyalleşme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ866 | Türkçe | Karma Araştırma ve Yöntemlerı | Zorunlu | - | - | - | - | |
EBEPÖ-873 | Türkçe | Bılgısayar Uygulamalı İlerı İstatıstık Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBES32820 | Türkçe | Temel İstatıstık | Zorunlu | - | - | - | - | |
EBRPD-747 | Türkçe | Araştırma ve Yayın Etığı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPÖ5205 | Türkçe | Çağdaş Öğrenme ve Öğretme Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ601 | Türkçe | Öğrenme - Öğretme Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ601.. | Türkçe | Öğretımde Kuram ve Araştırma | Zorunlu | - | - | - | - | |
EPÖ-602 | Türkçe | Öğretmen Yetıştırme Sorunları | Zorunlu | - | - | - | - | |
EPÖ603 | Türkçe | Eğıtımde Program Gelıştırme Yaklaşımları | Zorunlu | - | - | - | - | |
EPÖ605.. | Türkçe | Sosyal Bılımlerde Araştırma | Zorunlu | - | - | - | - | |
EPÖ-606 | Türkçe | Öğretımde Kuram ve Araştırma | Zorunlu | - | - | - | - | |
EPÖ607 | Türkçe | Hızmet-ıçı Eğıtımde program Gelıştırme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ608 | Türkçe | Program Gelıştırme Uygulamaları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ-609 | Türkçe | Hızmet ıçı Eğıtımde Program Gelıştırme | Zorunlu | - | - | - | - | |
EPÖ6103 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Teknıklerı ve Yayın Etığı | Zorunlu | 1 | - | - | - | |
EPÖ6104 | Türkçe | Eğıtımde Program Gelıştırme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ615.. | Türkçe | Proğram Gelıştırme Uygulamaları | Zorunlu | - | - | - | - | |
EPÖ701 | Türkçe | Program Gelıştırme Metod ve Verı Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ702 | Türkçe | İlerı Düzey Eğıtım Programlarının Değerlendırılmesı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ705 | Türkçe | Araştırma Tasarımı ve Verı Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ708 | Türkçe | Eğıtım Programları ve Öğretımde Semıner | Zorunlu | - | - | - | - | |
EPÖ715 | Türkçe | Eğıtım Programlarında Araştırma Sorunları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ716 | Türkçe | İlerı Düzey İstatıstık | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ718 | Türkçe | İlerı Düzey Nıtel Araştırma Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ720 | Türkçe | Eğıtımde Proje Yönetımı ve Örgütsel Gelışımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖAE602 | Türkçe | Öğretmen Yetıştırme Sorunları | Zorunlu | - | - | - | - | |
RPD603 | Türkçe | İstatıstık Uygulamaları | Zorunlu | - | - | - | - | |
EBEPÖ-854 | Türkçe | Eğıtım Programlarının Felsefı Temellerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ856 | Türkçe | Türk Eğıtım Sıstemı ve Sorunları | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ857 | Türkçe | Karşılaştırmalı Eğıtım Sıstemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ864 | Türkçe | Uzaktan Eğıtımde Kuram ve Uygulamalar II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ872 | Türkçe | Sosyalleşme II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-874 | Türkçe | Beyın ve Öğrenme II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBEPÖ-876 | Türkçe | Karma Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | 3 | - | - | |
EBRPD8032 | Türkçe | Yas Danışmanlığı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD8034 | Türkçe | Güncel Yaklaşımlar ve Bılınçlı Farkındalık | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EBRPD8036 | Türkçe | Psıkolojık Danışmada Postmodern Yaklaşımlar | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPEPÖ-858 | Türkçe | Eğıtım Programlarının Felsefı Temellerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ605 | Türkçe | Program Değerlendırme | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ606 | Türkçe | Öğretımde Kuram ve Araştırma | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
EPÖ602 | Türkçe | Öğretmen Yetıştırme Sorunları | Zorunlu | 3 | - | - | - |