Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBEPÖ8063 | Erken Çocukluk Eğitim Programları | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Amacı, katılımcılara erken çocukluk eğitim programının öğeleri, ilke ve standartları, aile katılımının nasıl gerçekleştirileceği, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgi sahibi olmalarını, çocukların öğrenmelerini kolaylaştıracak yöntem ve materyal seçme becerisini kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca ülkemizde ve dünyada kullanılan eğitim programlarını inceleyerek karşılaştırmalar yapmalarında rehberlik etmektir.
Dr. Necdet Taşkın
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | EÇEP ilke ve standartları bilir |
Yok
Yok
Erken çocukluk eğitim programının öğeleri, ülkemizde ve yurt dışında kullanılan çeşitli erken çocukluk eğitim programlarının incelemesi, programın ilke ve standartları, çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak yöntem ve materyaller, erken çocukluk eğitim programında aile katılımı, programın planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | EÇEP genel özellikleri | ||
3 | EÇEP ilkeleri ve standartları | ||
4 | EÇEP'de öğrenme süreçleri ve değerlendirme | ||
5 | Türkiye'de EÇEP | ||
6 | Türkiye'de EÇEP | ||
7 | Arasınav | ||
8 | Dünyada EÇEP | ||
9 | Montessori ve Vygotsky yaklaşımları | ||
10 | High Scope, Bank Street ve Head Start Programları | ||
11 | Reggio Emilia ve Proje Yaklaşımı. Waldorf Yaklaşımı | ||
12 | Uzakdoğu EÇEP | ||
13 | Türkiye ve dünyadaki EÇEP'i karşılaştırma | ||
14 | Genel Değerlendirme | ||
15 | |||
16 |
Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8: 2009 position statement. Washington, DC: NAEYC.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 |