Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans programı Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde eğitim faaliyetlerini sürdürmektedir.
Program sonrası öğrencilere Eğitim Yöneticisi uzmanı unvanı alır.
Tezsiz yüksek lisans giriş sınavında ise başarı notu; lisans mezuniyet not ortalamasının (transkript) %70 ve varsa ALES sınav sonucu notunun %30’u dikkate alınarak hesaplanır. Tezsiz yüksek lisans programlarına girişte bilimsel değerlendirme sınavı yapılmaz
Tezsiz yüksek lisans programları, toplam otuz krediden az olmamak koşulu ile en az on adet ders ile dönem projesi dersinden oluşur. Dönem projesi dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok üç tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşulu ile lisans derslerinden seçilebilir.
Eğitim Yönetimi Anabilim Dalının amacı, okul yöneticiliği, eğitim müfettişliği, eğitim planlaması ve eğitim ekonomisi alanlarında uzman; çağdaş yönetim yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda yönetim faaliyetlerini düzenleyebilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli bireyler yetiştirmek; yüksek lisans dersleri aracılığıyla Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumlarda çalışan öğretmen, yönetici ve eğitim müfettişlerinin mesleki yeterliklerini yükseltmektir.
Mezun olan öğrenciler kamu veya özel eğitim kurumlarında eğitim yöneticisi ve eğitim denetleyicileri olarak görev yapabilmektedirler.
Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunamazlar.
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (rapor hazırlama, sunum yapma, proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Alınan bir dersin başarı notunun değerlendirmesinde ara sınav, ödev ve yarıyıl sınavı notu dikkate alınır. Başarı notu; ara sınav notunun % 25’i, ödev notunun % 25’i ve yarıyıl sınavı notunun % 50’si olmak üzere, toplam en az 70, harf sisteminde CC, 4’lü not sisteminde 2.72 puan olması gerekir. Ödev verilmemesi durumunda başarı notu; ara sınav notunun %50’si ile yarıyıl sonu notunun %50’sinin toplanmasıyla elde edilir ve yine bu toplamın en az 70, harf sisteminde CC, 4’lü not sisteminde 2.72 puan olması gerekir. Yarıyıl sonu notunun en az 70, harf sisteminde CC, 4’lü not sisteminde 2.72 puan olması, ders geçmek için ön koşuldur. Alınan dersin alanına göre sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir.
Adayın mezun olabilmesi için kendisine sunulan bütün dersleri başarılı bir şekilde vermesi, 30 krediyi tamamlayabilmesi ve hazırlayacağı dönem projesinden başarılı olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Dr. Öğr. Üyesi Rezzan UÇAR, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bölümleri Bölümü, Tuşba/VAN
Eğitim Yönetimi yüksek lisans programı için yeterli düzeyde yardımcı personel (uzman, teknisyen, sekreter) mevcuttur. Yüksek lisans öğrencilerine yönelik ders uygulamaları ve sunumlarını yapabilecekleri seminer salonları mevcuttur. Ayrıca öğrenciler, geniş veri tabanı ve araştırma kaynaklarının yer aldığı üniversite merkez kütüphanesinden de yararlanabilmektedirler.
1 | Eğitim Bilimleri alanındaki bilgileri Eğitim Yönetimi alanının temel bilgileri ile birleştirme, alana ilişkin teori ve uygulamaları öğrenme. |
2 | Eğitim yönetimine ilişkin edindiği bilgileri uygulayabilme. |
3 | Bireysel olarak alan bilgilerini derinleştirebilme. |
4 | Eğitim yöneticiliği yapabilme |
5 | Eğitim yönetimi alanına ilişkin bilgilerini kullanarak eğitim sisteminin yönetimi ile ilgili değerlendirmeler yapabilme. |
6 | Eğitim yönetiminin diğer alanlarla ilişkilerini kavrama . |
7 | Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri mesleki yaşamına uygulayabilme |
8 | Grup içerisinde görev alabilme. |
9 | Alana yönelik edindiği bilgileri paylaşabilme |
10 | Eğitim örgütlerinin toplumsal işlevlerinin geliştirilmesine yönelik stratejiler üretebilme. |
11 | Bir eğitim örgütünü yönetim süreçlerini dikkate alarak yönetebilme. |