GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Fakültesi - İlköğretim ABD (Matematik Eğitimi Bilim Dalı) - İlköğretim Matematik Eğitimi Bilim Dalı



Program Tanımları

Tezli yüksek lisans programının amacı, öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını sağlamaktır.

Yüksek Lisans

Yüksek lisans programına başvuru ve kabul şartları ile ilgili bilgilere yyu.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

Bir öğrencinin özel öğrenci statüsünde aldığı lisansüstü dersler dahil olmak üzere, enstitüye kaydolmadan önceki son beş yıl içinde yurtiçi/yurtdışı yükseköğretim kurumlarından almış olduğu lisansüstü dersler danışmanın görüşü, anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararıyla öğrencinin kayıtlı olduğu programa transfer edilebilir. Ancak bir öğrencinin kayıt yaptırdığı programdaki toplam kredi miktarının 2/3'ünden fazlası özel öğrenci statüsünde aldığı lisansüstü derslerin kredilerinin transferinde dikkate alınmaz.

Avrupa Kredi Transferi Sistemine göre ise toplam 60 AKTS den az olmamak koşuluyla ders ve 60 AKTS den az olmamak koşuluyla tez çalışmasını içeren özel konular derslerini tamamlayarak tez çalışmasını başarıyla tamamlamak

Tezli yüksek lisans programının toplam AKTS kredisi 120'dir. Söz konusu 120 kredinin 60'ı ders döneminde 60'ı ise tez döneminde kazanılmaktadır. Programda yer alan dersler seminer dersi dışında seçmeli olup öğrenciler ilgileri doğrultularında alanına göre danışmanın görüşünü alarak ders alabilirler. Öğrenciler, programda yer alan zorunlu seminer derslerinden yalnızca birini, anabilim dalı başkanının ve danışmanın görüşü ile almak zorundadırlar. Zorunlu seminer dersi dışında tüm dersler seçmeli olup öğrenciler alanlarına göre ilgileri doğrultusunda danışmanın görüşünü alarak yönetmeliğin yyu.edu.tr/yonetmelikler.html izin verdiği oranda dersi üniversite içinden ve üniversite dışından alabilirler.

Bu program mezunları akademik düzeyde çalışmalarına devam edebilmektedirler.

Doktora Programına Geçiş Yapılabilir

Sınavlar, değerlendirme ve notlandırma sistemi Yüzüncü Yıl Üniversitesi Lisansüstü Eğitim- Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde belirtildiği gibidir.

Programın zorunlu derslerini (en az 60 AKTS) başarı ile tamamlamış olan ve akademik ortalaması en az 2.75 olan öğrenci ikinci yarıyılın bitiminden sonra tez/sanat çalışması önerisi sunar. Tez savunmasını da başarıyla tamamlayan öğrenci yüksek lisans programından mezun olur.

Tam Zamanlı

Dr. Öğr. Ü. Kamil AKBAYIR. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü kamilakbayir@yyu.edu.tr

Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda; belirli bir bilgi ve beceri birikimi ile donatılmış, bilimsel araştırma yapabilen; bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahip; ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını bilen, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip eden; alanı ile ilgili araştırma aşamalarınım toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde denetleyebilen ve bu değerleri öğretebilecek nitelikli bilim uzmanları yetiştirmektir.


Program Çıktıları

1 Matematik eğitimi alanında karşılaşılan bir sorunun çözümü için, bağımsız olarak, bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular, elde edilen verileri analiz edip sonuçlarını değerlendirir.
2 Matematik eğitimindeki sorunlara çözüm önerileri getirir.
3 Alana ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
4 Matematik eğitimi alanında bağımsız çalışma yürütebilecek araştırma yöntem bilgilerine sahiptir.
5 Matematik eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
6 Matematik eğitimi alanında ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser.
7 Matematik eğitimi ile ilgili grup çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
8 Matematiksel düşünür ve matematik dilinde düşüncelerini ifade eder.
9 Matematik eğitimi alanına ilişkin çalışmaları takip eder, ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alır ve kendi çalışmalarını paylaşır.
10 Matematik eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı olarak ileri düzeyde yaralanır.
12 Matematik eğitimi ile ilgili geliştirilen ulusal ve uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçları değerlendirir.
13 Matematik eğitimiyle ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
14 Matematik alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
15 Matematik eğitimi ve disiplinlerarası yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütür.
16 Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal, kültürel ve toplumsal normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirmek ve değiştirmek için girişimlerde bulunur.
17 Matematik eğitimi alanında edindiği bilgileri, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
18 Alan ilişkin bilgileri kullanarak karşılaşılan sorunları gözlemleyip tanımlar
19 Alan bilgisini eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
0. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EBETÇ7000 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 20
Toplam 0 0 0 20
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DBSDG-I Türkçe Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - I Seçmeli - - - -
EBEUZ7000 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu 8 - - 10
Toplam 8 0 0 10
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DBSDG-II Türkçe Dış Bırım Seçmelı Ders Grubu - II Seçmeli - - - -
Toplam 0 0 0
Mufredat Kapanan Dersler
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9104187932009 Türkçe Matematık Öğretımınde Problem Üretme Çözme ve Değerlendırme Yaklaşımları Zorunlu 3 - - -
9104187952009 Türkçe Cebırsel Analız I Zorunlu 3 - - -
9104187992009 Türkçe Eğıtım Bılımlerınde Temel Araştırma Yöntemlerı Zorunlu 3 - - -
EBILK751 Türkçe İlköğretımde Matematık Öğretımı I Zorunlu 3 - - -
EBILK753 Türkçe İlköğretımde Negatıf Sayıların Öğretımı Zorunlu 3 - - -
EBILK-754 Türkçe İlköğretımde Matematık Öğretımı II Zorunlu 3 - - -
EBEÖD-781 Türkçe İstatıstıksel Verı Analızı I Zorunlu 3 - - -
EBILK-797 Türkçe İlköğretımde Matematık Öğretımı I Zorunlu 3 - - 6
EBOFU-721 Türkçe Konveks Foksıyonlara Geçış-I Zorunlu 3 - - -
EBILK-740 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - -
EBILK-742 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu 3 - - -
EBILK-748 Türkçe Semıner Zorunlu 3 - - -
EBILK-750 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu 8 - - -
EBILK-752 Türkçe Problem Çözme Teknıklerı ve Model Gelıştırme Zorunlu 3 - - 6
9104187972009 Türkçe Bılım Eğıtımınde İlerı Pedagojı Zorunlu 3 - - -