GERİ DÖN

Lisans Programları


EĞİTİM FAKÜLTESİ - İlköğretim Matematik Öğretmenliği - - İlköğretim Matematik Öğretmenliği



Program Tanımları

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı, Türkiye ve dünya standartlarında ortaokullarda (5-8. sınıflar) görev alabilecek matematik öğretmenleri yetiştirmeyi hedefleyen bir programdır. İlköğretim bölümü bünyesinde, 1998-1999 öğretim yılından itibaren öğrenci kabul edilen bu program ilk mezunlarını 2002 yılında vermiştir. İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalında 6 öğretim üyesi ve 1 öğretim görevlisi çalışmakta ve lisans programına kayıtlı yaklaşık 200 öğrenci bulunmaktadır.

Lisans Derecesi

Türkiye'de veya yurt dışında orta öğretimini tamamlayan ve ulusal düzeydeki üniversite sınavlarında ilgili puan türünde yeterli başarı göstermiş öğrenciler bu programda öğrenim görmeye hak kazanırlar.

Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Daha ayrıntılı bilgiye http://www.yok.gov.tr/content/view/476/ linkinden ulaşılabilir.

Programda mevcut olan, 240 AKTS'ye karşılık gelen zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak, mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı 4 yıllık bir programdır. Öğrenciler bu programı İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, İlköğretim Bölümü bünyesindeki diğer ana bilim dalları ve Yüzüncü Yıl Üniversitesi'ndeki diğer fakülte ve yüksek okullar tarafından açılan ve program kapsamında zorunlu veya seçmeli olarak kabul edilen dersleri alarak tamamlayabilirler. Program kapsamında öğrenciler 240 AKTS (151 ulusal kredi) almak zorundadır.1 AKTS kredi 25 saat iş yüküne denktir. Öğrencilerin tamamlaması gereken toplam kredinin %75'i (180 AKTS-111 ulusal kredi) zorunlu derslerden, %25'i (60 AKTS-40 ulusal kredi) seçmeli derslerden oluşmaktadır.Öğrencilerin aldığı seçmeli derslerin %80'i (48 AKTS-32 ulusal kredi) bölüm içi seçmeli derslerden, %20'si (12 AKTS-8 ulusal kredi ) bölüm dışı seçmeli derslerden oluşur.

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı mezunları "Matematik Öğretmeni" unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Ortaokul Matematik Öğretmeni olarak atanabilmektedirler. Yurt dışında öğretmenlik yapmak isteyen veya eğitim sektörünün farklı alanlarında çalışmak isteyen mezunlar da gerekli şartları sağladıkları takdirde bu alanlarda görev yapabilmektedirler. Ayrıca ilköğretim matematik eğitimi alanında veya eğitimle ilgili başka alanlarda yurt içinde veya yurt dışında akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar, gerekli şartları sağladıkları takdirde üniversitelerin akademik birimlerinde öğretim elemanı (araştırma görevlisi) olarak görev alabilmektedirler.

Her alanda yüksek lisans, doktora programlarına veya sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan "Değerlendirme Sistemi" tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Yüzüncü Yıl Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.

Programda mevcut olan, 240 AKTS'ye karşılık gelen zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

Tam Zamanlı

Doç. Dr. Havva KAVURMACI ÖNALAN İlköğretim Matematik Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Başkanı E-Posta: havvaonalan@yyu.edu.tr

Yüzüncü Yıl Üniversitesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı, ortaokullarda (5.-8. sınıflar) görev yapacak matematik öğretmenleri yetiştiren 4 yıllık bir lisans programıdır. Programın temel amacı, sahip olduğu temel alan ve meslek bilgisiyle kendini geliştirebilen, matematik eğitimine yönelik olumlu tutum ve davranışlara sahip, toplum ve çevre sorunlarına duyarlı, mesleğini etik kurallar çerçevesinde icra eden, ülkemizin ve çağdaş dünyanın ihtiyaçlarına uygun nitelikte, özgüveni tam öğretmenler yetiştirmektir.


Program Çıktıları

1 Programın hedeflerine uygun, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçer ve kullanır.
2 İlköğretim matematik öğretmenliğinin gerektirdiği öğretim bilgisine sahiptir.
3 İlköğretim matematik öğretmenliğinin gerektirdiği matematiksel düşünme becerisine sahiptir.
4 Öğrenci duyuşsal özelliklerini dikkate alarak öğrenme ortamını oluşturur ve öğretim hedeflerini gerçekleştirir.
5 Matematiksel bilginin gelişimi ve doğası konusunda bilgi sahibidir.
6 Öğrenme ve araştırmaya yönelik bireysel sorumluluk alır ve yerine getirir.
7 Grup çalışmalarında uyumlu şekilde yer alır ve sorumluluklarını yerine getirir.
8 Bilimsel bilginin niteliği ve bilimsel araştırma süreçleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir.
9 Öğrenci bilişsel özelliklerini dikkate alarak öğrenme ortamını oluşturup, ortaya çıkabilecek kavram yanılgıları ve öğrenci güçlüklerine yönelik etkin stratejiler uygular.
10 Matematiksel kavramların öğretimine yönelik uygun materyal tasarlar.
11 Farklı ülkelerdeki matematik öğretimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibidir.
12 Öğrenen birey olarak güçlü ve zayıf yönlerini tanır, zayıf yönlerini geliştirir.
13 Öğreten birey olarak güçlü ve zayıf yönlerini tanır, zayıf yönlerini geliştirir.
14 Matematik öğretimi ile ilgili ihtiyaç duyduğu bilgi kaynaklarına kolaylıkla ulaşır ve bu kaynaklardan karşılaştığı sorunların çözümünde etkin şekilde yararlanır.
15 Okul içinde ve okul dışında matematik öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili olguları tespit eder, kavramsallaştırır ve bilimsel yöntemlerle inceleyip yorumlar.
16 Matematik öğretiminde karşılaşılan soruların çözümüne yönelik bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
17 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
18 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
20 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
21 Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
22 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
23 Matematiği öğretmek ve matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmeye yönelik okul içi ve okul dışı çeşitli etkinlikler planlar ve uygular.
24 Matematik eğitimi ile ilişkili sergi, yarışma, şenlik gibi etkinlik geliştirme ya da sorun çözme gibi amaçlara yönelik olarak ilgili kurum ve kişilerle iletişim içinde olur.
25 Mesleki gelişmeleri uluslararası düzeyde en az bir yabancı dili kullanarak takip edebilir ve meslektaşlarıyla paylaşır.
26 Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
27 Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
28 Öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış sergiler ve dış görünümü ile topluma örnek oluşturur.
29 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
30 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
31 Okul ortamında güvenliğin sağlanmasına katkıda bulunur ve gerektiğinde kişisel ve kurumsal iletişim kurar.
32 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
33 Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar