Bölümümüze öğrenci kabulü 1998-1999 akademik yılında başlamıştır ve halen yaklaşık 70 öğrenci eğitim görmektedir.
Programın tüm gereksinimlerini başarı ile tamamlayan ve iki dönem boyunca stajını yapan mezunlar "Bilgisayar Öğretmenliği alanında Lisans Diploması" derecesi alırlar.
3.1. Nitelik düzeyi: Birinci Döngü (Lisans düzeyi) 3.2. Programın resmi uzunluğu: 4 yıl, yılda 2 yarıyıl, yarıyılda 16 hafta 3.3. Erişim gereksinimleri: Yerleştirme süreci Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) aracılığıyla yapılır. Ayrıca öğrenciler eğitim fakültesine dış ve iç transfer sınavları veya uluslararası öğrenci sınavları ile kabul edilirler.
Programımıza ÖSYM'nin yapmış olduğu merkezi sınav ile yerleştirme yapılır. Yabancı uyruklu öğrenciler, YYÜ-YÖS sınavı sonucu dikkate alınarak kabul edilir.
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki içindeki çeçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır.
Mezun olabilmek için, programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve her dersten 100 üzerinden en az 60 puan alarak başarılı olması gerekir.
Eğitim programı eğitim ve bilgisayar konusunda kişisel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak amacı ile hazırlanmıştır. Birinci yıl dersleri farklı bilgi düzeyine sahip öğrencileri aynı bilgi seviyesine getirmek için başlıca Türkçe, matematik, temel bilgisayar ve eğitim derslerini içerir. İkinci, üçüncü ve dördüncü yıllarda sunulan zorunlu ve seçmeli dersler, fizik, programlama dilleri, işletim sistemleri ve uygulamaları, veritabanı sistemleri, çoklu ortam sistemleri, yazarlık dilleri, eğitim yazılımlar geliştirme ve değerlendirme, uzaktan eğitim, materyal geliştirme ve eğitim teknolojileri, eğitimde materyal kullanımı, bilgisayar destekli eğitimin temelleri, öğretim tasarımı, gelişim ve öğrenme, araştırma yöntemleri, özel öğretim yöntemleri, sınıf yönetim, rehberlik ve bitirme projesidir. Öğrenciler toplam 2 dönem (7. ve 8.) farklı okullarda stajyer öğretmen olarak staj yapmaktadırlar.
Öğretmen olmak isteyen mezunlar KPSS sınavından yeteri puan alarak MEB'e bağlı okullarda Bilgisayar Öğretmeni olarak görev yapmaktadırlar. Bu sınavda başarılı olamayanlar genelde özel eğitim kurumlarına yönelmiş durumdadır. Buna ek olarak diğer sektörlerde çalışma alanı oldukça geniş olduğu için bilişimin içinde olduğu herhangi bir alanda (örneğin sağlık, banka, vs.) istihdam edilebilmektedirler.
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları durumunda kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarına kayıt yaptırabilirler.
Bölümümüzde sınavlar arasınav ve final olmak üzere iki aşamada yapılır. Bir dersten başarılı olabilmek için ağırlıklı orrtalamanın en az 60 olması ve yönetmelikte belirtilen devam zorunluluğunu yerine getirmesi gerekir. Başarısız öğrenciler dönem sonunda bütünleme sınavına girerler. Uygulamalı derslerin bir kısmında ayrıca ödev, proje, laboratuvar etkinlikleri de değerlendirmeye katılmaktadır. Staj derslerinden, staj öğretmeninin görüşü dikkate alınarak not verilmektedir.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Tam Zamanlı
Adres: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi C-Blok Tuşba/VAN Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Hayati ÇAVUŞ. AKTS/DS Koordinatörü: Araştırma Gör. Meriç BOYNUKARA.
60 Bilgisayardan oluşan iki laboratuvarımız ve bölüm derslerinin yapılacağı bir elektronik(teknolojik) sınıf ile bir adet derslik ayrılmıştır.
1 | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. |
2 | Yeterli düzeyde alanı öğretme bilgisine sahip olur. |
3 | Öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları tasarlayabilir. |
4 | Öğrencilerin bilişim teknolojilerindeki gelişimlerini farklı ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak değerlendirebilir. |
5 | Öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılabilecek farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilir. |
6 | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. |
7 | Bilişim teknolojileri öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. |
8 | Bilgi ve iletişim teknolojilerinin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
10 | Öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir. |
11 | Teknolojiyi farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. |
12 | Türkçe'yi etkin bir iletişim aracı olarak kullanır. |
13 | Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar. |
14 | Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır. |
15 | Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilir. |
16 | Eğitim içeriği oluşturabilir. |
17 | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |