GERİ DÖN

Lisans Programları


İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - - İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ İÖ.



Program Tanımları

Amaç: İlköğretimde görev alacak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni adaylarına, bir yandan din kültürü ve ahlak bilgisi diğer yandan öğretmenlik formasyonuyla ilgili temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır. Hedef: Programda; öğrenim süresi esnasında öğrencilere Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi ile ilgili konularda perspektif kazandırmak, öğretmenlik mesleğine çağdaş bir eğitim anlayışıyla sahip olmalarını sağlamak ve Türk Millî Eğitiminin genel amaçları doğrultusunda ülkemizin ve Milli Eğitim Bakanlığının ihtiyaç duyduğu nitelikli öğretmen yetiştirmek hedeflenmektedir.

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Van Yüzüncü Yıl Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır. Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına dikey geçişleri için Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümleri uygulanır

Öğrenci 4 yıllık eğitimi sonunda 240 AKTS kredisine sahip olmalıdır. Öğrencinin hiçbir dersten kalmamış olması gerekmektedir. Kümülatif Ortalama 4.00 üzerinden 2.00 olmalıdır. İlahiyat Lisans Programına kayıtlı öğrencilerin onaltı (16) bölüm içi seçimlik ders almaları ve bitirme ödevi hazırlamaları gerekmektedir

Dînin özgün ve evrensel değerleri hakkında akademik prensiplere uygun, toplumun ihtiyaçlarıyla uyumlu bilgi üreten, bu bilgileri İslâmî değerlere ve çağın ihtiyaçlarına uygun biçimde yorumlayan, bireyin ruh sağlığı ve toplumun huzuru için doğru ve etkin biçimde aktaran ve bunları tarihî ve kültürel kimliğimizin korunup geliştirilmesi doğrultusunda yayan, gerek ulusal gerekse uluslararası düzeyde öncü ve nitelikli bir yükseköğretim bölümü olmayı hedefliyoruz. Amacımız, dîni, temel kaynaklarından hareketle objektif şekilde öğrenen; özgün düşünce üretebilen; bilginin öğrenilmesi, uygulanması ve yayılmasını ilke edinen; ülkesini, milletini, insanlığı ve mesleğini seven; ahlâkî, kültürel ve sosyal değerlere bağlı; topluma ve insanlığa yararlı olma idealini özümsemiş; meslekî açıdan yetkin ve özgüvenli öğretmenler yetiştirmektir.

Bölümün anabilim dallarından mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilirken, Milli Eğitim Bakanlığı na bağlı devlet ve özel okullarda öğretmen olarak çalışabilmektedirler.

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine de başvuruda bulunabilir.

Öğrencinin başarı notu, yarıyıl içi değerlendirmeleri ve yarıyıl sonu sınavından oluşur. Yarıyıl içi değerlendirmeleri, en az bir ara sınav, ödev, uygulama ve diğer değerlendirmelerden oluşur. Yarıyıl içi değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %60tır.

Öğrenci 4 yıllık eğitimi sonunda 240 AKTS kredisine sahip olmalıdır. Öğrencinin hiçbir dersten kalmamış olması gerekmektedir. Kümülatif Ortalama 4.00 üzerinden 2.00 olmalıdır.

Tam Zamanlı

Bölüm Kor. Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Nasih ECE hermesece2009@hotmail.com

İlahiyat Fakültesinde 8 Profesör, 4 Doçent, 21 Dr. Öğr. Üyesi, 11 Öğrt. Görevlisi, 15 Arş. Görevlisi bulunmaktadır. Fakülte, bir ana binadan oluşmaktadır. Bu binalarda idari ve teknik hizmet üniteleri, derslikler, bilgisayar sınıfı, seminer salonları,internet salonları, öğretim elemanları odaları, kantin , Kütüphane ve Bilgi İşlem Merkezi ve mescit bulunmaktadı


Program Çıktıları

1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri kazanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır.
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar.
3 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
4 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
5 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.
6 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanındaki eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
.UNVIT001. Türkçe (O) ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ-I Zorunlu 2 - - -
.UNVTD005. Türkçe (O) TÜRKÇE-I (YAZILI ANLATIM) Zorunlu 2 - - -
.UNVYD003. Türkçe (O) YABANCI DİL-I Zorunlu 2 - - -
ILIDA101. Türkçe (Z) TEMEL DİNİ BİLGİLER-I Zorunlu 2 - - -
ILIDA103. Türkçe (Z) ARAPÇA-I Zorunlu 4 - - -
ILIDA105. Türkçe (Z) PSİKOLOJİYE GİRİŞ Zorunlu 2 - - -
ILIDA107. Türkçe (Z) EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Zorunlu 2 - - -
ILIDA109. Türkçe (Z) KUR'AN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ-I Zorunlu 4 - - -
ILIDA111. Türkçe (Z) HZ.MUHAMMED'İN HAYATI-I Zorunlu 2 - - -
UNVIT0001 Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 - - 2
UNVTD0005 Türkçe TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 - - 2
UNVYD0003 Türkçe YABANCI DİL I Zorunlu 2 - - 2
Toplam 28 0 0 6
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ILIDA102. Türkçe (Z) TEMEL DİNİ BİLGİLER-II Zorunlu 2 - - -
ILIDA104. Türkçe (Z) ARAPÇA-II Zorunlu 4 - - -
ILIDA106. Türkçe (Z) SOSYOLOJİYE GİRİŞ Zorunlu 2 - - -
ILIDA108. Türkçe (Z) EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA110. Türkçe (Z) FELSEFEYE GİRİŞ Zorunlu 2 - - 3
ILIDA112. Türkçe (Z) KUR'AN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ-II Zorunlu 2 - - -
ILIDA114. Türkçe (Z) HZ.MUHAMMED'İN HAYATI-II Zorunlu 2 - - -
UNVIT0002 Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 - - -
UNVTD0006 Türkçe TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 - - 2
UNVYD0004 Türkçe YABANCI DİL II Zorunlu 2 - - 2
Toplam 22 0 0 7
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ILIDA201. Türkçe (Z) DİN PSİKOLOJİSİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA203. Türkçe (Z) İSLAM TARİHİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA205. Türkçe (Z) FIKIH Zorunlu 2 - - -
ILIDA207. Türkçe (Z) KUR'AN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ-III Zorunlu 2 - - -
ILIDA209. Türkçe (Z) HZ. MUHAMMED’İN HADİSLERİ VE ÖĞRETİLERİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA211. Türkçe (Z) ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA213. Türkçe (Z) ARAPÇA-III Zorunlu 2 - - -
ILIDA215. Türkçe (S) DİNİ METİNLERDE AHLAK Zorunlu 2 - - -
ILIDA217. Türkçe (S) OSMANLI TÜRKÇESİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA219. Türkçe (S) GÜNCEL DİNİ KONULAR Zorunlu 2 - - -
ILIDA221. Türkçe (S) İSLAM MEDENİYETİ VE KURUMLARI Zorunlu 2 - - -
ILIDA223. Türkçe (S) İSLAM’DA MİSTİK DÜŞÜNCE Zorunlu 2 - - -
ILIDA225. Türkçe (S) İSLÂM MEDENİYETİ TARİHİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA227. Türkçe (S) ÇOCUK VE DİN Zorunlu 2 - - -
ILIDA229. Türkçe (S) İSLAM EĞİTİM TARİHİ Zorunlu 2 - - -
UNVBG007. Türkçe (O) BİLGİSAYAR-I Zorunlu 2 - - -
ÜNVOD2003 Türkçe ÜNİVERSİTE ORTAK DERS Seçmeli 2 - - -
Toplam 34 0 0
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
.UNVBG008. Türkçe (O) BİLGİSAYAR-II Zorunlu 2 - - -
ILIDA/2.SINIF.İ.Ö. Türkçe 2014-2015-BAHAR-2.SINIF-DİKAB Seçmeli 2 - - -
ILIDA202. Türkçe (Z) DİN SOSYOLOJİSİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA204. Türkçe (Z) KUR’AN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ-IV Zorunlu 2 - - -
ILIDA206. Türkçe (Z) TEFSİR-I Zorunlu 2 - - -
ILIDA208. Türkçe (Z) ARAPÇA-IV Zorunlu 2 - - -
ILIDA210. Türkçe (Z) İSLAMDA SANAT VE ESTETİK Zorunlu 2 - - -
ILIDA212. Türkçe (Z) İSLAMİ TÜRK EDEBİYATI Zorunlu 2 - - -
ILIDA214. Türkçe (Z) TÜRK EĞİTİM TARİHİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA216. Türkçe (Z) ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Zorunlu 2 - - -
ILIDA218. Türkçe (S) HADİS Zorunlu 2 - - -
ILIDA220. Türkçe (S) KUR’AN’A ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Zorunlu 2 - - -
ILIDA222. Türkçe (S) ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNCESİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA224. Türkçe (S) GÜNÜMÜZ İNANÇ PROBLEMLERİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA226. Türkçe (S) EĞİTİMDE YENİ YÖNTEMLER Zorunlu 2 - - -
Toplam 30 0 0
5. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ILIDA301. Türkçe (Z) İSLAM AHLAK FELSEFESİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA303. Türkçe (Z) KUR’AN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ-V Zorunlu 2 - - -
ILIDA305. Türkçe (Z) KELAM Zorunlu 2 - - -
ILIDA307. Türkçe (Z) TEFSİR-II Zorunlu 2 - - -
ILIDA309. Türkçe (Z) İSLAM MEZHEPLERİ TARİHİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA311. Türkçe (Z) ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 3 - - -
ILIDA313. Türkçe (Z) SINIF YÖNETİMİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA315. Türkçe (S) SOSYAL PROBLEMLER VE DİN Zorunlu 2 - - -
ILIDA317. Türkçe (S) GÜNÜMÜZ FIKIH PROBLEMLERİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA319. Türkçe (S) DİNÎ MUSİKİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA321. Türkçe (S) DİN EĞİTİMİ TARİHİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA323. Türkçe (S) İSLÂM FELSEFESİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA325. Türkçe (S) ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNCESİ Zorunlu 2 - - -
Toplam 27 0 0
6. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ILIDA302. Türkçe (Z) DİN FELSEFESİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA304. Türkçe (Z) KUR’AN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ-VI Zorunlu 2 - - -
ILIDA306. Türkçe (Z) YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA308. Türkçe (Z) TASAVVUF VE DEĞERLER EĞİTİMİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA310. Türkçe (Z) DİNİ HİZMET UYGULAMALARI Zorunlu 2 - - -
ILIDA312. Türkçe (Z) HADİS Zorunlu 2 - - -
ILIDA314. Türkçe (Z) ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-I Zorunlu 3 - - -
ILIDA316. Türkçe (S) DİN ÖĞRETİMİNDE KUR’AN KISSALARI Zorunlu 2 - - -
ILIDA318. Türkçe (S) DİNİ İLETİŞİM VE REHBERLİK Zorunlu 2 - - -
ILIDA320. Türkçe (S) EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Zorunlu 2 - - -
ILIDA322. Türkçe (S) ÇAĞDAŞ İSLAM MEZHEPLERİ VE DİNİ AKIMLAR Zorunlu 2 - - -
Toplam 23 0 0
7. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ILIDA401. Türkçe (Z) DİN EĞİTİMİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA403. Türkçe (Z) ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-II Zorunlu 2 2 - -
ILIDA405. Türkçe (Z) KUR'AN'DA ANA TEMALAR Zorunlu 2 - - -
ILIDA407. Türkçe (Z) REHBERLİK Zorunlu 3 - - -
ILIDA409. Türkçe (Z) ÖZEL EĞİTİM Zorunlu 2 - - -
ILIDA411. Türkçe (Z) OKUL DENEYİMİ Zorunlu 1 4 - -
ILIDA413. Türkçe (S) İSLAM TASAVVUFU VE EKOLLERİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA415. Türkçe (S) DİNİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK Zorunlu 2 - - -
ILIDA417. Türkçe (S) TÜRKİYE'DEKİ DİNİ AKIMLAR Zorunlu 2 - - -
ILIDA419. Türkçe (S) ÇEVRE VE DİN Zorunlu 2 - - -
ILIDA421. Türkçe (Z) OKUL DENEYİMİ Zorunlu 1 4 - -
Toplam 21 10 0
8. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ILIDA402. Türkçe (Z) BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA404. Türkçe (Z) KUTSAL METİNLER BAĞLAMINDA KÜLTÜRLER ARASI DİN ÖĞRETİMİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA406. Türkçe (Z) OSMANLICA Zorunlu 2 - - -
ILIDA408. Türkçe (Z) ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI Zorunlu 2 6 - -
ILIDA410. Türkçe (Z) TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA412. Türkçe (Z) BİTİRME ÖDEVİ Zorunlu 1 2 - -
ILIDA414. Türkçe (S) DİNİ İLETİŞİM Zorunlu 2 - - -
ILIDA416. Türkçe (S) SOSYAL DEĞİŞME VE DİN Zorunlu 2 - - -
ILIDA418. Türkçe (S) DİVAN EDEBİYATI Zorunlu 2 - - -
ILIDA420. Türkçe (S) EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR Zorunlu 2 - - -
ILIDA422 Türkçe (Z) DİNİ İLETİŞİM Zorunlu 2 - - -
ILIDA426 Türkçe Türk Eğıtım Sıstemı ve Okul Yönetımı Zorunlu 2 - - 3
Toplam 23 8 0 3
ÜNVOD2003 - ÜNİVERSİTE ORTAK DERS
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
UNVOD2021 Türkçe MANTIK Seçmeli 2 - - 2
ILIDA/2.SINIF.İ.Ö. - 2014-2015-BAHAR-2.SINIF-DİKAB
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
Mufredat Kapanan Dersler
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ÜNVIT001 Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 - - -
.UNVIT002. Türkçe (O) ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ-II Zorunlu 2 - - -
.UNVTD006. Türkçe (O) TÜRKÇE-II (SÖZLÜ ANLATIM) Zorunlu 2 - - -
.UNVYD004. Türkçe (O) YABANCI DİL-II Zorunlu 2 - - -
DİNSEÇHAVUZ-İ.Ö. Türkçe 2013-2014/GÜZDİNSEÇMELİ(İ.Ö.) Seçmeli 2 - - -
ILIDA/2.SINIF.İÖ. Türkçe 2014-2015-GÜZ-2.SINIF-DİKAB Seçmeli 2 - - -
ILIDA/2015-2016-2.İÖ Türkçe 2015-2016-GÜZ-2.SINIF-DİKAB Seçmeli 2 - - -
DİNSEÇHAVUZ-İ.Ö- Türkçe 2013-2014/BAHARDİNSEÇMELİ(İ.Ö.) Seçmeli 2 - - -
ILIDA/2015-2016-3.SN Türkçe 2015-2016-GÜZ-3.SINIF-DİKAB Seçmeli 2 - - -
ILIDA/3.SINIF.İÖ. Türkçe 2014-2015-GÜZ-3.SINIF-DİKAB Seçmeli 2 - - -
ILIDA/3.SINIF.İ.Ö. Türkçe 2014-2015-BAHAR-3.SINIF-DİKAB Seçmeli 2 - - -
ILIDA/2015-2016-4.SN Türkçe 2015-2016-GÜZ-4.SINIF-DİKAB Seçmeli 2 - - -