GERİ DÖN

Lisans Programları


İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - - İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ



Program Tanımları

Amaç: İlköğretimde görev alacak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni adaylarına, bir yandan din kültürü ve ahlak bilgisi diğer yandan öğretmenlik formasyonuyla ilgili temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır. Hedef: Programda; öğrenim süresi esnasında öğrencilere Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi ile ilgili konularda perspektif kazandırmak, öğretmenlik mesleğine çağdaş bir eğitim anlayışıyla sahip olmalarını sağlamak ve Türk Millî Eğitiminin genel amaçları doğrultusunda ülkemizin ve Milli Eğitim Bakanlığının ihtiyaç duyduğu nitelikli öğretmen yetiştirmek hedeflenmektedir.

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği, Lisans Derece

Lise mezunu olmak ve üniversite sınavına göre yerleştirilmiş olmak.

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Van Yüzüncü Yıl Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır. Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına dikey geçişleri için Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümleri uygulanır.

Öğrenci 4 yıllık eğitimi sonunda yüksek öğretimde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını müteakip özel bir dönem sonu sınavı veya final sınav dönemi yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda genellikle dönemin hemen bitişini müteakip iki hafta süreli dönem sonu sınavları vardır. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin 2 dönem okullarda uygulama yapmış olması gerekmektedir.

Dînin özgün ve evrensel değerleri hakkında akademik prensiplere uygun, toplumun ihtiyaçlarıyla uyumlu bilgi üreten, bu bilgileri İslâmî değerlere ve çağın ihtiyaçlarına uygun biçimde yorumlayan, bireyin ruh sağlığı ve toplumun huzuru için doğru ve etkin biçimde aktaran ve bunları tarihî ve kültürel kimliğimizin korunup geliştirilmesi doğrultusunda yayan, gerek ulusal gerekse uluslararası düzeyde öncü ve nitelikli bir yükseköğretim bölümü olmayı hedefliyoruz. Amacımız, dîni, temel kaynaklarından hareketle objektif şekilde öğrenen; özgün düşünce üretebilen; bilginin öğrenilmesi, uygulanması ve yayılmasını ilke edinen; ülkesini, milletini, insanlığı ve mesleğini seven; ahlâkî, kültürel ve sosyal değerlere bağlı; topluma ve insanlığa yararlı olma idealini özümsemiş; meslekî açıdan yetkin ve özgüvenli öğretmenler yetiştirmektir.

Bölümün anabilim dallarından mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilirken, Milli Eğitim Bakanlığı na bağlı devlet ve özel okullarda öğretmen olarak çalışabilmektedirler.

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine de başvuruda bulunabilir.

Öğrencinin başarı notu, yarıyıl içi değerlendirmeleri ve yarıyıl sonu sınavından oluşur. Yarıyıl içi değerlendirmeleri, en az bir ara sınav, ödev, uygulama ve diğer değerlendirmelerden oluşur. Yarıyıl içi değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %60tır.

Öğrenci 4 yıllık eğitimi sonunda 240 AKTS kredisine sahip olmalıdır. Öğrencinin hiçbir dersten kalmamış olması gerekmektedir. Kümülatif Ortalama 4.00 üzerinden 2.00 olmalıdır.

Tam Zamanlı

Bölüm Kor. Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Nasih ECE hermesece2009@hotmail.com

İlahiyat Fakültesinde 8 Profesör, 4 Doçent, 21 Dr. Öğr. Üyesi, 11 Öğrt. Görevlisi, 15 Arş. Görevlisi bulunmaktadır. Fakülte, bir ana binadan oluşmaktadır. Bu binalarda idari ve teknik hizmet üniteleri, derslikler, bilgisayar sınıfı, seminer salonları,internet salonları, öğretim elemanları odaları, kantin , Kütüphane ve Bilgi İşlem Merkezi ve mescit bulunmaktadı


Program Çıktıları

1 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanındaki eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar.
3 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
4 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
5 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.
6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri kazanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır.
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
.UNVIT001 Türkçe (O) ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ-I Zorunlu 2 - - -
.UNVTD005 Türkçe (O) TÜRKÇE-I (YAZILI ANLATIM) Zorunlu 2 - - -
.UNVYD003 Türkçe (O) YABANCI DİL-I Zorunlu 2 - - -
ILIDA101 Türkçe (Z) TEMEL DİNİ BİLGİLER-I Zorunlu 2 - - -
ILIDA103 Türkçe (Z) ARAPÇA-I Zorunlu 4 - - -
ILIDA105 Türkçe (Z) PSİKOLOJİYE GİRİŞ Zorunlu 2 - - -
ILIDA107 Türkçe (Z) EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Zorunlu 2 - - -
ILIDA109 Türkçe (Z) KUR'AN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ-I Zorunlu 4 - - -
ILIDA111 Türkçe (Z) HZ.MUHAMMED'İN HAYATI-I Zorunlu 2 - - -
UNVIT0001 Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 - - 2
UNVTD0005 Türkçe TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 - - 2
UNVYD0003 Türkçe YABANCI DİL I Zorunlu 2 - - 2
Toplam 28 0 0 6
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ILIDA102 Türkçe (Z) TEMEL DİNİ BİLGİLER-II Zorunlu 2 - - -
ILIDA104 Türkçe (Z) ARAPÇA-II Zorunlu 4 - - -
ILIDA106 Türkçe (Z) SOSYOLOJİYE GİRİŞ Zorunlu 2 - - -
ILIDA108 Türkçe (Z) EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA110 Türkçe (Z) FELSEFEYE GİRİŞ Zorunlu 2 - - 3
ILIDA112 Türkçe (Z) KUR'AN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ-II Zorunlu 2 - - -
ILIDA114 Türkçe (Z) HZ.MUHAMMED'İN HAYATI-II Zorunlu 2 - - -
UNVIT0002 Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 - - -
UNVTD0006 Türkçe TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 - - 2
UNVYD0004 Türkçe YABANCI DİL II Zorunlu 2 - - 2
Toplam 22 0 0 7
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
.UNVBG007 Türkçe (O) BİLGİSAYAR-I Zorunlu 2 - - -
ILIDA201 Türkçe (Z) DİN PSİKOLOJİSİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA203 Türkçe (Z) İSLAM TARİHİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA205 Türkçe (Z) FIKIH Zorunlu 2 - - -
ILIDA207 Türkçe (Z) KUR'AN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ-III Zorunlu 2 - - -
ILIDA209 Türkçe (Z) HZ. MUHAMMED’İN HADİSLERİ VE ÖĞRETİLERİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA211 Türkçe (Z) ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA213 Türkçe (Z) ARAPÇA-III Zorunlu 2 - - -
ILIDA215 Türkçe (S) DİNİ METİNLERDE AHLAK Zorunlu 2 - - -
ILIDA217 Türkçe (S) OSMANLI TÜRKÇESİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA219 Türkçe (S) GÜNCEL DİNİ KONULAR Zorunlu 2 - - -
ILIDA221 Türkçe (S) İSLAM MEDENİYETİ VE KURUMLARI Zorunlu 2 - - -
ILIDA223 Türkçe (S) İSLAM’DA MİSTİK DÜŞÜNCE Zorunlu 2 - - -
ILIDA225 Türkçe (S) İSLÂM MEDENİYETİ TARİHİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA227 Türkçe (S) ÇOCUK VE DİN Zorunlu 2 - - -
ILIDA229 Türkçe (S) İSLAM EĞİTİM TARİHİ Zorunlu 2 - - -
ÜNVOD2003 Türkçe ÜNİVERSİTE ORTAK DERS Seçmeli 2 - - -
Toplam 34 0 0
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
.UNVBG008 Türkçe (O) BİLGİSAYAR-II Zorunlu 2 - - -
ILIDA202 Türkçe (Z) DİN SOSYOLOJİSİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA204 Türkçe (Z) KUR’AN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ-IV Zorunlu 2 - - -
ILIDA206 Türkçe (Z) TEFSİR-I Zorunlu 2 - - -
ILIDA208 Türkçe (Z) ARAPÇA-IV Zorunlu 2 - - -
ILIDA210 Türkçe (Z) İSLAMDA SANAT VE ESTETİK Zorunlu 2 - - -
ILIDA212 Türkçe (Z) İSLAMİ TÜRK EDEBİYATI Zorunlu 2 - - -
ILIDA214 Türkçe (Z) TÜRK EĞİTİM TARİHİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA216 Türkçe (Z) ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Zorunlu 2 - - -
ILIDA218 Türkçe (S) HADİS Zorunlu 2 - - -
ILIDA220 Türkçe (S) KUR’AN’A ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Zorunlu 2 - - -
ILIDA222 Türkçe (S) ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNCESİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA224 Türkçe (S) GÜNÜMÜZ İNANÇ PROBLEMLERİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA226 Türkçe (S) EĞİTİMDE YENİ YÖNTEMLER Zorunlu 2 - - -
ILIDA228 Türkçe (S) TASAVVUF KLASİKLERİ Zorunlu 2 - - 2
Toplam 30 0 0 2
5. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ILIDA301 Türkçe (Z) İSLAM AHLAK FELSEFESİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA303 Türkçe (Z) KUR’AN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ-V Zorunlu 2 - - -
ILIDA305 Türkçe (Z) KELAM Zorunlu 2 - - -
ILIDA307 Türkçe (Z) TEFSİR-II Zorunlu 2 - - -
ILIDA309 Türkçe (Z) İSLAM MEZHEPLERİ TARİHİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA311 Türkçe (Z) ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 3 - - -
ILIDA313 Türkçe (Z) SINIF YÖNETİMİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA315 Türkçe (S) SOSYAL PROBLEMLER VE DİN Zorunlu 2 - - -
ILIDA317 Türkçe (S) GÜNÜMÜZ FIKIH PROBLEMLERİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA319 Türkçe (S) DİNÎ MUSİKİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA321 Türkçe (S) DİN EĞİTİMİ TARİHİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA323 Türkçe (S) İSLÂM FELSEFESİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA325 Türkçe (S) ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNCESİ Zorunlu 2 - - -
Toplam 27 0 0
6. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ILIDA302 Türkçe (Z) DİN FELSEFESİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA304 Türkçe (Z) KUR’AN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ-VI Zorunlu 2 - - -
ILIDA306 Türkçe (Z) YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA308 Türkçe (Z) TASAVVUF VE DEĞERLER EĞİTİMİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA310 Türkçe (Z) DİNİ HİZMET UYGULAMALARI Zorunlu 2 - - -
ILIDA312 Türkçe (Z) HADİS Zorunlu 2 - - -
ILIDA314 Türkçe (Z) ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-I Zorunlu 3 - - -
ILIDA316 Türkçe (S) DİN ÖĞRETİMİNDE KUR’AN KISSALARI Zorunlu 2 - - -
ILIDA318 Türkçe (S) DİNİ İLETİŞİM VE REHBERLİK Zorunlu 2 - - -
ILIDA320 Türkçe (S) EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Zorunlu 2 - - -
ILIDA322 Türkçe (S) ÇAĞDAŞ İSLAM MEZHEPLERİ VE DİNİ AKIMLAR Zorunlu 2 - - -
Toplam 23 0 0
7. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ILIDA401 Türkçe (Z) DİN EĞİTİMİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA403 Türkçe (Z) ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-II Zorunlu 2 2 - -
ILIDA405 Türkçe (Z) KUR'AN'DA ANA TEMALAR Zorunlu 2 - - -
ILIDA407 Türkçe (Z) REHBERLİK Zorunlu 3 - - -
ILIDA409 Türkçe (Z) ÖZEL EĞİTİM Zorunlu 2 - - -
ILIDA411 Türkçe (Z) OKUL DENEYİMİ Zorunlu 1 4 - -
ILIDA413 Türkçe (S) İSLAM TASAVVUFU VE EKOLLERİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA415 Türkçe (S) DİNİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK Zorunlu 2 - - -
ILIDA417 Türkçe (S) TÜRKİYE'DEKİ DİNİ AKIMLAR Zorunlu 2 - - -
ILIDA419 Türkçe (S) ÇEVRE VE DİN Zorunlu 2 - - -
ILIDA421 Türkçe (Z) OKUL DENEYİMİ Zorunlu 1 4 - -
Toplam 21 10 0
8. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ILIDA402 Türkçe (Z) BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA404 Türkçe (Z) KUTSAL METİNLER BAĞLAMINDA KÜLTÜRLER ARASI DİN ÖĞRETİMİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA406 Türkçe (Z) OSMANLICA Zorunlu 2 - - -
ILIDA408 Türkçe (Z) ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI Zorunlu 2 6 - -
ILIDA410 Türkçe (Z) TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Zorunlu 2 - - -
ILIDA412 Türkçe (Z) BİTİRME ÖDEVİ Zorunlu 1 2 - -
ILIDA414 Türkçe (S) DİNİ İLETİŞİM Zorunlu 2 - - -
ILIDA416 Türkçe (S) SOSYAL DEĞİŞME VE DİN Zorunlu 2 - - -
ILIDA418 Türkçe (S) DİVAN EDEBİYATI Zorunlu 2 - - -
ILIDA420 Türkçe (S) EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR Zorunlu 2 - - -
ILIDA422 Türkçe (Z) DİNİ İLETİŞİM Zorunlu 2 - - -
ILIDA426 Türkçe Türk Eğıtım Sıstemı ve Okul Yönetımı Zorunlu 2 - - 3
Toplam 23 8 0 3
ÜNVOD2003 - ÜNİVERSİTE ORTAK DERS
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
UNVOD2021 Türkçe MANTIK Seçmeli 2 - - 2
UNVOD2123 Türkçe VARLIK VE İNANÇ Seçmeli 2 - - 2
UNVOD2575 Türkçe Hıtabet ve Etkılı Sunum Teknıklerı Seçmeli 2 - - 2
Mufredat Kapanan Dersler
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ÜNVIT001 Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 - - -
.UNVIT002 Türkçe (O) ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ-II Zorunlu 2 - - -
.UNVTD006 Türkçe (O) TÜRKÇE-II (SÖZLÜ ANLATIM) Zorunlu 2 - - -
.UNVYD004 Türkçe (O) YABANCI DİL-II Zorunlu 2 - - -
DİNSEÇHAVUZ-N.Ö. Türkçe 2013-2014/GÜZDİNSEÇMELİ(N.Ö.) Seçmeli 2 - - -
ILIDA/2.SINIF.NÖ. Türkçe 2014-2015-GÜZ-2.SINIF-DİKAB Seçmeli 2 - - -
ILIDA/2015-2016-2.NÖ Türkçe 2015-2016-GÜZ-2.SINIF-DİKAB(N.Ö.) Seçmeli 2 - - -
DİNSEÇHAVUZ-N.Ö- Türkçe 2013-2014/BAHARDİNSEÇMELİ(N.Ö.) Seçmeli 2 - - -
ILIDA/2.SINIF/NÖ. Türkçe 2014-2015-BAHAR-2.SINIF-DİKAB Seçmeli 2 - - -
ILIDA/2015-2016-3.NÖ Türkçe 2015-2016-GÜZ-3.SINIF-DİKAB(N.Ö.) Seçmeli 2 - - -
ILIDA/3.SINIF.NÖ. Türkçe 2014-2015-GÜZ-3.SINIF-DİKAB Seçmeli 2 - - -
ILIDA/3.SINIF/NÖ. Türkçe 2014-2015-BAHAR-3.SINIF-DİKAB Seçmeli 2 - - -
ILIDA/2015-2016-4.NÖ Türkçe 2015-2016-GÜZ-4.SINIF-DİKAB(N.Ö.) Seçmeli 2 - - -