Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBRPD8061 | Yabancı Dilde Akademik Yazım | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
İngilizce
The general purpose of the course is to help the learners to improve their academic vocabularygist of so that they can get the essay structure and academic writing and encourage them to use the language for academic argument
Dr. öğrt. Üyesi Süleyman KASAP
1 | improving vocabulary |
2 | improving sentence knowledge |
3 | writing an abstract |
4 | writing an essay |
Yok
Yok
topics include: academic vocabulary; essay structure; writing , sentence structure.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Reading methods | ||
2 | writing methods | ||
3 | basic vocabulary | ||
4 | writing about people and environment | ||
5 | writing about architecture | ||
6 | Education | ||
7 | culture | ||
8 | Using conjunctions | ||
9 | using relative clause | ||
10 | cities in word | ||
11 | writing a paragraph | ||
12 | writing an abstract | ||
13 | writing a short an essay | ||
14 | writing an esaay | ||
15 | Evaluation | ||
16 | Assessment |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Makale Yazma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Makale Yazma | 2 | 30 | 60 |
Makale Kritik Etme | 2 | 30 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |