GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBRPD8059 Bireylel Psikolojik Danışma Uygulamaları Ders 1 1 5,00

Doktora


Türkçe


Psikolojik danışma alanında kazanılan psikolojik danışma ilke ve tekniklerinin, psikolojik danışma kuramlarının, danışmanlık beceri ve yeterliklerinin ve etik ilkelerin uygulanmasına yönelik beceri kazandırmak.


Dr. Öğr. Ü. Ferhat KARDAŞ


1 Vaka kavramsallaştırmayı uygular
2 Kazanmış olduğu danışma becerilerini uygular
3 Danışmanlık yöntem ve tekniklerini uygular
4 Etik ilkeler çerçevesinde bireysel görüşme yapar
5 Psikolojik danışma sürecine ilişkin süpervizyon alır


Yok


Yok


Psikolojik Danışmada Temel Konular Psikolojik Danışmada Yapılandırma Vaka Kavramsallaştırma Bireyle Danışma Uygulamaları ve Süpervizyon


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş, Tanışma ve Ders İzlencesinin Ele Alınması
2 Psikolojik Danışmada Temel Konular
3 Psikolojik Danışmada Yapılandırma İlişki kurma Değerlendirme ve amaç belirleme Müdahale seçimi
4 Vaka Kavramsallaştırma
5 Amaç Belirleme, Özel Durumlar
6 Uygulama ve süpervizyon
7 Uygulama ve süpervizyon
8 Uygulama ve süpervizyon
9 Uygulama ve süpervizyon
10 Uygulama ve süpervizyon
11 Uygulama ve süpervizyon
12 Uygulama ve süpervizyon
13 Uygulama ve süpervizyon
14 Uygulama ve süpervizyon
15 Danışma Sürecinde Sonlandırma, Değerlendirme ve İzleme
16 Değerlendirme ve Sonlandırma

• Dryden, W. ve Reeves, A. (2014). Psikolojik Danışma Uygulamalarında Temel Konular. (Çev ed. F. Akkoyun). Ankara: Nobel Yayıncılık. • Sperry, L. ve sperry, J. (2016). Vaka Kavramsallaştırma. (Çev: Ş. Işık ve B.Ergüner Tekinalp). Ankara: Pekem Akademi Yayınları. • Norcross, J. C., Pfund, R. A., ve Prochaska, J. O. (2013). Psychotherapy in 2022: a Delphi poll on its future. Professional Psychology: Research and Practice, 44(5), 363-370. • Akdoğan, R., ve Ceyhan, E. (2011). Terapötik İlişkide İnsan Faktörü. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 3(1), 117-141. • Türkçapar, M. H., ve Sargın, A. E. (2012). Bilişsel davranışçı psikoterapiler: tarihçe ve gelişim. Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi, 1, 7-14.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Uygulama/Pratik 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 16 3 48
Uygulama/Pratik 8 2 16
Bireysel Çalışma 16 2 32
Rapor 8 4 32
Toplam İş Yükü (saat) 128

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 3 5 4
ÖÇ 2 3 5 4
ÖÇ 3 3 5 4
ÖÇ 4 3 5 4
ÖÇ 5 3 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek